نحوه پشت نویسی اجاره نامه و تمدید به صورت دستی

6

متن پشت نویسی تمدید اجاره نامه ، نحوه پشت نویسی اجاره نامه ، نمونه متن تمدید قرارداد اجاره نامه ، تمدید قرارداد اجاره به صورت دستی ، فرم تمدید قرارداد اجاره ،نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه pdf ،نمونه قرارداد تمدید اجاره اپارتمان ،نمونه تمدید قرارداد

معمولا موجر و مستاجر پس از پایان مدت زمان قرارداد اجاره – هنگامیکه می خواهند آن را تمدید نمایند- اقدام به نوشتن یک متن جدید قرار داد نمی کنند و اساسا به دلیل اینکه بسیاری از مفاد قرارداد پا برجاست ضرورتی به انجام این کار نیست. در زیر نحوه نوشتن متن تمدید قرارداد اجاره نامه توضیح داده می شود.

برای تمدید قرار داد اجاره یک خانه یا آپارتمان شما باید ابتدا مشخص کنید که چه موارد یا مفادی از قرارداد پابرجاست و چه مواردی تغییر خواهند کرد. برای مثال معمولا مبلغ اجاره و مدت زمان قرارداد اجاره تغییر می کنند. مواردیکه در قرارداد جدید تغییر می کنند حتما باید مشخص شده و چگونگی تغییر آنها ذکر شوند. مفادی از قرارداد که تغییر نمی کنند(برای مثال پول پیش) ضرورتی به مشخص شدن ندارند(البته بهتر است که ذکر شود مبلغ پول پیش همان مقدار قبل است). ضمن اینکه بسیاری از مفاد قرارداد- حتی اگر قرارداد شما دستی و نه بنگاهی باشد- طبق قانون روابط موجر و مستاجر پابرجاست.

نمونه متن تمدید قرار داد اجاره بصورت زیر می تواند باشد:

قرارداد شماره …… در تاریخ ….. مابین خانم/آقا ….. و خانم/آقا …… به مدت …. سال از تاریخ ….. تا تاریخ ….. تمدید می شود.  مبلغ پول پیش(ودیعه) این قرارداد اجاره از …… به …. تغییر(افزایش/کاهش) می یابد و مبلغ اجاره بها ماهانه نیز از …… به …… تغییر(افزایش/کاهش) می یابد.

اگر مابقی مفاد قرارداد بدون تغییر باشد ذکر کنید که کلیه مفاد قرارداد شماره …. به قوت خود باقیست ولی اگر برخی از مفاد یا توافقات موجر و مستاجر در قرارداد اجاره قبلی تغییر می کنند، این تغییرات را در تمدید قرارداد اجاره ذکر نمایید.

یادآور می شوم که قراردادهایی که در سامانه معاملات املاک اتحادیه املاک ایران ثبت می شوند، دارای شماره قرارداد و کد رهگیری هستند و از طریق همین سیستم معاملات املاک شما می توانید تمدید قرارداد اجاره بگیرید که موارد فوق الذکر در آن از پیش تعریف شده اند و متصدیان و مشاوران املاک تنها با تغییر ارقام می توانند قرارداد را تمدید کنند(ضمنا شماره قرارداد در برگه جدید بصورت خودکار ثبت می شود).

اگر پشت قرارداد اجاره در یک خط تمدید شده باشد اعتبار خواهد داشت؟

با سلام خدمت شما احتراما باید عرض کنم بنده در مورد تمدید اجاره منزل با صاحب خانه قرار گذاشتم و در روز موعود ایشون گفتن نیازی به نوشتن نیست و بنگاه هم نریم، یک توضیح در این مربوط داده بودید برای من یکم فرق داره، تا اینکه به نوشتن پشت قرار داد در یک خط به مدت شش ماه و امضا دو نفر ما که شفاهی بنده به صاحب خانه گفتم که تا دوروز دیگر تکلیف و روشن میکنم که بلند میشم یا میشینم . بعد از گذشت تقریبا یک ماه ایشون به من گفت شما وسط قرار داد داری بلند میشی و باید صبر کنی تا مستاجر پیدا بشه و حرف بنده که خدمتش گفتم خبر میدم کاملا اظهار بی اطلاعی کرد. شایان ذکر است که به من میگه هزینه بنگاهی مستاجر جدید هم من باید بدم چون وسط اجاره داری بلند میشی من هم گفتم من یکماه گذشته از اینکه باید بلند بشم و دیگه یه شما اجاره نمی دم که ایشون قبول نکرد، حتی گفتم پول پیش دستت باشه تا اجاره بره ولی من اجاره نمیدم و قبول نکرد . می خوام بدونم که این تمدید یک خطی با دو امضا اصلا مورد قبول دعوای هست یا من کلا قرارداد پارسالم باطل شده و باید پول رهن من و برگردونه ؟؟؟

پاسخ

بله در صورتیکه در پشت قرارداد اجاره به هر مدتی تمدید شده باشد و شهود نیز امضا کرده باشند دارای اعتبار میباشد و شما نمیتوانید زودتر از موعد تخلیه و ودیعه خود را مسترد کنید مگر اینکه این حق برای شما در قرارداد وجود داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. نورا می گوید

    سلام پدرم خانه اش را اجاره داده و بعد چند ماه ان خانه را به نام من کرده حالا میخواهیم پشت قول نامه تمدید کنیم،با توجه به اینکه مالک عوض شده چه باید نوشته شود؟
    با تشکر

  2. ث ش می گوید

    سلام . اگر آپارتمانی رو بدیم رهن و اجاره ، و بعد از یکسال دوماه قبل از موعد قرارداد اجاره بهارو افزایش بدیم و توافق کنیم ، اما روز موعد تمدید ، اجاره بهارو بیشتر بگیم ، خلافه قانونه؟ مستاجر میگه ما دوماه قبل توافق کردیم و من نگاه به درآمد و جیبم کردم و تصمیم گرفتم بمانم ، الان نمیتونین سر موعد و روز نوشتن قرارداد اضافه کنید مجددا ، قانون این اجازه رو نمیده .. میگه دوماه فرصت برای تخلیه باید بدین و اجاره جدید هم نمیتونید تحمیل کنید .. این درسته ؟؟؟

    1. مهدی می گوید

      باید قرارداد جدید به نام شما نوشته بشه

  3. آرزو می گوید

    با سلام _ خانه را به شخصی اجاره دادم ودوسال با توضیحاتی که در پشت قولنامه دادیم مجددا تمدید کردیم. و در حال حاضر مستاجر مجدد میخواهد تمدید کنیم ولی نسخه اصلی قولنامه را برای گرفتن دسته چک به بانک داده است.و الان میخواهد که پشت کپی قولنامه ای که در دست دارد براس امسال تمدید کنیم. آیا اینکار مشکل قانونی ندارد ومعتبر است؟

  4. ح ت می گوید

    سلا و عرض ادب.
    دو ماه قبل از اتمام مدت قرارداد اجاره در پشت برگه اجاره نامه، با مستاجرم تمدید کردم. و پس از یکماه به دلایلی بایست آپارتمان را بفروشم و موضوع را با مستاجر در میان گذاشتم و خواهان تخلیه شدم. ایشان با توجه به رقم بسیار کمی که با من قرارداد بستند، نمیتوانند موردی برای اجاره پیدا کنند و تمام موارد مشابه آپارتمان من دوبرابر مبلغی است که ایشان پرداخت میکنند لذا از تخلیه ملک امناع میکنند. چه کار کنم تا بتوانم ملک را تخلیه کنم؟

  5. لقمان عباسپور می گوید

    با سلام من خانه ایی را از تاریخ ۹۸/۴/۱۳ الی ۱۳۹۹/۴/۱۳ در بنگاه اجاره کردم برای تمدید دوباره خودمان در خونه اجاره ای بایک نفر شاهد که آشنای صاحبخانه بود با پشتنویسی قرارداد جدید بستیم از تاریخ ۱۳۹۹/۴/۱۳ الی ۱۴۰۰/۴/۱۳ بدلیل خرابی آبگرمکن و مشکلاتی که از قبل داشت و به صاحبخانه هم گفته بودیم و داستانهای دیگه ای که داشت و من نخواستم هزینه کنم بما گفت تا فروردین باید بلند شیم گفتم تا تیرماه سال دیگه قرارداد دارم گفت قرارداد اعتباری نداره و گفت مساجر آورده و مستاجر خونه رو قبول کرده الان سوال اینه که قرارداد آیا اعتباری نداره ؟ آیا صاحبخانه میتونه اسباب اثاثیه را به قول خودش بریزه بیرون ؟ حالا تکلیفم چیه راهنمایی میکنید ممنون میشم