آموزش نفس گیری در شنا

0

آموزش نفس گیری در شنا | آموزش نفس گیری در شنا به زبان فارسی | نحوه نفس گیری در شنا | آموزش نفس گیری شنا | نحوه صحیح نفس گیری در شنا

وقتی نحوه کنترل تنفس در آب را یاد گرفتید و با تکنیکهای صحیح شنا کردن هم آشنا شدید، خیلی راحتتر و سریعتر میتوانید شنا کنید و لذت بیشتری هم از آن میبرید.

نکات اساسی و مهم درباره نفس کشیدن موقع شنا کردن

اول باید به چند نکته کلی اشاره کنیم:

۱-عینک شنا به چشمتان بزنید. بدون عینک شنا، آب وارد چشمها میشود و تحریکشان میکند. این مساله جلوی دیدتان را میگیرد و باعث استرس و اضطرابتان موقع شنا کردن میشود.

وقتی عینک شنا روی چشمتان باشد، خیالتان راحت است و با آرامش بیشتری شنا میکنید. همین مساله باعث میشود تکنیکهای تنفس را راحتتر و سریعتر یاد بگیرید.

۲- وقتی موقع شنا کردن سرتان را زیر آب می برید نباید نفستان را حبس کنید. تکنیک درست این است که روی آب نفس بگیرید و زیر آب بازدم کنید.

اگر این کار را درست و صحیح انجام بدهید، باید موقع چرخیدن یا بلند کردن سر، ریههایتان تقریبا خالی باشند تا دوباره نفس بکشید.

۳- بلافاصله بعد از اینکه آب از دهانتان خارج شد نفس بکشید. اگر در حرکت قبلی و زیر آب بازدم کرده باشید الان باید موقع بیرون آوردن سر از آب به راحتی نفس بکشید.

نفس گیری در شنا آموزش شنا مقدماتی آموزش شنا

تمرینهای اساسی و پایه برای تنفس موقع شنا

برای آشنایی با تکنیکهای تنفس در آب از تمرینهای زیر استفاده کنید. حتما قبل از شروع تمریناتتان عینک شنا بزنید.

  • تمرین شماره ۱: در آب کم عمق نفستان را حبس کنید. بعد کمی به سمت پایین خم شوید تا سرتان کاملا زیر آب برود. چند ثانیه در همان وضعیت بمانید و بعد بلند شوید.
  • تمرین شماره ۲: این تمرین هم شبیه تمرین شماره ۱ است، با این تفاوت که باید از طریق بینی و زیر آب عمل بازدم را انجام بدهید؛ بنابراین وقتی سرتان را پایین میبرید باید از بینیتان حباب خارج شود.
  • تمرین شماره ۳: درست مثل تمرین ۲ عمل کنید؛ اما این بار حبابها را هم از بینی و هم از دهانتان خارج کنید.
  • تمرین شماره ۴: در آب کم عمق کمی به پایین خم شوید. در این حالت آب باید تا ارتفاع بین بینی و دهانتان بالا بیاید. حالا تمرین کنید که از طریق بینیتان که بالای آب است نفس بکشید و از راه دهان که زیر آب است بازدم کنید.
  • تمرین شماره ۵: صورتتان را در آب کم عمق فرو ببرید و سعی کنید از دهان یا بینی و یا هر دو حباب تولید کنید. بعد لبه استخر را بگیرید و سعی کنید بدنتان را در وضعیت افقی قرار بدهید. در این حالت سرتان باید به سمت پایین باشد. به حباب تولید کردن از راه بینی و دهان ادامه بدهید. برای اینکه بتوانید به راحتی حالت افقی و صاف بدنتان را حفظ کنید میتوانید از حرکات تند و کوتاه پاها استفاده کنید.
  • تمرین شماره ۶: در قسمت کم عمق آب بالا و پایین بروید. موقع بالا آمدن نفس بگیرید و وقتی سرتان را زیر آب بردید بازدم کنید و هوا را بیرون بدهید.

این تمرین باعث میشود به تنفس ریتمیک و موزون عادت کنید و بعدها وقتی حرکات مختلف شنا را یاد گرفتید این مهارت بدردتان میخورد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ