شغل های جالب فوتبالیست های ایرانی قبل از پولدار شدن

1

هنگامی که از ستاره های فوتبال در مورد مشهور شدن یا دریافتی زیادی که دارند سوال می شود با رجوع به گذشته خود و اشاره به این موضوع که سختی ها ومشکلات زیادی را پشت سر گذاشته اند موقعیت کنونی خود را توجیه می کنند . بازیکنانی که در گذشته به شغل هایی مثل : فروشندگی ، کارگری یا مسافر کشی مشغول بودند در حالی که امروزه جز مشهور ترین ها هستند و موقعیت مالی مناسبی هم دارند .

نمونه بارز این موضوع سید مهدی رحمتی دروازه بان سابق تیم ملی است که به گفته خود زمانی را با ماشین در خط خانی آباد نو _ راه آهن به مسافر کشی می پرداخت و حتی بعضی شب ها به خاطر مشکلات خانوادگی در ماشین می خوابید . اما او امروزه ستاره بی چون و چرای تیم استقلال است .

پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال درباره گذشته خود می گوید: «سال ۶۲ و در بحبوحه جنگ تحمیلی اوضاع و احوال فوتبال چندان رو به راه نبود. در آن سال‌ها کاپیتان استقلال بودم اما عملا از فوتبال چیزی عایدم نمی‌شد و مجبور بودم برای امرار معاش چند ساعتی هم با تاکسی کار کنم. بازیکنان سرشناسی مثل عبدالعلی چنگیز و غلامرضا فتح‌آبادی که هم تیمی‌های من بودند، روی تاکسی کار می‌کردندٍ» .

مظلومی در خط یوسف آباد _ولیعصر کار می کرد و از هر مسافری پنج تومان کرایه می گرفت . روایت های جالب دیگری هم از شغل های برخی از بازیکنان در دوران بازیگری و یا پیش از آن وجود دارد که اشاره به آنها، نشان می دهد فوتبالیست ها آنقدر راحت که فکر می کنید، تبدیل به انسان های پولداری نشده اند.

علی کریمی شماره هشت تاریخی فوتبال ایران دهه ۷۰در کرج مسافرکشی می کرد. او یک پیکان گوجه ای داشت بعد از تمرین پرسپولیس با ماشین خود کار می کرد تا خرج خود را در بیاورد. نقل است زمانی که او به دفتر یکی از روزنامه های ورزشی رفته بود، برای آنکه نشان دهد وضع مالی بسیار بدی دارد تمام دارایی اش را رو کرد که یک اسکناس هزار تومانی بود .

مهدی مهدوی کیا هنوز پشم های گوسفندان را خوب می چیند. او که پیش از تبدیل شدن به یک فوتبالیست معروف مجبور بود در مزرعه پدرش در روستای چشمه اراک زندگی کند، علاوه بر کارهای کشاورزی در دامداری هم فعالیت زیاد می کرد. دوستان نزدیک کیا می گویند او حتی زمانیکه در آلمان بازی می کرد، در زمان تعطیلات به مزرعه پدرش سر می زد تا در اموارات به او کار کند. می گویند مهدی در چیدن پشم های گوسفندان تبحر ویژه ای دارد .

شیث رضایی و مهرداد اولادی که هر دو اصلیتی مازندرانی دارند پیش از آنکه فوتبال بازی کنند، مجبور بودند کشاورزی کنند. شیث در یکی از شهرهای ساری کشاوری می کرد و مهرداد اولادی در شالیزارهای قائمشهر. این دو الان در پرسپولیس و ملوان به آب و نانی رسیده اند و کمتر راه شان به ولایت شان می افتد . !

مسافرکشی فوتبالیست ها مسافر کشی مهدی رحمتی شغل مهدی رحمتی شغل فوتبالیست‌ها شغل علی کریمی شغل علی دایی درآمد فوتبالیستها ثروت کریم باقری ثروت فوتبالیست ها ثروت علی کریمی ثروت علی دایی بیوگرافی مهدی مهدوی کیا بیوگرافی مهدی رحمتی بیوگرافی کریم باقری بیوگرافی علی کریمی بیوگرافی علی دایی بیوگرافی پرویز مظلومی

علی دایی یک بار اعلام کرد در دوران دانشجویی دست فروشی می کرده و با کارگری به اینجا رسیده است. ولی دوستان نزدیک دایی که سال هاست با او ارتباط نزدیکی دارند می گوید، این ملی پوش معروف هیچ گاه دست فروشی نکرده چون وضع مالی خانواده اش بد نبوده است .

رضا عنایتی از گفتن واقعیت ها ابایی ندارد. مهاجم سابق استقلال که رکورد گلزنی در تاریخ لیگ را مال خود کرده، در سن ۱۵ سالگی در مشهد دست فروشی می کرد. او بعدها به یکی از کارخانه های فرش بافی رفت و در آنجا کارگری کرد. او بعدها تبدیل به ستاره ابومسلم شد و با حضور در استقلال و امارات پول های زیادی به جیب زد .

امیر حسین صادقی مدافع معروف استقلال هم مسافر کشی می کرد. اودر سال ۷۹ و در دورانی که تیم در امید استقلال بازی می کرد، همزمان در یک آژانس واقع در بهار شیراز کار می کرد تا بتواند خرج خود را در بیاورد. ماشین او یک پیکان بود .

حسن خان محمدی ستاره سابق پرسپولیس که سال ها پیراهن این تیم را به تن کرد پیش از آنکه آدم معروفی شود مجبور بود با دست فروشی خرج خود را در بیاورد. یکی از دوستان نزدیک او می گوید در ابتدای دهه ۷۰ خان محمدی در شهرک عربو سعادت آباد بساط جوراب فروشی راه می انداخت و مشتریان را روی هوا می زد .

وحید قلیچ گلر سابق پرسپولیس هم از طریق پرورش کبوتر منبع درآمدی برای خود مهیا کرده بود البته برای او این کار جنبه سرگرمی نیز داشته است .

بسیاری از ستاره های فوتبال نیز هستند که در کنار ورزش به کسب و کار و تجارت مشغول هستند و به قول معروف دارای شغل دوم هستند . 
پروین یکی از آن قدیمی های فوتبال ایران است که اوضاع و احوالش به فوتبالیست های دهه ۵۰ نمی خورد. او که سال ها درپرسپولیس بازی کرد، به تیم ملی رسید و مربی شد، این شانس را داشت که در زمان تزریق پول به دنیای فوتبال هنوز در رأس کار باشد. پروین که همه قول و قرارهایش را در نمایشگاه معروفش می گذاشت، مغازه ای هم در میدان هفتم تیر به مانتوفروشی اختصاص داده بود. البته سرنوشت آن مغازه ها و مالکیت آنها امروز مشخص نیست؛ اینکه هنوز تحت تملک پروین است، فروخته شده یا اجاره داده شده است . خرید و فروش زمین و احداث دفتر بیمه هم از دیگر مشاغلی است که سلطان پرسپولیسی ها وارد آن شده است .

سرمربی فصل قبل استقلال هم در کار ساخت و ساز است. چند سال پیش یک فروشگاه شیک مبلمان در خیابان ولی عصر (عج) تهران را هم به او نسبت می دادند و همینطور رستورانی را در شهرک اکباتان. در کل آبی ها نسبت به پرسپولیسی ها کمتر در چشم هستند. شنیده شده که قلعه نویی یک استخر و سونای زیبا هم دارد.

خبر دیگری که درباره سرمربی آبی ها شنیده شده این است که او تصمیم گرفته در کیش هتل داری کند. حتیقلعه نویی سفری هم به این جزیره داشته و برای سرمایه گذاری، پروژه را از نزدیک دیده است .

کریم باقری علاقمند به وارد کردن کامیون و صادر کردن کشمش است . او که عاشق «ولووهای زردرنگ» سوئدی است از همان ابتدا که به درآمدهای میلیونی رسید با پدرش هر چه پول داشت در همین راه هزینه کرد.

کاپیتان سابق پرسپولیس به همراه پدر همسرش هم یکی از تجار معروف فرش ایران و تبریز در دنیای فرش است. البته خبری هم رسیده که او این روزها دستی هم در تجارت و صادر کردن کشمش دارد. وجود یک رستوران در خیابان ولی عصر (عج) تهران را هم به باقری نسبت می دهند که می گویند یکی از نزدیکانش آن را اداره می کند .

همچنین مغازه ای با نام نکونام در برج میلاد نور شهرک غرب توجه همه را به خودش جلب می کند. این مغازه را برادر نکونام اداره می کند. نکونام هم که ریشه ای آبی دارد چندان در رأس اخبار اقتصادی نیست. البته چند وقت پیش یکی از سایت های خبری او را به عنوان یکی از تجار واردکننده عطر معرفی کرده بود که نکونام این موضوع را تایید نکرد.

یک زمان کارخانه ای در فریمان خراسان که قند تولید می کرد را به خداداد عزیزی نسبت می دادند اما شغل دوم خداداد عزیزی ساخت و ساز است. اینکه او کجا و چه پروژه هایی را در دست دارد چندان مشخص نیست اما به گفته بعضی از دوستان نزدیکش خداداد مغز اقتصادی اش خوب کار می کند و می داند که پولش را کجا سرمایه گذاری کند . طبق آخرین اخبار رسیده او یک گالری طلافروشی در خیابان کریمخان تهران دارد و در کشور امارات هم سرمایه گذاری های خوبی انجام داده است. او ابتدای فعالیت اقتصادی خود را با سرمایه گذاری در حوزه پوشاک ورزشی آغاز کرد و همراه با مجید ساعدی فر یک کمپانی تولیدی پوشاک را که یکی از معروف ترین برندهای داخلی است، راه اندازی کرد .

درباره سرمربی استقلال تهران علیرضا منصوریان می گفتند زمانی در کار کامپیوتر بود اما در حال حاضر رستوران دارد و شعبه جدید رستورانش را همین چند وقت پیش افتتاح کرد. او برخی از جلسات کاری اش را هم در رستوران هایش برگزار می کند و یک بار هم کارلوس کی روش و دستیارانش را به یکی از این رستوران ها برد و به آنها یک غذای خوب ایرانی داد .

در بین استقلالی ها فرهاد مجیدی یکی از چهره های کار و تجارت است. او به واسطه سال ها حضورش در لیگ های عربی پول خوبی در آورد البته آمار دقیقی از اینکه کاپیتان سابق آبی ها دقیقا چه کاری انجام می دهد وجود ندارد اما به نظر می رسد او در کار ساخت و ساز است و یکی از ساختمان های شهر دبی به این بازیکن تعلق دارد. از مجیدی که هواداران استقلال خاطرات خوشی از او دارند اطلاعات دیگری در دست نیست.

 

منبع:فوتبال آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مشهد می گوید

    چقدر جالب
    عااالی بووود