مصرف سیب به صورت ناشتا چه فوایدی دارد؟

0

خوردن سیب با شکم خالی به کاهش وزن کمک می‌کند. از آن‌جا که سیب کالری کم و از طرفی فیبر بالایی دارد، از افزایش وزن و گرسنگی صبحگاهی جلوگیری می‌کند. اما سیب به‌ تنهایی غذای کاملی نیست. بهتر است آن را درست زمانی که بیدار می‌شوید میل کنید تا سازوکار متابولیسم شما شروع به کار کند و بعد صبحانه بخورید. با این روش فیبر محلول در سیب فعالیت روده‌ها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود با غذای کمتر، احساس سیری داشته باشید. همچنین برای آب کردن چربی شکم بسیار موثر است.

کاهش وزن سیب سلامت نیوز سلامت قلب روش های کاهش وزن خواص سیب در طب سنتی خواص سیب تنظیم قند خون پیشگیری از پوسیدگی دندان افزایش سلامت قلب

تنظیم قند خون

خوردن سیب سبز ناشتا کمک می‌کند تا قند خون خود را ثابت نگه دارید؛ این ویژگی برای بیماران دیابتی یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند، بسیار مهم است. باید به خاطر داشته باشید که هنگام خواب متابولیسم بدن به کار خود ادامه می‌دهد و پانکراس ممکن است در تنظیم گلوکز دچار مشکل شود. از آن‌جا که سیب حاوی فیبر محلول است، خوردن آن با شکم خالی، جذب در روده را به تاخیر می‌اندازد و این اثر در طول روز ادامه می‌یابد. مطالعاتی انجام شده که نشان می‌دهد کسانی که سیب ناشتا می‌خورند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو قرار می‌گیرند. طبق گفته پزشکان هر فرد در روز به ۲۸ گرم فیبر نیاز دارد. یک عدد سیب ۵ گرم فیبر دارد و خوردن ناشتای آن، برای بدن بسیار مفید است.

پوست سیب فیبر بالایی دارد که بزاق دهان را تحریک می‌کند. این عمل باکتری‌های موجود در دهان را که ممکن است باعث پوسیدگی دندان شوند، از بین می‌برد. خوردن سیب حتی پس از مسواک صبح هم بسیار عالی است؛ چون باکتری‌هایی را که با خوردن مواد غذایی شیرین وارد دهان می‌شوند، کاهش می‌دهد.

ریتم منظم قلب

از فواید دیگر خوردن سیب سبز هنگامی که ناشتا هستید، این است که به سبب داشتن پتاسیم بیشتر نسبت به سایر انواع سیب، مانند یک الکترولیت رطوبت سلول‌ها را متعادل می‌کند. این کار برای ضربان قلب منظم بسیار حیاتی است. اگر در طول روز به اندازه کافی پتاسیم نخورید، قلب خود را در معرض خطر ضربان نامنظم قرار داده‌اید. دانشمندان معتقدند هر فرد به ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز نیاز دارد. هر سیب حاوی ۱۱۵ میلی گرم پتاسیم است و این برای حفظ ریتم قلب شما از ابتدای روز تا پایان آن کافی است.

منبع : صدا و سیما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ