داوود دومیری گنجی کیست | شبکه جهانی پایتون چیست

0

شبکه جهانی پایتون چیست

در دیدار ابراهیم رئیسی با افرادی که دانشمند معرفی شده بودند، یک نام بیشتر از بقیه تکرار شد؛ داود دومیری گنجی؛ فردی که در این نشست از برنامه «پایتون» سخن می‌گوید: ««پایتون کارهای مختلفی انجام می‌دهد. در حوزه پزشکی متحول می‌کند. چهار سال آینده را پیش‌بینی می‌کند که فرد چه سرطانی دارد. ما در حوزه سیاست چنین مشکلی داریم. چرا؟ چون آینده‌ای که باید پیش‌بینی کنیم را نداریم. ولی با شبکه‌های جهانی پایتون می‌توانیم. در زمینه نظامی می‌توانیم. در زمینه‌های اقتصادی می‌توانیم. در زمینه تورم که حضرت آقا فرمودند می‌توانیم کار کنیم.»»

داوود دومیری گنجی پایتون

هنگام سخن گفتن دومیری گنجی، رئیس جمهور هم در حال یادداشت برداشتن از این سخنان است. این سخنان واکنش بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است؛ محمد فاضلی جامعه شناس در واکنشی نوشته «مورد پایتون گیت خوشبختانه علنی شده و آنقدر هم چرند هست که مبنای عمل قرار نگیرد (ان‌شاءالله) اما باید ترسید از هزاران جلسه ای که در آنها مقامات در معرض دانشمندان پایتونی قرار می‌گیرند؛ پایتونیسم منطق برنامه‌ریزی می شود و سیاست‌های پایتونی پنهان و آشکار وضع و اجرا می‌شوند.»

اول از هر چیز معلوم نیست گوینده این جملات با کدام کارنامه، بر اساس چه معیاری و توسط چه مرجعی به عنوان یکی از «دانشمندان یک درصد برتر جهان» معرفی شده است؟

نکته دوم اینکه این فرد نمی‌داند زبان برنامه‌نویسی پایتون قادر به پیش‌بینی نیست بلکه با این زبان می‌توان برنامه‌هایی نوشت که توسط آنها امکان پیش‌بینی پزشکی فراهم شود. اما مساله این است که آن برنامه‌ها هم بر اساس داده‌های کلاسیک پزشکی مثل آزمایشات مختلف نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنند که باز هم نیازمند دخالت متخصصان مختلف پزشکی و داده‌های تائید شده توسط آنهاست. کما اینکه فرمول این پیش‌بینی هم توسط انسان طراحی می‌شود نه دستگاه. این فرمول تنها برای محاسبه نهایی به دستگاه و نرم افزار داده می‌شود.

نکته سوم اینکه پیش‌بینی تحولاتی مانند تورم و امثالهم اساسا نیاز به هوش مصنوعی و یا ابزارهای عجیب و غریب ندارد. ده‌هاست دانشمندان علم اقتصاد بر پایه آمارهای واقعی با دقت زیاد می‌توانند پدیده‌هایی مانند تورم، رشد اقتصادی، رکود و چیزهایی نظیر آن را پیش‌بینی و برای آن برنامه‌ریزی کنند. آیا کشورهایی که تورم خود را کنترل و به اقتصاد خود رونق داده‌اند به زبان پایتون متوسل شده‌اند یا علم اقتصاد؟

وقتی موضوع پیشگویی‌های شبه‌علمی با برنامه پایتون به نام «دانشمندان یک درصد جهان» مطرح شد، این سوال به وجود آمد که داود دومیری گنجی کیست و تاکنون چه سمت‌ها و عناوینی داشته است. داود دومیری گنجی از سال ۹۷ در رسانه‌هایی مثل فارس و مهر و برخی رسانه‌های اصولگرای دیگر مورد توجه بوده است. فارس در خبری نوشت که داود دومیری گنجی طی دوازده سال متوالی به عنوان یکی از دانشمندان یک درصد برتر جهان انتخاب شده است.

داوود دومیری گنجی پایتون

داوود دومیری گنجی کیست

داوود دومیری گنجی متولد ۱۳۴۴ گنج افروز از توابع شهرستان بابل، استاد رشته مکانیک دانشگاه صنعتی بابل، رئیس اسبق دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین و ریاست اسبق بنیاد ملی نخبگان استان مازندران است.

وی در دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهورِ جمهوری اسلامی در ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ در نشست “دانشمندان یک درصد برتر جهان” سخنانی اشاره نمود که “نرم‌افزار” پایتون یک “شبکه قدرتمند جهانی” است که با استفاده از آن می‌توان آینده را پیش‌بینی و برای آن راهکاری اندیشید.

او ریاست دانشگاه فناوری‌های نوین آمل و مدیریت بنیاد ملی نخبگان آمل را در کارنامه خود دارد. گنجی در مصاحبه‌ای از ارجاع ۴۹ هزار مورد به تحقیقاتش سخن گفته بود. او هماکنون استاد تمام دانشگاه نوشیروانی بابل و معاون پژوهشی این دانشگاه است. جالب اینکه فقط در دولت رئیسی به او توجه نشده و او از دست هاشمی رفسنجانی به عنوان دانشجوی نمونه، از دست خاتمی به عنوان استاد نمونه و از دست احمدی‌نژاد به عنوان پژوهشگر نمونه لوح تقدیر دریافت کرده است.

بنابر گزارش گوگل اسکالر بیش از هزار مقاله به نام وی Prof. Davood Domiri Ganji(D.D.Ganji) ثبت شده است. تنها در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۵ مقاله از دومیری گنجی وجود دارد و تقریبا هر هفته یک مقاله علمی منتشر شده است.

تحصیلات داوود دومیری گنجی

دکتری: مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی، دانشگاه تربیت مدرس، ۱۳۸۳

عنوان رساله دکتری: مدلسازی سه بعدی اسپری مایع در موتورهای احتراق داخلی

کارشناسی ارشد: مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی، دانشگاه تربیت مدرس، ۱۳۷۱

کارشناسی: مهندسی مکانیک – حرارت و سیالات، دانشگاه تهران، ۱۳۶۸

خبرگزاری تابناک در تاریخ ۰۶ آذر ۱۳۹۷ خبر زیر را منتشر کرد

“دکتر داوود دومیری گنجی” طی ۱۲ سال متوالی در لیست دانشمندان یک درصد و یک صدم درصد برتر جهان قرار گرفت

براساس اعلام رسمی موسسه علمی و بین المللی رویترز، دکتر داوود دومیری گنجی درلیست یکصدم درصد دانشمندان برتر جهان قرارگرفت و بعنوان دانشمند اول جهان در رشته علوم مهندسی در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و از جایگاه علمی ۱ درصد دانشمندان برتر جهان به جایگاه علمی ۱ صدم درصد برتر جهان جهش علمی داشته است،

بر پایه گزارش رویترز، از سال گذشته تاکنون، تعداد استنادات به مقالات دکتر داوود دومیری گنجی ،با رشد چشمگیر ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است و ایشان در کمک به رشد علم مهندسی در جهان تاثیر گذار بوده است

نتایج جدید رتبه بندی دانشمندان، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به سال جاری نظام رتبه بندی ESI یا همان Essential Science Indicators اعلام شد.

در نتایج اخیر این نظام رتبه بندی معتبر بین المللی، ازسال ۲۰۰۷ تاکنون، پروفسور داوود دومیری گنجی نه تنها توانست ، عنوان دانشمند برتر در فهرست لیست ۱ درصد دانشمندان برتر جهان را حفظ کند بلکه در زمینه ارتقا علمی مهندسی ومفاهیم نو نقش افرین بوده است وتعداداستنادات محققان ودانشمندان و دانشگاهیان ودانشگاههای معتبر دنیا به مقالات این دانشمند ایرانی همچنان روندصعودی دارد

داوود دومیری گنجی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

پایتون نه تنها یک شبکه جهانی نیست بلکه تنها یک زبان برنامه‌نویسی است که هیچ ارتباطی با پیش‌بینی‌های نوستراداموسی ندارد. پایتون زبان برنامه‌نویسی برای کسانی است که به تازگی در حال آموزش هستند و به سهولت و توانایی بالای خوانایی کد معروف است.

به گزارش رویداد۲۴ پایتون سال ۱۹۹۱ توسط برنامه‌نویس هلندی به نام خیدو ون‌روسوم (Guido Van Rossum) ایجاد شد و عملکرد آن به گونه‌ای است که زبان را متن باز کرده است، به این معنی که هر کسی می‌تواند در آن مشارکت کند. با این وصف سخن گفتن از پیش‌بینی جهان با «پایتون»، شبیه آن است که در یک کشور به تازگی به ویندوز برخورده‌اند، فردی بگوید «ویندوز» می‌تواند دنیا را پیش‌بینی کند!

منبع : رویداد ۲۴ و خبرآنلاین

این مطلب از سایر رسانه ها بازنشر شده است و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود و صحت خبر ارائه شده به عهده منبع خبر می باشد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ