جملات آبراهام لینکلن ،سخنان زیبا و آموزنده

2

آبراهام لینکلن (به انگلیسی: Abraham Lincoln (متولد ۱۲ فوریهٔ ۱۸۰۹ – درگذشته ۱۵ آوریل ۱۸۶۵)شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا و به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا که از حزب جمهوری‌خواه بود.

او را به خاطر نقض قانون اساسی، پا را فراتر از قدرت اجرایی خود گذاشتن، اجتناب از سازش و مصالحه در امر برده‌داری، اعلام قانون ازدواج، معوق گذاشتن حکم احضار به دادگاه، دستور بازداشت ۱۸ هزار مخالف من‌جمله مقامات دولتی و ناشران روزنامه‌ها و کشتار صدها هزار مردان جوانی که به عنوان سرباز در جنگ خدمت می‌کردند، مورد انتقاد قرار دادند. «جمهوری خواهان تندرو» نیز او را به دلیل عدم اعمال خشونت کافی نسبت به مناطق اشغال شده جنوبی به باد انتقاد گرفتند.

لینکلن در دوران ریاست خود بیشتر توجه خود را به مسائل نظامی و سیاست معطوف کرد، اما با حمایت شدید او بود که دولت آمریکا نظام بانک ملی فعلی را از طریق قانون بانک ملی راه‌اندازی نمود. دولت لینکلن تعرفه موریل را برای افزایش درآمد افزایش داد و برای نخستین بار مالیات بر درآمد را اعمال کرد، صدها میلیون دلار اوراق بهادار و اسکناسهای کاغذی چاپ کرد، وزارت کشاورزی آمریکا را بنا نهاد و از طریق قانون همستید مصوب ۱۸۶۲ مالکیت زمین‌های کشاورزی را ترویج کرد.

همسر لینکلن در خانواده ای ثروتمند و در ایالت کنتاکی آمریکا دیده به جهان گشود. او تحصیلات را در سطح بسیار عالی پیگیری کرد. او از بیماری میگرن رنج می برد و همین باعث می شد نتواند به عنوان بانوی اول آمریکا خوب به ایفای نقش بپردازد. بیشتر مردم واشنگتن علاقه ای زیادی به ماری تاد نداشتند.

او و لینکلن سه پسر داشتند. تنها یک پسر آنها بیشتر از هجده سال عمر کرد. پسر دوم او ویلیام زمانی که پدرش رییس جمهور بود بر اثر عارضه ی تب از دنیا رفت. پسر کوچک ترشان تاد نیز در سن هجده سالگی مرد. مرگ فرزندان تاثیر بسیار بدی بر روی همسر رییس جمهور گذاشت و او را افسرده کرد. او را به مرکز درمانی بیماران روانی فرستادند و تا سال ۱۸۸۲ که از دنیا رفت با خواهرش زندگی می کرد.

لینکن که از او بعنوان منجی بزرگ ایالات متحده یاد می شود به افسردگی شدید مبتلا بود.

البته عده ای بیماری او را دارای منشا ژنتیک می دانند؛چرا که اکثر اعضای خانواده مادری و پدری اش علائم افسردگی شدید را داشتند.

اما برخی دلایل افسردگی وی محیطی و به دلیل شرایطی که برای او پیش آمد می دانند.

گفته می شود در ۳۱ و ۳۴ سالگی در تجارت شکست خورد،

در ۳۲ سالگی در انتخابات مجلس بازنده شد،

در ۳۵ سالگی همسرش را از دست داد و در ۳۶ سالگی دچار یک فروپاشی عصبی شد.

در ۴۳،۴۶،۴۸ سالگی در انتخابات کنگره و انتخابات سنا شکست خورد و در تصدی معاونت ریاست جمهوری ناکام ماند و سرانجام در ۵۱ سالگی به ریاست جمهوری برگزیده شد.

سخنان آبراهام لینکلن حزب جمهوری خواه جملات شیک و باکلاس جملات سنگین فلسفی جملات زیبای آبراهام لینکلن جملات تکرار نشدنی جملات انگیزشی جملات انرژی بخش جملات امیدبخش جملات آموزنده کوتاه ترور آبراهام لینکلن بیماری آبراهام لینکلن آبراهام لینکلن کیست

ترور آبراهام لینکلن

لینکلن توسط یک بازیگر تئاتر به نام جان ویلکس بوث در آمفی تاتر فورد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در صبح روز ۱۴ آوریل ۱۸۶۵ درگذشت.

***

سخنان آبراهام لینکلن

همه مردم از تعارف خوششان می آید.آبراهام لینکلن

 

هرکس برای دفاع از حقش برخواست ،تو هم برخیز. اگر بنشینی ،حق را تنها رهاکرده ای نه بپاخواسته را

 

به این نکته پی برده ام که بیشتر مردم آنقدر شاد هستند که ذهن شان را نیز وادار می سازند این گونه باشد.آبراهام لینکلن

آزادی یعنی اینکه می خواهم نه برده باشم و نه برده دار.آبراهام لینکلن

من دیده ام که درجه سعادت اشخاص بستگی به اراده و میل خود آنها دارد. آبراهام لینکلن

مرد بی شهامت کسی است که در جایی که باید اعتراف کند، خاموش بنشیند.آبراهام لینکلن

اگر نمی خواهی در حق تو داوری شود، درباره دیگران داوری نکن.آبراهام لینکلن

ازدواج نه بهشت است و نه جهنم، تنها یک برزخ است.آبراهام لینکلن

زمین خوردن، شکست خوردن نیست؛ از زمین بلند نشدن، شکست خوردن است.آبراهام لینکلن

همانطور که مایل نیستم بنده کسی باشم، حاضر نیستم آقای کسی باشم. کسانی که مخالف آزادی دیگرانند، خود لیاقت آزادی را ندارند.آبراهام لینکلن

کشتن گنجشک ها، کرکس ها را ادب نمی کند.آبراهام لینکلن

لبخند، بیش از چند لحظه دوام ندارد، اما خاطره ی آن جاودانی است.آبراهام لینکلن

هرگاه بتوانیم بعد از شکست لبخند بزنیم شجاع هستیم.آبراهام لینکلن

رنج و غصه را برای خودت بپذیر و رفاه و آسایش را برای همه .آبراهام لینکلن

پدرم به من کار کردن را آموخت، نه عشق و علاقه به کار را.آبراهام لینکلن

من مایلم امور دولت را به نحوی اداره کنم که اگر در پایان فرمانروایی خود همه دوستانم را از دست دادم، دست کم یکی از دوستانم باقی بماند و آن، وجدان و قلب من است.آبراهام لینکلن

به همه اعتماد داشتن خطرناک است، به هیچ کس اعتماد نداشتن خطرناکترین است.آبراهام لینکلن

گامهای من رو به جلو همواره آرام بوده اند. این را خودم می دانم، اما هرگز هیچ گامی را رو به عقب برنداشته ام.آبراهام لینکلن

کسی که “امروز” از “دیروز” آگاهتر نباشد، انسان خردمندی نیست.آبراهام لینکلن

سخنان آبراهام لینکلن حزب جمهوری خواه جملات شیک و باکلاس جملات سنگین فلسفی جملات زیبای آبراهام لینکلن جملات تکرار نشدنی جملات انگیزشی جملات انرژی بخش جملات امیدبخش جملات آموزنده کوتاه ترور آبراهام لینکلن بیماری آبراهام لینکلن آبراهام لینکلن کیست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. ايراني می گوید

    سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز. روحش شاد.

  2. ناشناس می گوید

    کشتن گنجشک ها، کرکس ها را ادب نمی کند.آبراهام لینکلن چه جمله پر معنایی،یادش گرامی