محمود صادقی از رئیس قوه قضائیه عذر خواهی کرد

0

محمود صادقی، نماینده اصلاح طلبان تهران در مجلس، از “اظهارات نسبتا تند” خود علیه صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه در شیراز عذرخواهی کرد.

سوابق محمود صادقی جرم و اتهام محمود صادقی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار بدون سانسور سیاسی

محمود صادقی که چندبار نشان داده مواضع قبلی خود را آشکارا تغییر می دهد معلوم نکرده که کدام بخش از اظهارات خود را “نسبتا تند” دانسته ولی به نظر می رسد که اشاره او، به بخشی خاص از سخنرانیش در دانشگاه شیراز به مناسبت روز دانشجو باشد.

وی در جریان آن سخنرانی ضمن اعلام اینکه از آیت الله صادق آملی لاریجانی به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده، برخی اظهارات آقای لاریجانی علیه خود را “مزخرفات” توصیف کرد و تعابیر تند دیگری را در مورد این اظهارات به کار برد.
نماینده تهران مشخصا، به بخشی از اظهارات رئیس قوه قضاییه اشاره کرد که بدون نام بردن از محمود صادقی گفته بود: “نماینده‌ای از فراکسیون امید… با کمال وقاحت از پشت تریبون مجلس، رئیس قوه قضاییه را متهم به واریز ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حساب شخصی خود کرده است.”

صادقی پیش از آن، در مجلس خواهان توضیح رییس قوه قضاییه درباره “شایعات” واریز میلیاردها تومان از وجوه قوه قضاییه به حساب‌های شخصی وی شده بود. قوه قضاییه ، اتهام واریز شدن چنین مبالغی به حساب شخصی آقای لاریجانی را شدیدا رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمود صادقی شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اراک گفته اظهاراتش در شیراز نسبتا تند بوده اما همچنان قوه قضاییه را مورد انتقاد قرار داده است.
او در جریان عملیات بازداشت خود و با وجود رد نحوه دخالت قوه قضاییه، قبل طرح مسائل مربوط به او در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، روز بعد در دادستانی تهران حاضر شد و موضع شب قبل خود را تغییر داد.
او با اشاره به اینکه در اصل ۸۳ قانون اعلام شده “هر نماینده در برابر تمام مردم مسئول است” تاکید کرده است: “نمی‌توان مصونیت نمایندگان را نادیده گرفت. نباید فضایی باشد که نمایندگان از گفتن حقیقت واهمه داشته باشند و لرزه بر اندامشان باشد.”

صادقی افزوده است: “نباید این فضا را به وجود آورد که نماینده نگران آن باشد که با گفتن حقیقت در دوره بعد، رد صلاحیت شود. نماینده نباید تعقیب قضایی شود و یا شبانه اقدام به جلب او کنند.”

اشاره این نماینده، ظاهرا به تلاش چندی پیش ماموران امنیتی برای دستگیری شبانه وی، به حکم دادستانی تهران است. قوه قضاییه می گوید دلیل این تلاش، شکایت های افراد مختلف از محمود صادقی بوده است.

آقای صادقی با ذکر اینکه یکی از شکایت ها مربوط به اظهارات او در مورد پرونده “بورسیه های غیرقانونی” بوده گفته است که در صورت حضور در دادگاه، در مورد فرزندان مسئولینی که بر خلاف قوانین بورسیه شده اند افشاگری خواهد کرد.

وی همچنین، رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات مجلس دهم را “فله‌ای” توصیف کرده است.

منبع : جام نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ