دلواپسان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه کسانی هستند؟

0
ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی که قبلا ترامپ را مایه ننگ آمریکا نامیده بود پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، لحن خود را به سرعت تغییر داد.
وی که ریاست شرکت کینگدام هلدینگ را به عهده دارد و منافع آن با منافع سیتی گروپ موسسه مالی عظیم آمریکایی ارتباط پیدا می کند قبلا در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییتر خود نوشته بود: تو مایه ننگ حزب جمهور خواه بلکه مایه ننگ کل آمریکا هستی. از مبارزات انتخابات ریاست جمهوری کنار برو زیرا هرگز به کاخ سفید راه پیدا نمی کنی.
ترامپ نیز در واکنش به این شاهزاده سعودی نوشته بود: ولید بن طلال می خواهد که سیاستمداران آمریکایی را با پول پدرش کنترل کند وقتی من رئیس جمهور آمریکا شوم دیگر قادر به چنین کاری نخواهد بود.
پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ولید بن طلال بلافاصله این مطلب را از حساب تویتری خود حذف کرد و در تویت دیگری خطاب به ترامپ نوشت: به هر اندازه که ما با هم مشکل و اختلاف داشته باشیم، آمریکا حرف خود را زد( ترامپ را انتخاب کرد) این پیروزی را تبریک می گویم و به مناسبت این موفقیت آرزوی موفقیت برای شما در دوره ریاست جمهوری تان می کنم.
این در حالی است که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز در تویتر ضمن تبریک به ترامپ به مناسبت پیروزی اش در انتخابات آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که روابط میان دو کشور در راستای منافع متقابل تقویت شود.
————————————-
رهبران ارشد اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به بی ثباتی در روابط و لزوم احترام گذاشتن به ارزش‌های دموکراتیک از دونالد ترامپ، رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا دعوت کردند تا در اولین فرصت برای حضور در یک نشست به اروپا سفر کند.
دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا با اشاره به شعار انتخاباتی ترامپ مبنی بر «اقتدار آمریکا را باز می‌گردانیم» به خبرنگاران در بروکسل گفت: فکر نمی‌کنم امروزه هیچ کشوری بتواند در انزوا مقتدر باشد. اروپا و آمریکا هیچ گزینه‌ای جز همکاری نزدیک با یکدیگر ندارند.
تاسک و یونکر در نامه‌ای مشترک اعلام کردند که می‌خواهند درباره چالش‌های بی سابقه از جمله داعش، درگیری در اوکراین و توافق تجاری اتحادیه اروپا – آمریکا مذاکره کنند.
آنها در این نامه ضمن تبریک به ترامپ گفتند ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا از شما دعوت کنیم که در اولین فرصت برای حضور در نشست اتحادیه اروپا – آمریکا به اروپا سفر کنید. این مذاکره به ما اجازه می‌دهد تا مسیر روابطمان را برای چهار سال آتی مشخص کنیم.
تاسک گفت: ایتالیایی‌ها، ایرلندی‌ها، لهستانی‌ها، آلمانی و اسپانیایی‌ها به ساخت آمریکا کمک کرده‌اند. ما ضمن احترام قائل شدن برای انتخاب دموکراتیک مردم آمریکا کاملا از چالش‌های جدیدی که این نتایج به همراه دارد مطلع هستیم. یکی از این چالش‌ها بلاتکلیفی در خصوص آینده روابط آمریکا – اروپاست. رویدادهای ماه‌ها و روزهای اخیر زنگ هشداری برای تمامی افرادی است که به دموکراسی لیبرال اعتقاد دارند.

 

منبع : خبگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ