قوانین طلایی حفظ سلامت بعد از ۴۰ سالگی

0

رسیدن به سن ۴۰ سالگی به معنای زمان گذار از جوانی به میانسالی است.

با ورود به این دوره زندگی ریسک بسیاری از مشکلات سلامت افزایش می یابد، از اینرو حفظ سبک زندگی سالم بسیار ضروری است.

متخصصان و کارشناسان چند راهکار را برای حفظ سلامت و تندرستی با رسیدن به سن ۴۰ سالگی توصیه می کنند.

مجله سلامت فواید پیاده روی زمان پیاده روی راز سلامتی چگونه بعد از 30 سالگی جوان بمانیم تغییرات بدن بعد از 40 سالگی تغذیه بعد از چهل سالگی اخبار سلامت

پیاده روی زیاد و سریع داشته باشید: پیاده روی ورزش بسیار خوبی است. ۴۵ دقیقه ورزش در روز نه تنها موجب سرزندگی و سرحالی می شود بلکه نرخ بالا متابولیسم را حفظ کرده و به سوزاندن کالری و کاهش وزن کمک می کند. از اینرو به تمامی کسانی که به نوعی از بیماری سبک زندگی رنج می برند پیاده روی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سابقه پزشکی خانودگی تان را بررسی کنید: سابقه پزشکی خانواده می تواند آیینه ای از انواع خطرات سلامت در شما باشد. لازم است در مورد بیماری های خانوادگی آگاهی داشته باشید تا بتوانید اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش شرایطی نظیر حمله قلبی، سکته و انواع مختلف سرطان انجام دهید.

چکاپ منظم سلامت: انجام منظم آزمایشات پزشکی، شیوه های غربالگری و آزمایش های منظم در دهه ۴۰ سالگی توصیه می شود. اگرچه این شرایط براساس جنسیت، سابقه خانوادگی، سلامت عمومی و فاکتورهای پرخطر شخصی فرق می کند.

تغذیه سالم: افزودن فیبر به رژیم غذایی توصیه می شود. فیبر موجب عادی شدن حرکات روده، و کاهش میزان کلسترول شده، و به دستیابی به وزن سالم، کنترل میزان قندخون و حفظ سلامت روده ها کمک می کند.

اطلاع از اعداد سلامت خود: بررسی منظم فشارخون، کلسترول، قندخون و تری گلیسیریدها مهم است. اندازه دور کمر، شاخص توده بدنی و وزن بدن تان را بدانید. اگر هریک از این اعداد خارج از محدوده موردنظر باشند نشان می دهد که ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سرطان وجود دارد.

کنترل مصرف نمک: مصرف بیش از اندازه نمک تاثیر منفی بر فشارخون دارد چراکه موجب حفظ آب در بدن می شود. وجود همین آب اضافی در بدن موجب افزایش فشارخون شده و بر قلب، کلیه ها، رگ ها و مغز فشار می آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ