کارنامه مهدی نیکوکار رتبه یک انسانی ۱۴۰۲

0

کارنامه مهدی نیکوکار رتبه یک انسانی ۱۴۰۲ ، تراز مهدی نیکوکار رتبه یک انسانی ۱۴۰۲ ، درصد های کنکور مهدی نیکوکار

بیوگرافی مهدی نیکوکار رتبه یک انسانی ۱۴۰۲

نام و نام خانوادگی : مهدی نیکوکار

دوازدهم انسانی

شهر محل سکونت : اسفراین-خراسان شمالی

شغل و تحصیلات پدر :  بافنده – راهنمایی

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار – راهنمایی

تعداد اعضای خانواده: ۶ نفر  (۳ برادر)

مدرسه محل تحصیل : تیزهوشان شجیعی

میانگین تراز کانون :  ۸۱۷۳

نفرات برتر کنکور علوم انسانی کارنامه نفرات برتر کنکور رتبه یک کنکور کیست تراز نفرات برتر کنکور بیوگرافی مهدی نیکوکار

با توجه به اینکه مدال طلا ی المپیاد را داری از شرکت در کنکور معاف هستید، اما در حال حاضر سخت در حال درس خواندن هم هستید، برای ما از انگیزه‌ی اصلی ات برای کنکور توضیح می‌دهید؟

بله ! من معاف از شرکت در کنکور هستم و از الان تمرکز اصلی ام برای انتخاب بین دو رشته‌ی  حقوق و علوم قضایی است، در ضمن با موافقت مدرسه من به صورت حضوری هم در کلاس‌های  مدرسه شرکت نمی‌کنم،  اما جو رقابتی بالایی که در مدرسه‌ی ما  و در بین هم کلاسی های من وجود دارد، انگیزه ی من را برای کسب رتبه‌ی خوب در کنکور بالا برده است، به خاطر همین جو رقابتی می‌خواهم تمام توانم را بگذارم تا بتوانم رتبه‌ی خوبی در کنکور ۴۰۲ کسب کنم.

 

آیا دلیل خاصی برای انتخاب رشته حقوق و علوم قضایی دارید؟ پشتیبان درسی شما در منزل چه کسی است؟

من از سال دهم با برادر بزرگترم در مورد رشته های دانشگاهی صحبت می‌کردم و ایشان تمام رشته های را به طور دقیق برای من توضیح می‌دادند؛ از همان سال تصمیم گرفتم یا به رشته‌ی  حقوق یا به رشته‌ی  علوم قضایی بروم و دو انگیزه برای این کار دارم:

۱- انگیزه ی مالی  و  ۲- علاقه

پشتیبان اصلی من در منزل برادرم هستند و پدر و مادرم نقش زیادی در موفقیت من داشته اند، آن ها  بیشتر مواقع من را تشویق می کنند و هرگز بابت موضوعی سرزنش نشده ام.

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 

همان طور که گفتم من از حضور در مدرسه معاف هستم، بنابراین به طور دقیق طبق برنامه‌ی راهبردی کانون پیشروی دارم و بعضی مواقع سعی می‌کنم جلوتر از برنامه ی راهبردی کانون پیشروی داشته باشم، برنامه‌ی  اصلی من به این صورت است که در هفته ی اول بیشتر مطالعه می‌کنم  و هفته‌ی  دوم فقط تست می‌زنم، البته من بخش اختیاری برنامه راهبردی مربوط به سال دهم و نیم سال اول را با تست مرور می‌کنم.

 

کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ 

من  در درس های عربی،ریاضی و ادبیات قوی هستم.

ادبیات :

مطالعه فراتر از درس را شروع کردم، من مدال طلای المپیاد ادبی خودم را مدیون دبیرم آقای حسن علی یاری هستم، ایشان رابطه ی شاگرد – معلمی با من نداشتند، بیشتر دوست من بودند و کتاب های زیادی را برای من می آوردند، مثل:  دیوان غزلیات حافظ اثر خلیل خطیب رهبر یا سال دهم گلستان و بوستان سعدی را برای من آوردند و من را عاشق این درس کردند که تاثیر بسیار زیادی در کسب اولین دستاورد من در زندگی داشت. درصد ادبیات من بالای ۹۰% است.

ریاضی:

ریاضی را از سال هشتم و  نهم شروع به خواندن کردم؛معلم من بسیار سخت گیر بود و من مجبور بودم هر روز ریاضی کار کنم ریاضی را با تست و تمرین زیاد می خواندم و این گونه شد که به درس ریاضی علاقه مند شدم، درصد ریاضی من ۱۰۰% است.

عربی:

مهم ترین بحث در درس عربی،حفظ کردن لغات است و قوی کردن فن ترجمه، من درس عربی را ابتدا با حفظ کردن لغات شروع کردم و بعد از آن تست ها را به صورت تیپ بندی کار می کردم.

واقعیت این است که شما در درس عربی غافگیر نخواهید شد به این علت که شکل و تیپ سوالات تقریبا مشخص است، در کل عربی را با کار کردن تست روی مباحث حفظی،ترجمه و قواعد  به ۱۰۰% رساندم.

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

در درس فلسفه ضعیف بودم و درصدم حدود ۶۰ تا ۷۰ بود، برای بهبود وضعیت ام در درس  فلسفه:

۱- اول کتاب را ریز به ریز حتی پاورقی ها را مطالعه کردم.

۲- کتاب تست کمک آموزشی را دقیق خواندم.

۳- تست آموزشی کار کردم و نکات تست ها را در داخل کتاب درسی نوشتم.

۴- یک نگرش خاص فلسفی به این درس به وجود آوردم:  وقتی سه مرحله ی قبلی را انجام می دادم، زمانی را در طول روز به فکر کردن و تجزیه و تحلیل مطالب خوانده شده اختصاص می دادم، با این روش توانستم نگاه فلسفی و عمیق تری نسبت به این درس پیدا کنم.

روزی چند ساعت درس می‌خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دهید؟ 

به طور میانگین روزی ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه دارم که حدود۵۰% این زمان به تست زدن اختصاصی دارد.

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 

ابتدا به سراغ دیدن درصدهای درس فلسفه می روم و بعد از آزمون ۴ کار را انجام می دهم:

۱-سؤالات غلط و شک دار را بررسی می کنم.

۲-پاسخ هایم را با آموخته هایم تطبیق می دهم.

۳-نکات جدید هر سؤال را یادداشت می کنم.

۴-برای مرور آن ها  طبق برنامه راهبردی برنامه ریزی می‌کنم.

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟

مادر من به طور منظم سایت کانون را دنبال می کنند، ایشان بیشتر اوقات بعد از دیدن کارنامه‌ی من به سراغ صفحه‌ی نفرات برتر می روند و مصاحبه با نفرات را می‌خوانند.

روزهای جمعه راس ساعت ۱۵ با گوشی خودشان کارنامه‌ی مرا می بینند و جز تشویق حتا در زمان هایی که افت داشته باشم کار دیگری انجام نمی دهند و در  زمان هایی که افت می کنم به من دلداری می دهند و می گویند عیب ندارد، آزمون بعد جبران می کنی.

از صحبت هایت متوجه شدم وقتی سال هشتم بودید هم عید و هم تابستان درس می خواندید، علت این که از سال هشتم در عید هم درس می‌خواندید، چه بود؟

به نظر من عید زمان بسیار مناسبی برای مرور و دوره ی درس های نیم سال اول است.

با توجه به اینکه قصد داشتم خودم را برای آزمون تیزهوشان آماده کنم از عید شروع به درس خواندن کردم، در ضمن جو رقابتی بالایی در مدرسه ما حاکم بود که این خود نقش پررنگی در تصمیم من داشت، در مدرسه ما یکی از دوستان من هم طلای المپیاد زمین شناسی را گرفته است.

نفرات برتر کنکور علوم انسانی کارنامه نفرات برتر کنکور رتبه یک کنکور کیست تراز نفرات برتر کنکور بیوگرافی مهدی نیکوکار

در کنکور دی شرکت کردید؟ به نظر شما شرکت در این کنکور برایتان مفید بود؟چه درسی از کنکور دی گرفتید؟

بله در کنکور دی شرکت کردم، چون بعضی از مباحث را نرسیده بودم تمام کنم از درصد هایم راضی نیستم، اما از این که در این آزمون شرکت کردم، بسیار راضی هستم به این علت که متوجه بعضی از اشتباهاتم شدم به طور کلی ۲ نکته را یاد گرفتم و سعی می کنم در نیم سال دوم روی این دو موضوع تمرکز کنم:

۱-در درس ریاضی به علت عدم رعایت تکنیک های زمانی وقت کم آوردم و متوجه شدم تکنیک های زمانی را در درس خواندنم جدی نگرفته بودم و قصد دارم در نیم سال دوم روی این موضوع کار کنم.

۲-در درس تاریخ متوجه شدم باید مدل درس خواندنم را تغییر بدهم و به بخش هایی از کتاب مانند  سال های فروپاشی و سال های آغاز و پایان دوره ها  به طور دقیق توجه کنم البته تا قبل از کنکور دی این قسمت ها را  به علت اینکه تا کنون سوالاتی از این دست در کنکور نیامده بود، نمی خواندم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟ 

یکی از اهدافم برای نیم سال دوم حفظ روند فعلی و جبران دو مورد تغییر روش در درس تاریخ و ریاضی بود.

هدف دیگرم توجه و تست زنی در درس های دهم و یازدهم و دوازدهم نیم سال اول است، در واقع من دفترچه اختیاری را در آزمون ها پاسخ خواهم داد.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟

بله من تفریح هم دارم ،تفریحات من متنوع اما کم است، برای مثال من اهل بازی gta IV

هستم  و سریال هم تماشا می کنم،  بعضی اوقات هم با دوستانم بیرون می رویم.

از کل ۲۴ ساعت شبانه روزانه حدود ۲ ساعت را به تفریح اختصاص می دهم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ