خودروی‌سازی ما ملی نیست؛ چینی است

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس این نماینده مجلس با اشاره به تذکر اخیرش به مسوولین وزارت راه در مجلس به خبرنگار «فراز» گفت: در تصادفات رانندگی سه عامل دخیل است نخست، عامل انسانی که شاید عامل مهمی باشد، اما متاسفانه در کشور ما، عامل عدم ایمنی خودرو‌ها به ویژه در تصادفات منجر به فوت اثرگذار است در کشور شاهدیم که در جا‌هایی که بزرگراه یا آزادراه وجود داشته باشد و حتی اگر در نقاط حادثه خیز، کمترین میزان تصادفات رخ داده است از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که خودرو‌های ما خودروی ملی نیست بلکه خودروی چینی است در نتیجه این نوع خودرو نه تنها هیچ افتخاری برای تولید داخلی نیست بلکه ننگی است بر دامان تولید داخلی!
او ادامه داد: در تصادفی که در محور بهبهان-رامهرمز وجود داشت از ۵۷ خودرویی که دچار حادثه شده بودند حتی یک مورد هم ایربگ آن کار نکرد. در نتیجه ما شاهد توجیهات عجیب مسئولان استاندارد و خودروسازان مبنی براینکه برخورد از عقب بوده است، بودیم. این توجیهات در دنیای کنونی به واقع مضحک است چراکه رقابت بسیار خوبی بین خودروسازان هم برای افزایش ایمنی و کیفیت و هم کاهش قیمت وجود دارد متاسفانه به دلیل مافیای خودرو و رانتی که وجود دارد فرزندان این میهن به دلیل بی کیفیتی خودرو‌های داخلی جان خود را از دست می‌دهند.


بیشتر بخوانید: افسارگسیختی بازار خودرو و نبود متولی


سعیدی افزود: در این ارتباط، مجلس هم اقداماتی انجام داد و در بحث بودجه ۱۴۰۱، به دولت میزان ۷۰ هزار خودرو، اجازه واردات دادیم که متاسفانه این موضوع در مجمع تشخیص و هیئت عالی نظارت متوقف شده است. با نهایت تاسف باید بگویم اگر چنین تصمیمی اتخاذ شود و مانع واردات شویم کماکان رانت و انحصار خودرو در اختیار تولیدکنندگانی که برای آن‌ها جان انسانها، اهمیتی ندارد، ادامه پیدا خواهد کرد و مشکلات مضاعف خواهد شد. از دیدگاه بنده در کوتاه مدت، حتی به نفع صنعت خودروسازی ما خواهد بود که اجازه این واردات داده شود حتی مجلس، بودجه را مصوب کرده است و شورای نگهبان تایید کرده، اما به خاطر چنین موضوعی، کماکان مردم نمی‌توانند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند. امیدوارم این مشکل با همکاری دستگاه‌های دست اندرکار مرتفع شود.

منبع: فرازدیلی

خودروی‌سازی ما ملی نیست؛ چینی است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ