بر اساس گزارش های منتشر شده، مدیرعامل پی پال (PayPal) پیش بینی کرده است که طی پنج تا ۱۰ سال آینده تغییرات بیشتری در سیستم مالی نسبت به دو دهه گذشته وجود خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل این شرکت، تقاضا برای ارز دیجیتال پس از آغاز معاملات ارز دیجیتال در اواخر سال ۲۰۲۰، از انتظارات اولیه پی پال فراتر رفت. دن شولمن (Dan Schulman)، رئیس و مدیر عامل پی پال، در مصاحبه خود با مجله تایم عنوان کرد:

“تقاضا برای ارز دیجیتال چندین برابر از آن چیزی بود که در ابتدا انتظار داشتیم. هیجان زیادی برای این نوع ارزها وجود دارد. “

شولمن عنوان کرد که زیرساخت های مالی موجود به مدرن سازی نیاز دارند زیرا “آنها به دلیل گران بودن و کندی تراکنش های بین المللی امروزه ناکارآمد است” وی پیش بینی کرد که سیستم مالی آمادگی دارد تا در پنج تا ۱۰ سال آینده تغییرات بیشتری را نسبت به دو دهه گذشته شاهد باشد.

“طی ده سال دیگر، شاهد کاهش چشمگیر استفاده از پول نقد خواهیم بود. تمام فاکتورهای پرداخت در تلفن همراه از بین می روند. کارت های اعتباری از بین می روند و شما از تلفن خود استفاده خواهید کرد زیرا یک تلفن می تواند ارزش بسیار بیشتری برای شما داشته باشد.”

شولمن اظهار داشت که با توقف استفاده مردم از پول کاغذی، بانک های مرکزی باید در سیاست های پولی خود تجدید نظر کنند. این مقام اجرایی عنوان کرد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می توانند از فناوری های نوظهور مانند فناوری دفتر کل توزیع شده بهره مند شوند. شولمن خاطرنشان کرد: “اما آنها در اصل در حال دیجیتالی کردن ارزهای فیات مانند دلار آمریکا هستند.”

پی پال برنامه های خود را برای توانایی خرید، نگهداری و فروش تعدادی ارز رمزنگاری شده از جمله بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد. تا زمان شروع به کار این ویژگی جدید در ایالات متحده در اواسط نوامبر سال ۲۰۲۰ ، بیت کوین در حدود ۱۶۰۰۰ دلار معامله می شد. متعاقباً بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان با افزایش گسترده ای روبرو شد و قیمت آن در ماه آوریل به یک رکورد تاریخی جدید رسید و به بیش از ۶۴۰۰۰ دلار افزایش یافت.

در میان رشد قیمت ها و تقاضا برای ارز دیجتال، پی پال همچنان به گسترش خدمات ارز دیجیتال خود به مشتریان ادامه می دهد و در اواخر ماه مارس خدمات ارز دیجیتال خود را برای اجازه پرداخت های ارز دیجیتال برای بازرگانان راه اندازی کرده است. هفته گذشته، پلتفرم پرداخت Venmo که متعلق به پی پال است، معاملات ارز دیجیتال را برای چهار کوین اصلی از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین (LTC) بیت کوین کش (BCH) معرفی کرد.