قیمت و شرایط فروش لیفان ۸۲۰ +مشخصات فنی و معایب

0

لیفان ۸۲۰ ۲۰۱۷ ، معایب لیفان ۸۲۰ ، امکانات لیفان ۸۲۰ ، تست لیفان ۸۲۰ lifan ،مصرف سوخت لیفان ۸۲۰ ، قیمت نهایی لیفان ۸۲۰ ، موتور لیفان ۸۲۰ ساخت کجاست

قیمت جدید شرکتی لیفان ۸۲۰ ویژه خردادماه ۹۷ اعلام گردید.

بخشنامه اعلامی از تاریخ ۱۷ خردادماه قابل اجرا می‌باشد.

خودرو قیمت قبل (تومان) قیمت جدید (تومان)
لیفان ۸۲۰ ۹۹/۰۰۰/۰۰۰ ۱۰۹/۹۰۰/۰۰۰

شرایط فروش اقساطی لیفان ۸۲ توسط کرمان موتور ( دی ماه ۹۵):

موتور لیفان ۸۲۰ ساخت کجاست معرفی خودرو مشخصات لیفان ۸۲۰ قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت لیفان 820 قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو خارجی فروش اقساطی کرمان موتور lifan 820

لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!

موتور لیفان ۸۲۰ ساخت کجاست معرفی خودرو مشخصات لیفان ۸۲۰ قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت لیفان 820 قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو خارجی فروش اقساطی کرمان موتور lifan 820

نمای خارجی لیفان ۸۲۰:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن ۸۲۰ به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی ۸۲۰ به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.

در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین ۸۲۰ و محصولات BMW می توان دید.

و در نمای عقب هم ترکیبی از هیوندای سوناتا و چراغ های آئودی A8 را داریم که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.

اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.

رینگ های ۱۶ اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی ۸۲۰ می دادند.و صندوق عقبی با حجم ۵۱۰ لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) و هیوندای سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.

نمای داخلی لیفان ۸۲۰:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی ۲۰ هزار دلاری چینی!

طراحی کابین ۸۲۰. لازم به ذکر است که این خودرو با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود و هنوز معلوم نیست که کدامیک از تریم های موجود به ایران وارد شوند.

صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو.

نمایشگر کیلومتر نه چندان هیجان انگیز اما زیبا و قابل قبول.

مانیتور ۸ اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.

مشخصات فنی لیفان ۸۲۰:

سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.

لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای ۸۲۰ هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱۸۰۰ سی سی، ۲۴۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور ۲۴۰۰ سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق ۲۳۷۳ سی سی و ماکزیمم توان ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه.

موتور لیفان ۸۲۰ ساخت کجاست معرفی خودرو مشخصات لیفان ۸۲۰ قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت لیفان 820 قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو خارجی فروش اقساطی کرمان موتور lifan 820
گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا

شاسی با طراحی MIRA انگلستان.

ایمنی لیفان ۸۲۰:

مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.

موتور لیفان ۸۲۰ ساخت کجاست معرفی خودرو مشخصات لیفان ۸۲۰ قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت لیفان 820 قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو خارجی فروش اقساطی کرمان موتور lifan 820

در داخل خودرو نیز ۶ ایربگ (جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.
همچنین با با وجود ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

 

موتور لیفان ۸۲۰ ساخت کجاست معرفی خودرو مشخصات لیفان ۸۲۰ قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت لیفان 820 قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو خارجی فروش اقساطی کرمان موتور lifan 820
مشخصات فنی لیفان ۸۲۰ در ایران:

حجم موتور (سی سی) ۲۳۷۳
استاندارد آلایندگی Euro V (یورو ۵)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۵۸ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۲۲۱ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک
سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون عقب: مستقل چند میله ای
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۶۳
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۰
سایز چرخها رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی متر) ۴۸۶۵
عرض خودرو (میلی متر) ۱۸۳۵
ارتفاع خودرو (میلی متر) ۱۴۸۰
فاصله دو محور (میلی متر) ۲۷۷۵
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۵۴۵
گنجایش و تعداد سرنشین ۵ نفر (با احتساب راننده)

امکانات رفاهی لیفان ۸۲۰:

  • ۶ کیسه هوا
  • چراغ روشنایی روز Day light
  • گرمکن صندلی راننده
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • قفل کودک
  • سان روف
  • چراغ های جلو هالوژن و عقب
  • LED
  • روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو
  • خاموش شدن چراغ های جلو با تاخیر
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • سیستم کمکی ترمز BAS
  • سیستم پایداری الکترونیکی ESP
  • سیستم ضد سرقت، مجهز به سیستم ISOFIX
  • ترمز پارک پدالی
  • صندلی چرمی
  • صندلی راننده با تنظیم گودی کمر
  • تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
  • سیستم ورود بدون کلید Keyless
  • استارت دکمه ای
  • کمربندهای جلو پیش کشنده
  • سنسور دنده عقب
  • دوربین عقب
  • کروز کنترل
  • چراغ داشبورد
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • تنظیم فرمان در ۴ جهت
  • سیستم پخش MP5 با خروجی USB،AUX،بلوتوث و GPS
  • ۶ بلندگو

تخت گاز برای یافتن معایب لیفان ۸۲۰

با زدن دکمه استارت خودرو را روشن کرده و به سمت جاده تست حرکت کردیم. در ابتدا شاهد بودیم که فرمان نرمی‌ خوبی دارد و چسبندگی قابل قبولی را با توجه به سرعت به راننده القا می‌کند. دنده‌ها پشت سر هم تعویض می‌شدند و نرمی‌ در آن‌ها احساس می‌شد. با فشردن پدال گاز خودرو، دنده معکوس توسط خودرو، اعمال و شروع به شتاب‌گیری در هر سرعتی می‌کرد. نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که برخی توان تولید موتور ۲٫۴ لیتری لیفان را ۱۵۷ اسب بخار می‌دانند که گویا نسبت به حجم موتور، بازده کافی ندارد. ولی در راننده‌گی‌های عادی و نرم می‌توان گفت که راننده را راضی می‌کند. با توجه به اینکه اتاق این خودرو سروصدای کمی ‌دارد و کمتر صدایی از بیرون به داخل می‌آید، ۸۲۰ می‌تواند برای خیلی از مشتریان دلچسب باشد. اما اگر اهل گاز دادن و معکوس کشیدن باشید، شاید ۸۲۰ خودرویی نباشد که برایتان مناسب باشد. درست است که قدرت موتور جواب مالکین ۸۲۰ را می‌دهد و کم نمی‌آورد، ولی این موتور برای شتابگیری‌های سریع ساخته نشده است. در شتاب‌گیری که در حالت ایستاده انجام دادیم، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو را در شرایط معمولی و با امکانات ساده بین ۴/۱۲ تا ۱۳ ثانیه ثبت کردیم. از عملکرد گیربکس هم متوجه شدیم که حالت اکونومی ‌در آن به طور کامل رعایت شده است، زیرا در دنده‌های سبک قابلیت شتاب‌گیری معمولی هم کم بود و نیاز به معکوس کشیدن در خودرو احساس می‌شد. در حین تخت گاز رفتن هم بعد از هر اعمال دنده مثبت، با خلاصی گازی مواجه می‌شدیم که در وسط گاز دادن‌های ما زیاد خوش‌آیند نبود. هم‌چنین در دورهای بالای چهار هزار، صدای موتور به صورت صدای بم و گرفته به اتاق می‌آمد که در برخی خودروها رایج است.

پس از اینکه به این نتیجه رسیدیم که ۸۲۰ خودرویی ملایم ‌است، وقت آن رسیده بود تا کمی ‌ترمزهای خودرو را به چالش بکشیم. در هر سرعتی ترمزهای این خودرو را تست کردیم و پس از ترمز‌های کوبنده، کمی ‌فرمان را به راست دادیم تا تخلیه بار وزنی خودرو را بسنجیم که آیا باعث کله کردن خودرو و گیجی فرمان می‌شود یا خیر؟ و دوباره در مسیری صاف به ترمزها فشار زیاد آوردیم که نتیجه این شد: کمتر گیجی فرمانی احساس می‌شد. اما در برخی مواقع با توجه به اتاق بزرگ خودرو، توقع ترمز قوی‌تر از خودرو را داشتیم. در کنار این مسئله جایی نبود که ترمزهای ۸۲۰ ما را نگران کنند. در کل می‌توان گفت که حس رضایت‌بخشی را به ما القا کرد و توقع ما را بالاتر برد. با سرعت بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و گاهی کمتر و بیشتر، هندلینگ خودرو را با توجه به سرعت‌های متفاوت تست کردیم. بدون اغراق می‌توان گفت که لیز دادن این خودرو روی آسفالت اصلا کار راحتی نیست و فرمان به دقت عمل می‌کند و هندلیگ خودرو بسیار به نسبت رقبای چینی دیگر بالاست. گویا سبک طراحی یک خودروی به نسبت بزرگ خانوادگی در لیفان ۸۲۰ رعایت شده است. پس از چند دور، خودرو را در مسیر تست کوبش و سرو‌صدا بردیم تا در سطوح مختلف خودرو سنجیده می‌شد. وقتی از نواحی زبر و قلوه‌کن جاده تست رد می‌شدیم، صدای لاستیک‌ها به اتاق می‌آمد، ولی به داشبورد و ادوات خودرو منتقل نمی‌شد که باعث ارتعاش در آن‌ها بشود. هم‌چنین یکپارچه بودن داشبورد ۸۲۰ باعث می‌شود که بی‌سر‌وصداتر از سایر داشبوردهای چند‌تکه باشد. وقتی به اصلی‌ترین چاله‌ها رسیدیم، از نرمی ‌خوب اتاق شگفت‌زده شدیم. طبق استاندارد گفته شده از جانب کارشناس همراه، باید از این دست‌اندازهای نامتوازن با سرعت بین ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر به طور یکنواخت رد می‌شدیم. در این مسیر چند متری صدایی از خودرو نشنیدیم و تعلیق خودرو به خوبی بعد از رها شدن از چاله‌ها ثبات ۸۲۰ را حفظ کرد.

موتور لیفان ۸۲۰ ساخت کجاست معرفی خودرو مشخصات لیفان ۸۲۰ قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت لیفان 820 قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو خارجی فروش اقساطی کرمان موتور lifan 820

پس از دور زدن با سه خودروی لیفان ۸۲۰ و سنجیدن آنها نسبت به یکدیگر، به این نتیجه رسیدیم که این خودروی چینی می‌تواند در رده کیفیت قابل قبول برای مشتریان قرار گیرد. زیرا در داخل آن به مراتب کیفیت بهتری کار شده و توانایی موتور و گیربکس برای یک خانواده، کافی و رضایت‌بخش است. خلاصی گاز بعد از تعویض دنده در دور بالا و شتاب‌گیری ضعیف می‌تواند دلیلی باشد که خریداران چینی هم از ۸۲۰ دلسرد شوند و به سراغ ماشین دیگر بروند. ولی در مجموع فضای کابین مناسب، امکانات تقریبا به‌روز، صندوق حجیم، مصرف سوخت متعارف، دوره گارانتی بالاتر نسبت به سایر محصولات و نرمی‌ خودرو می‌توان دلیلی باشد که چینی‌سواران ایرانی برای سفرهای خانوادگی خود لیفان ۸۲۰ را انتخاب کنند.

مصرف سوخت این خودرو تا ۵۰۰ کیلومتر اول شاید به اعداد عجیب و غریب ۱۵ یا ۱۶ برسه! ولی برخی از رانندگان عنوان می کنند که بعد از آب بندی روی ۹.۷۵ تا ۱۰.۵ ثابت میشود.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ