الکونفیدنشال: احتمال ورشکستگی یوفا در صورت تنبیه رئال، بارسا و یووه

0

رئال مادرید نیوز : جنگ حقوقی برای سوپرلیگ وارد مرحله جدیدی شده است. تقریبا یک ماه پیش مانوئل رویز ده لارا قاضی دادگاه شعبه شماره ۱۷ شهر مادرید به دادگاه اتحادیه اروپا در سوئیس اعلام کرد که هر گونه اقدامی علیه باشگاه های موسس سوپرلیگ ممنوع است و بدین ترتیب یوفا و فیفا از محروم کردن این باشگاه ها به خصوص رئال، بارسا و یووه که هنوز به تواقفق نرسیده اند، منع شده اند. حالا الکونفیدنسیال گزارش داده است که یوفا رسما نامه قضایی را دریافت کرده است و حق تنبیه این سه باشگاه را ندارند و حتی اگر اقدامی را به صورت صوری انجام بدهند و محرومیتی را اعمال کنند، قابلیت اجرایی دارد.

هشدار قضایی به یوفا از دو جنبه اهمیت دارد: جنبه اول این است که یوفا یا فیفا ۲۰ روز فرصت دارند تا دفاعیه خود را صادر کنند. اگر این کار را انجام بدهند این سازمان ها به همراه باشگاه های موسس سوپرلیگ باید در دادگاه حضور پیدا کنند و دفاعیه خود را ارسال کنند. بعد از آن دادگاه باید تصمیم بگیرد که تعلیق حکم پا برجا بماند یا نه. جنبه دوم این است که یوفا اگر بخواهد محرومیت یا جریمه ای برای این سه باشگاه در نظر بگیرد، حکم قضایی را زیر پا گذاشته است و مرتکب تخلف گذاشته است. بدین ترتیب ممکن است که یوفا با حکم قضایی مواجه شود و این گونه ممکن است که تحقیقات قضایی علیه خود یوفا آغاز شود که این می تواند یوفا را در موضع ضعف قرار بدهد.

در حال حاضر یوفا همچنان در ظاهر سعی می کند که طوری رفتار کند که انگار کم نیاورده است. آنها فعلا دو گزینه جریمه سنگین یا محرومیت یک ساله از چمپیونزلیگ را برای این سه باشگاه مد نظر قرار داده اند. گزینه دوم گزینه محبوب مدیران یوفا است. اما اگر قاضی رویز دلارا اعلام کند که یوفا با اعلام حکم مرتکب تخلف شده است، یوفا با تنبیه و جریمه ای شدید مواجه خواهد شد و مدیران این سازمان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.  در حقیقت یوفا در این صورت باید هزینه های دادگاه و جریمه های مالی ضررهای رئال، بارسا و یووه به خاطر محرومیت از حضور در چمپیونزلیگ را بپردازد که بدین ترتیب ممکن است این سازمان به خاطر این ضررهای مالی در آستانه ورشکستگی قرار بگیرد.

اگر یوفا یا فیفا ظرف ۲۰ روز اینده هیچ واکنشی به هشدار دادگاه مادرید نداشته باشند، سه باشگاه می توانند بعد از آن پرونده سوپرلیگ را در دادگاه عالی اتحادیه اروپا پیش ببرند و حتی بتوانند در این پرونده، یوفا را محروم کنند. در حال حاضر یوفا به خاطر مخالفت با سوپرلیگ به انحصارطلبی در فوتبال اروپا متهم است که اگر این جرمشان ثابت شود،  رئال، بارسا و یووه می توانند با خیال راحت سوپرلیگ را راه اندازی کنند.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

الکونفیدنشال: احتمال ورشکستگی یوفا در صورت تنبیه رئال، بارسا و یووه

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ