نمونه سوال عربی نهم نوبت اول با جواب pdf
نمونه سوال عربی نهم نوبت اول با جواب ، نمونه سوال عربی نهم نوبت اول ۱۴۰۰ ، نمونه سوالات عربی نهم نوبت اول با جواب ورد ، نمونه سوالات عربی نهم نوبت اول با جواب pdf ، نمونه سوالات عربی نهم نوبت دی ماه با جواب ۱۴۰۱
نمونه سوال عربی نهم نوبت اول با جواب دی ماه ۱۴۰۱
نمونه آزمون عربی پایه نهم ( سوالات بر اساس بودجه بندی ۱۴۰۰ طراحی گردیده است) در قالب فایل ورد Word
نام : ……………….. باسمه تعالی شماره صندلی: کلاس:نام خانوادگی : ……………. اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان
نام پدر : …………………. اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان تاریخ امتحان : / ۱۰/ ۱۴۰۱ دبیرستان متوسطه دوره اول: سهروردی تهم امتحان نوبت اول درس : عربی پایه: نهم مدّت امتحان : ۶۰ دقیقه نام طراح: تعداد صفحات : ۳ صفحه : (۱ ) |
||||||||||
((برای پیشرفت و پیروزی سه چیز لازم است: اول پشتکار، دوم پشتکار، سوم پشتکار)) | بارم | |||||||||
الف):مهارت واژه شناسی |
۵/۱ |
|||||||||
۱ – کلمات مترادف ومتضاد را دوبه دو کنارهم بنویسید. ( یک مورد اضافی است)
«بغتَهً / جَمیلٌ / فَجأهً / قَبیحٌ/ عَداوَه»
(……………………… = …………………………. ) ( ……………………… ≠ ……………………… )
|
۵/ |
|||||||||
۲-کلماتی که زیر آن خط کشیده شده را ترجمه کنید.
الف: هُوَ وَلدٌ ذَکیٌّ وَ هادِئٌ.( ………………) ب: رَجاءً، شَغِّلِ الْمُکَیِّفَ. (………………)
|
۵/
|
|||||||||
۳-کدام کلمه با سایر کلمات از نظر معنا ناهماهنگ است؟
جامِعَه rطُلابr أَفْرِقَه r رِیح r
|
۲۵/
|
|||||||||
۴-در جمله زیر یک جمع مکسر پیدا کنید ومفرد آن را بنویسید.
« الشَّوارِعُ مَملوءَهٌ بِالبَنینَ وَ البَناتِ »
|
۲۵/
|
|||||||||
ب): مهارت ترجمه |
۵/۴ | |||||||||
۵- ترجمه صحیح هر عبارت را علامت بزنید.
الف) هذا الثَّعلَبُ ثَقیلُ السَّمعِ ؛ هُوَ ظَنَّ أنَّ الحَمامَهَ تُشَجِّعُهُ عَلَی الخُروجِ: ۱- این روباه سنگین وزن است او فکر می کند که کبوتر سعی می کند او را بیرون بیاوردr. ۲- این روباه کم شنواست . او گمان کرد که کبوتر اورا به خارج شدن تشویق می کند. r
ب. عَلَیکُم بِمُواصِلَهِ أَبحاثِکُم. ۱) شما باید پژوهش هایتان را ادامه دهید. r ۲) آنها کارشان را ادامه خواهند داد. r
|
۵/
|
|||||||||
۶- جملههای زیر را به فارسی ترجمه کنید.
الف) طَلَبَ الشُّرطیّ مِنَ التّلامیذ العُبورَ مِن مَمَرِّ المُشاهِ . ……………………………………………………………………………………….. ب) أ یُمکِنُ أن تُعطِیَنی شاحِنَ الجَوّالِ ؟ …………………………………………………………………………………
ج ) تَقتَرِبُ مِنّا سَفینَهٌ حَربیَّهٌ وَ نَزَلَ مِنها الجُنودُ. …………………………………………………………………………………
د ) ﴿إِعلَم أَنَّ النَّصرَ مَعَ الصَّبرِ..﴾ ………………………………………………………………………………………..
|
/
۴ |
|||||||||
ج): مهارت شناخت و کاربرد قواعد
|
۷ | |||||||||
۷- جدول زیر را کامل کنید. | ۵/ | |||||||||
|
||||||||||
۸-با توجه به قواعد وزن، معنای « عابِد » و« مَعبود» را بنویسید.
عابِد: …………. مَعبود: ………….
|
۵/
|
|||||||||
۹—در جای خالی« فعل ماضی» مناسب بنویسید
الف: هُنّ …………………………..الشّارِعَ بَعدَ إشارَهِ الشُّرطیّ . ۱- عَبَروا r ۲-عَبَرنَ r
ب)یا أصدقائی، أ أنتم ……….. فی المسابقهِ أمسِ؟ ۱-نَجَحتُنّr ۲-نَجَحتُمْr
|
۵/
|
|||||||||
۱۰—در جای خالی« فعل مضارع» مناسب بنویسید.
الف: نحنُ لا…………………………..التلمیذَ الجَدیدَ . ۱- تَعرفُ r ۲-نَعرفُ r
ب) الطالباتُ ………… حَولَ عِلمِ الکیمیاء. ۱- یَسألنَr ۲-یَسألُ r
|
۵/
|
|||||||||
۱۱- کدامیک از افعال زیر با تصویر مطابقت دارد؟ آن فعل را زیر تصویر بنویس .
الف) أُخْرُجْr لا تَخرُجُr …….. ب)لا تَنظُرْr لاتَکتُبْr ………………
|
۵/
|
|||||||||
۱۲-در جای خالی« فعل امر» مناسب بنویسید.
الف) یا طالِبانِ، ……………… کَلامی بِدِقَّهٍ. ۱-اِسْمَعْr ۲- اِسْمَعاr
|
۲۵/۱
|
|||||||||
ب) یا أُختی …………… اِلی المَسجدِ. ۱-إِذهَبْr ۲-إِذهَبیr
ج: یا تَلامیذ ……………………………. الصّداقَه. ۱- إزرَع r ۲- إزرعوا r
د: یا بناتُ ……………………………. فی غُرفتکُنّ. ۱- إجلسنَ r ۲- إِجلسْr
ه: یا صَدیقانِ …………. هذه المِنضَدَه. ۱- اِحمِلا r ۲- اِحمِل r
|
||||||||||
۱۳-در جای خالی« فعل نهی» مناسب بنویسید.
ج) أُسکُتی یا طِفلَهُ و…………….. ۱-لا تَصرُخیr ۲-لا تَصرُخْr
|
۷۵/
|
|||||||||
۱۴-در جمله های زیر فعل های مشخص شده را ترجمه کنید.
الف)« اِصبِروا إنَّ اللهَ مَعَ الصّابِرینَ» ………………..
ب) وَقَعَت هذهِ الحِکایَه قَبلَ سَنَواتٍ بَعیدَهٍ. ………………..
ج) رَجاءً لا تَنزِلوا مِنَ الحافِلَه. ………………..
د) هَل یَسُدّونَ بابَ الحَرَمِ ؟ ………………..
|
۲
|
|||||||||
۱۵-با توجه به تصاویر به پرسش ها پاسخ دهید؟
الف ) کَم قَلَماً فِی الصّورَه ؟ ……………….. ب)أَیُّ مَکانٌ تُشاهدُ فِی التصویرِ؟ الرّصیفr مَمَرُّ المِشاهr |
۵/
|
|||||||||
د)مهارت درک وفهم | ۲ | |||||||||
۱۶-بر اساس واقعیت گزینه درست را با علامت (×)مشخص کنید
|
۵/
|
|||||||||
۱۷- کلمه مناسب برای هر توضیح را انتخاب کنید. الف. مَکانٌ لِتَعَلُّمِ قَوانینِ المُرورِ. مَمرُّ مُشاه ¦ مِنطَقَهُ تَعلیمِ المُرورِ¦ ب. هُوَ الَّذی لایَذهَبُ لِزیارَهِ أَقرِبائِهِ. قاطِعُ الرَّحِمِ ¦ السّائِق¦ |
۵/
|
|||||||||
۱۸-با توجه به متن پاسخ صحیح را انتخاب کنید.
«أنا طالبهٌ فی الصَّفِ السّابِع. اسمی مَریمٌ. اَبیٌ مُوَظَفٌ و اُمّیٌ خَیاطه. لی اُختانِ نَرجِسٌ و شَیماءٌ. شَیماءٌ فی الصَّف الخامس و نَرجِسٌ صَغیره؛ هی لاتَذهب بالمَدرسه. نَحنُ مِن مَدینهِ شیرازٌ فی مُحافظهِ «فارس». مَدینتنا جَمیله جِداً. مَرقَد شاعرانِ سَعدیٌ و حافظٌ فی شیراز. أنا اُحبُّ مَدینَتی.»
الف- مِن أین هذهِ لِاُسره؟ شیرازٌ r مَشهدr
ب- ما مِهنَهُ والِدُ مَریمٌ؟ خَیّاطهٌ r مُوَظَفٌr
ج- هَل مَرقَد سَعدیٌ فی شیرازٌ؟ نَعَم r لاr
د- کَم اُختاً مَریم؟ ثَلاثَه r إثنانr
|
۱
|
|||||||||
۱۹-روان خوانی | ۴ | |||||||||
۲۰-مکالمه | ۱ | |||||||||
نام و نام خانوادگی طراح سوال
﴿أَرجو لَکُنَّ التُّوفیقَ و النَّجاحَ ﴾
|
۲۰ |
ساتین