سوال مهران مدیری از معصومه ابتکار: چرا هیچ اتفاقی در این مدت نیفتاده است

0

معصومه ابتکار با حضور در برنامه «دورهمی» از خاطرات خود گفت و درباره اوضاع محیط زیست ایران توضیح داد.

برنامه «دورهمی» که شامگاه شنبه ۱۵ آبان ماه با موضوع ارث و میراث به روی آنتن شبکه نسیم رفت، میزبان معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست بود.

این برنامه قرار بود در روز‎های گذشته پخش شود، که بنا به تصمیم مدیران شبکه نسیم به شنبه شب موکول شد.

در ابتدای برنامه ابتکار در خصوص سن و سالش گفت: «من متولد سال ۱۳۳۹ هستم، اما مهم این است که دل آدم جوان باشد.»

او درباره عاشق شدن خود و نحوه آشنایی با همسرش گفت: «بله آدم با همسرش و کسی که انتخاب می‌کند، حتما رابطه دوستانه خواهد داشت. ما در دانشگاه پلی‌تکنیک با هم آشنا شدیم، یک روز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه همسرم برای سخنرانی آمده بود، همان ملاقات کار خود را کرد و حاصل آن دو فرزند است، یک نوه هم به نام مبین دارم که هفت سال دارد و به ما شادی می‌دهد.»
 همسر معصومه ابتکار مهمان دورهمی امشب دولت تدبیر و امید دورهمی مهران مدیری خانواده معصومه ابتکار بیوگرافی معصومه ابتکار اینستاگرام دورهمی اصلاح طلبان چه کسانی هستند

ابتکار درباره نحوه رسیدگی به فرزندانش با وجود مشغله زیادی که داشت توضیح داد: «باید یک تعادل بین زندگی کاری و خانوادگی برقرار شود، من همیشه در کنار کار برای  خانواده و تربیت فرزندان اهمیت قائل بودم. کمک گرفتن در این زمینه هم بسیار مهم است، مادر و همسرم در این مدت بسیار به من کمک کردند.»

او در پاسخ به سوال مدیری که پرسید چرا خیلی مورد حسادت هستید گفت: «نمی‌دانم، تلاش می‌کنم اینگونه نباشم چون موفقیت‌ها نتیجه فعالیت گروهی و همکاری جمعی است و باید همه این حس را نسبت به نتایج مطلوب کار داشته باشند.»

رییس سازمان محیط زیست در خصوص نقدی که به او به دلیل احترام زیاد قائل شدن برای مخالفان وارد می‌شود گفت: «باید اجازه دهیم فضای جامعه باز شود و همه افراد احساس حضور و آزادی داشته باشند. اما نباید افراط شود در حدی که به تخریب و آسیب منجر شود. فضای آزاد و پذیرش نقد بسیار تاثیرگذارتر است تا فضای بسته و اگر این فضا را مسئولین ایجاد نکنند جامعه دچار آسیب‌های زیادی می‌شود. شما هم در برنامه خود به نحوی همین کار را به بهترین نحو انجام می‌دهید.»

او درباره لقب خواهر مری توضیح داد: «زمانی که در جمع دانشجویان پیرو خط امام به عنوان مترجم و سخنگو انتخاب شدم در مواجهه با خبرنگار آمریکایی که اسم من را پرسید، خواستم اسمی ساده و قابل لمس به او بگویم که مری به معنای مریم را انتخاب کردم و این اسم برای من ماندگار شد.»

ابتکار درباره وضعیت محیط زیست و ضعف قوانین در این زمینه گفت: «ایران از لحاظ محیط زیستی دارای تنوع خاصی است و وضعیت بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. اما متاسفانه با فشار بیش از حدی که به زمین برای استخراج آورده‌ایم، آلودگی هوا و … باعث شده تا اوضاع محیط زیست ما خوب نباشد.»

او ادامه داد: «در زمینه قوانین ما فعالیت‌های زیادی انجام داده‌ایم، از جمله افزایش ۲۰ برابری جریمه شکار حیوانات در حال انقراض. همچنین با قوه قضاییه هم در این زمینه همکاری‌هایی داشته‌ایم ولی آگاهی مردم و فرهنگ سازی بسیار مهم است. ما برنامه‌های مشترکی با آموزش و پرورش برای آموزش مباحث حفظ و نگهداری از محیط زیست شروع کرده‌ایم و جشنواره فیلم و موسیقی سبز را با همکاری هنرمندان با این موضوع را آغاز کرده‌ایم.»

او در پایان در پاسخ به سوالی که مهران مدیری از جایگاه معاون رییس جمهور از او پرسید که چرا هیچ اتفاقی در این مدت نیفتاده است گفت: «نکته اول این است که اگر قرار است این اتفاقات مشکل کشور را حل کند، یک شبه نمی‌شود. مگر اینکه فضای نمایشی باشد که هیچ مشکلی حل نخواهد شد. ارزیابی‌ها در این سه سال نشان می‌دهد که اتفاقات بزرگی در این مدت رخ داده است، لغو تحریم‌ها راه‌های زیادی را برای کار گشوده است. در حوزه گردشگری و صنعت اوضاع روبه سامان شده است، اما زمان‌بر است و امیدوارم که مردم همراهی و همدلی داشته باشند تا ما بتوانیم این مسیر دشوار را طی کنیم.»

او در پایان نماد یوزپلنگ ایرانی را به همراه تابلوی عکس پرنده سبزه قبا به موزه «دورهمی» اهدا کرد.

———————————————————————-

رسانه های خبری اصلاح طلب در مهر ماه ۹۵ از سانسور کامل سخنان معصومه ابتکار در دورهمی خبر داده بودند و نوشته بودند.

شبکه نسیم از پخش گفت‌وگوی مهران مدیری با معصومه ابتکار در برنامه «دورهمی» خودداری کرد.
در ادامه سانسورهای صداوسیما علیه دولت، اجازه پخش برنامه «دورهمی» با حضور معصومه ابتکار داده نشد. این برنامه که با دعوت مسئولان برنامه دورهمی ضبط شد، پس از ارائه به شبکه نسیم به دلایل نامعلومی زیر تیغ سانسور رفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ