قیمت تمدید پلاک گذر موقت / شرایط دریافت پلاک گذر موقت

18

گذرموقت حربه جدید واردکنندگان برای دور زدن قانون

هنوز هم ارز زیادی بابت واردات خودروهای آمریکایی از کشور خارج می‌شود و به نوعی، منابع ارزی کشور را تحت‌الشعاع اشتهای برخی افراد در لوکس سواری قرار می‌دهد. در این میان حتی جلوی ثبت سفارش واردات خودروهای آمریکایی هم گرفته شده و هم اکنون، اگر واردکننده‌ای بخواهد خودروی آمریکایی ثبت سفارش کند، سامانه ثبت سفارش این اجازه را به او نمی‌دهد و ثبت سفارش بر روی هر نوع مدل خودروی آمریکایی با هر مبدایی که برای ورودش در نظر گرفته شود، قفل است.

واردات خودرو گذر موقت واردات خودرو آمریکایی هزینه پلاک گذر موقت منطقه آزاد سود واردات خودرو خودروهای گذر موقت تعرفه واردات خودرو پلاک گذر موقت و تردد دائم پلاک گذر موقت

درست بعد از این مصوبه دولت که ثبت سفارش خودروهای آمریکایی را متوقف می‌کرد و حتی ثبت‌سفارش های قبلی را هم باطل اعلام می‌کرد؛ واردکنندگان، مناطق آزاد کشور را برای واردات این خودروها مساعد یافتند و تلاش کردند که تا خودروهای آمریکایی را از طریق مناطق آزاد کشور بدون پرداخت تعرفه و عوارض گمرکی مشمول سرزمین اصلی، وارد کنند. آنجا هم به هرحال این خودروها مشتریان خاص خود را دارند و حتی اگر واردکنندگان همچون گذشته، به اجاره خودروها در مناطق آزاد بپردازند، باز هم سود خوبی نصیبشان می‌شود که دولت این راه را هم بسته است؛ اما این هم پایانی بر واردات خودروهای آمریکایی نبود.

اما اکنون واردات خودروهای آمریکایی به صورت گذرموقت، به حربه جدید واردکنندگان در واردات این خودروها تبدیل شده است. آنها خودروهای آمریکایی را از گمرکات جنوبی و از مرز مشترک ایران و امارات وارد کشور کرده و ترتیبی می‌دهند که با پلاک گذرموقت وارد بازار شوند. این خودروها هم به صورت زیرپوستی و با آگهی‌های اینترنتی و حتی آگهی‌های پیامکی، مشتریان خاص خود را پیدا می‌کنند.

واردات خودرو گذر موقت واردات خودرو آمریکایی هزینه پلاک گذر موقت منطقه آزاد سود واردات خودرو خودروهای گذر موقت تعرفه واردات خودرو پلاک گذر موقت و تردد دائم پلاک گذر موقت

هر مدل خودروهای آمریکایی را فقط سفارش دهید و در ایران تحویل بگیرید!

بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که خودروهای آمریکایی با گذر موقت به راحتی وارد کشور شده، ۶ ماه بر اساس قانون اجازه تردد با پلاک موقت دارند و پس از آن، به شیوه‌های شگفت‌آور و البته صوری، از مرزهای جنوبی خارج شده و مجدد بعد از چندین روز، به عنوان یک خودروی جدید گذرموقت وارد ایران می‌شوند و اجازه دارند که شش ماه دیگر را تردد کنند. این رفت و آمد صوری البته برای خریدار هزینه‌ای هم دارد که به نظر می‌رسد افرادی که به دنبال خرید خودروهایی چند صد میلیونی همچون شورلت هستند، پرداخت ده تا بیست میلیون تومان آن هم هر شش ماه یکبار، برای آنها چندان مشکل‌ساز نباشد.

خبرنگار مهر در تماس تلفنی با یکی از فروشندگان انواع خودروهای آمریکایی همچون شورلت و کادیلاک، به پشت‌پرده‌های دیگری از شگردهای ورود خودروهای آمریکایی علیرغم محدودیت و ممنوعیت‌های دولتی دست یافته است. یکی از فروشندگان خودروهای آمریکایی گذرموقت در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: هر خودروی آمریکایی با هر مدل و هر آپشنی که مشتری بخواهد را برایش تامین می‌کنیم و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

وی می‌افزاید: شما هر مدل خودروی آمریکایی را که انتخاب کنید، مراحل واردات آن از طریق امارات متحده عربی و مرزهای جنوبی کشور انجام می‌شود و بعد از چند روز هم خودرو را در جنوب کشور با پلاک موقت تحویل خواهید گرفت، هر نوع تضمینی هم که شما بخواهید شرکت در اختیار شما قرار خواهد داد و مشکلی هم از این بابت وجود ندارد.

این واردکننده خودروهای آمریکایی می‌گوید: بر اساس قوانین بین‌المللی که مرتبط با ایران هم نیست، یک خودروی گذر موقت دهها بار بلکه صدها بار اجازه ورود و خروج از یک کشور را دارد و هیچ محدودیتی هم در این زمینه وجود ندارد. ما ۳۰ درصد مبلغ خودرو را به صورت پیش‌پرداخت دریافت کرده و با تضمین‌هایی که می‌دهیم، خودرو را برای مشتری وارد می‌کنیم. وارداتش هم هیچ ربطی به مصوبات دولت برای جلوگیری از ورود خودروهای آمریکایی ندارد.

واردات خودرو گذر موقت واردات خودرو آمریکایی هزینه پلاک گذر موقت منطقه آزاد سود واردات خودرو خودروهای گذر موقت تعرفه واردات خودرو پلاک گذر موقت و تردد دائم پلاک گذر موقت

ورود و خروج صوری گذرموقت‌ها تنها در چند ساعت!

یکی دیگر از واردکنندگان خودروهای آمریکایی گذرموقت در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: یک خودروی گذر موقت تنها ۶ ماه اجازه تردد در کشور را خواهد داشت، پس از ۶ ماه باید از مرز خارج شود و اگر صاحب آن بخواهد بارها و بارها می‌تواند مجدد وارد کشور شود. پس از اتمام ۶ ماه، برای بار اول گذرموقت تمدید می‌شود و هزینه‌ای برای مشتری نخواهد داشت، اما در هر دفعه که قرار باشد گذرموقت تمدید شود، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان باید به عنوان هزینه این کار، پرداخت شود.

او می‌افزاید: خروج خودروی گذر موقت در مرزهای جنوبی کشور به صورت صوری انجام می‌پذیرد، یعنی خودرو سوار بر کشتی می‌شود و مهر خروج می‌خورد، بلافاصله بعد از ثبت مهر خروج، مجدد می‌توان به عنوان یک خودروی جدید آن را وارد کشور کرد و مهر ورود آن را دریافت کرد، پس از آن هم که پلاک موقت برای تردد خودرو به صورت قانونی صادر می‌شود، به راحتی می‌توان در خیابان‌های کشور تردد کند.

این فروشنده خودروهای آمریکایی گذرموقت می‌گوید: شما می‌توانید هر مدل خودروی آمریکایی را که بخواهید خریداری کرده و سفارش دهید، هیچ مشکلی وجود ندارد و بعد از استفاده شش ماه که اعتبار پلاک گذرموقت آن تمام شده است، ما با کسر ۲۰ درصد از مبلغ خودرو، آن را از شما خریداری خواهیم کرد، اما اگر هم بخواهید که تمدید شود، حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد که باید بپردازید و دوباره خودروی خود را تحویل بگیرید.

به هرحال دولت اگر مصمم به جلوگیری از ورود خودروهای آمریکایی است و عزمی در این زمینه وجود دارد، باید تمام منفذهای واردات خودروهای آمریکایی را مسدود کند تا بلکه ارزهای ایران از راههای مختلفی که برای دور زدن قانون وجود دارد، از کشور خارج نشود. در این میان مطمئنا راهکارهای دیگری هم هست که بتوان واردات خودروهای لوکس و پرمصرف آمریکایی را دور زد که ضرورت هوشیاری دولت را می‌طلبد.

واردات خودرو گذر موقت واردات خودرو آمریکایی هزینه پلاک گذر موقت منطقه آزاد سود واردات خودرو خودروهای گذر موقت تعرفه واردات خودرو پلاک گذر موقت و تردد دائم پلاک گذر موقت

*********

یک وارد کننده خودروهای گذر موقت گفت:زمان مجاز برای تردد اتومبیل های مذکور در کشور حداکثر ۶ ماه است که بعد از اتمام این مدت زمان تعریف شده،مالک خودرو مکلف است آن را از کشور خارج کند و در صورت عدم تمکین از قانون اشاره شده ، خودروی مذکور به عنوان کالای قاچاق از سوی پلیس متوقف یا توفیق خواهد شد.
او در خصوص نحوه و فرآیند دریافت پلاک گذر موقت گفت:طبیعتا مرجع صدور چنین پلاک هایی همچون پلاک های عادی و مرسومی که برای دیگر خودروها در نظر گرفته می شود مراکز پلاک گذاری پلیس راهور می باشد که با ارائه مدارک مورد نیاز اعم از پروانه سبز گمرکی یا کپی و اصل مدرک کارنه دوپاساژ (گذر نامه وسیله حمل و نقل) و حضور مالک خودرو این امر محقق خواهد شد.
وی در خصوص مدارک موردنیاز جهت تمدید مجدد مجوز تردد خودروی پلاکِ گذر موقت عنوان کرد:صورت وضعیت پرداخت شده خلافی ، صورت جلسه فک پلاک و زوج پلاک ، ارائه اصل و کپی بیمه نامه شخص ثالث و گذر نامه توام با نسخه اصلی نامه گمرک تهران و یا دفتر واردات (ممهور به مهر برجسته) از مدارکی است که برای صدور مجدد مجوز عبور خودرو در معابر و محورهای مواصلاتی بعد از انقضای تاریخ و مدت زمان تعریف شده،تامین آن ضروری به نظر می رسد.
گفتنی است علاوه بر ضرورت پیگیری روند و سیکل تعریف شده ، واریزمبلغ ۲۰ هزار تومان به شماره حساب سیبای ۲۱۷۰۱۰۱۲۷۵۰۰۴ به عنوان حق تمبر شماره گذاری خودروها و مبلغ ۱ میلیون ریال به شماره حساب ۲۱۷۱۱۵۹۰۱۳۰۰۲ (خزانه داری کل) به عنوان تمرکز وجوه درآمد شماره گذاری و تعویض پلاک ضروری می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 18 )
  1. مهرزاد می گوید

    ببیند اقای محترم هر کشوری بحث ماشینای گذر موقت رو داره و ایرانم از بقیه ی کشورا مثتثنی نیست…بعدشم ینی فقط ماشینای امریکایی ک ب صورت گذر موقت وارد میشن دارن از کشور ارز خارج میکنن؟!ینی هیوندا و بنز و بی ام دبیلیو ارز خارج نمیکنن؟! بعدشم کی گفته تردد شیش ماهه میدن؟!کلا سه ماه پلاک میدن

    1. علی می گوید

      سلام داداش میگم شرمنده من الان میخوام ی ماشین بگق م گذر موقته میگم از شهر نمیشع خارجش کرد یا فقط داخل شهر

      1. امير می گوید

        اینی که نمشیه خارج کرد راْسه ماشین های پلاک منطقه ازاده

      2. سامی می گوید

        گذریا شهر مخصوص نمیخاد که کل ایرانه ولی منطقه ازاد دائمیه ولی تو یک شهر

      3. موسوی می گوید

        واردکننده انواع ماشین های وارداتی گذر موقت ماشین ۳۰ میلیاردی با چهار میلیارد سوار شوید اونم امکان پرداخت اقساطی

    2. محمد می گوید

      بی ام و نه بی ام دبلیو.

      1. 333 می گوید

        با سواد بهش میگن بی ام دبلیو.

      2. امیر می گوید

        داداش شرکت میگه بی ام و تو میگی بی ام دبیلیو

  2. محسن می گوید

    فقط این مسایلی که مطرح کردید نیست از دلایل دیگر قیمت خیلی پایین خودروهای روز دنیا نسبت به فرغونهای وطنی است لندکروز مدل ۲۰۱۰را تقریبا یک پنجم قیمت داخلی میشه خرید ، و این دلیل اصلی است.

  3. علی می گوید

    سلام… خسته نباشید…
    همچین تیتر زدید “حربه جدید” انگار داره قتل و قارت انجام میشه …
    به نظر من کلا باید این قانون ممنوعیت واردات رو بردارن… نماینده های اصلی هر خودرو وارد کشور بشه و خریدار مستقیم و با قیمت واقعی بتونه خودروی مورد علاقش رو سوار بشه.
    ممنوعیت واردات هیچ کمکی به پیشرفت صنعت خودرو سازی نمیکنه … اینکه ما رقیب رو راه ندیم , دلیل بر برتری ما به اون نمیشه…
    همینطور انحصار واردات خودرو که بی رحمی بزرگی به مردم کشور هستش.

    1. مهدی می گوید

      عه عه عه!!!!!شما وطن فروشید!منفعت نظامو در نظر نمیگیرید!!یعنی نظام به صورت روزانه فلانقدر ضرر بکنه ‌که مردم بخوان تو رفاه باشن یا مرگ و میر جاده کم بشه!!اون یکی میگه تا حالا دیدی جنازه کنار ماشین مدل بالا افتاده باشه!صدا و سیما یه کلیپ چند دقیقه پخش کرد هلیکوپتر دنبال چهار خودرو که سرعت ۲۰۰رو با یا ابوالفضل نام برد افسر حاظر در گشت هوایی..سوناتا و بی ام شاسی با سرعت ۲۴۰ کیلومتر چندین بار ماشین به روی سقف و مجدد روی زمین اومد و در اخر با راننده بی ام دبلیو مصاحبه کردن!!!با سرعت ۲۴۰کیلومتر.قرار نیست یوقت کسی حق داشته باشه اصلا پشت فرمان سکته بکنه یهو بره تو شکم ماشین جلوییش که..!هیچ چیزی از منفعت نظام بالاتر نیست .مجلسم داریم براش..گوش زد میکنم منفعت نظام نه بقای نظام..منفعت مالی حتی از جان شما ارجع تر است

  4. محسن می گوید

    بابت خرید این گونه خودرو ها ارز خارج شده بعد از پایان دوره اقامت مجددا به کشور بازگردانده می شود ،متاسفانه نویسنده مقاله صرفا از روی غرض ورزی و بدون اطلاع از ماهیت موضوع که اصل موضوع چیست در خواست ممنوعیت برای ورود نموده اند و این موضوع جای تاسف دارد ،همین گونه طرز تفکر در کشور در رده مسئولین و تصمیم گیرندگان باعث ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی آنهم به بهانه واهی و خنده دار لوکس بودن شده است .
    نویسنده گرامی شخص خارجی و یا ایرانی مقیم خارج در صورتیکه خواهان ورود به کشور با خودرو آمریکایی خود باشد در صورتیکه به زعم نویسنده اگر ورود اینگونه خودروها ممنوع گردد ،چه باید بکند؟ باید خودرو دیگری خریدای کند تا بتواند وارد کشور شود؟
    بهتر است بجای انتقاد صرف کمی مطالعه و دقت خود را بیشتر کنیم و قوانینی را که سالهای سال است در جهان اجرا می گردد به به صرف سلیقه شخصی تغییر ندهیم.

  5. عليرضا می گوید

    حالا مثلا اینا گذر موقت وارد نکنند میرن ماشین ایرانی میخرن؟؟؟ نه عزیز من بازم ماشین خارجی میگرن و ارز خارج میشه، تنها تفاوتش اینه که این بار ١تا٩ برابر قیمت ماشین رو مجبورن پول زور بریزن به یه سری حساب مجهول

    کاش به جای اینکه اینقدر نگران این باشید که بالاخره یه عده از هموطنامون تونستن ماشین مناسب اونم با قیمت واقعی سوار شن (اونم با تحمل کلی زحمت و ریسک) ، یه کم نگران سلاخی شدن مردم تو اسباب بازیای ساخت ایران بودید

  6. کاوه خزلی می گوید

    …….
    مشکل مملکت ما ماشین آمریکاییِ؟ ماشین انگلیسی چی؟ ایتالیا؟ فرانسه؟ آلمان؟ ماشین هر کشوری وارد بشه فقط آمریکا بده؟؟ …

  7. مهدی می گوید

    اقا ی سوال داشتم‌
    بعد ۶ ماه ماشینو برگردوندیم پولمون چی‌میشه؟؟
    ینی واسه ۶ ماه باید برای بنز s500
    ۵۰۰ میلیون بدیم!؟؟
    یا درصدی ازش کم میشه !؟؟؟

  8. محسن می گوید

    پراید و پژو عالیه بادی اونارو سوار شد اونم به قیمت ۵۰ و ۱۰۰میلیون

  9. Hamid می گوید

    سلام دوستان عزیز کسی داخل گمرک آشنا داره لطفا اگه آشنا داره به شماره واتساپ پیام بدهید ۰۹۱۳۵۹۸۱۴۸۲ با تشکر

  10. AM می گوید

    بحث تو کامنتا این بود ک یکی میگه بی ام و یکی میگه بی ام دبلیو
    تیکه ننداز هیچ کدومتون اشتباه نمی گید با سوادا
    بی ام دبلیو ساخت آلمانه و در آلمان به B میگن بِ و به W وِه
    پس اگه بخواهید به انگلیسی تلفظ کنید میشه بی ام دبلیو و اگه بخواهید به زبان کشور سازنده یعنی آلمان تلفظ کنید میشه بی ام وه‌
    حالا برید و سس شعر نگید اینجا