ازدواج دختر شاهزاده ایرانی با میلیاردر سعودی +عکس

1

دختر شاهزاده ایرانی روز جمعه گذشته با یک میلیاردر سعودی ازدواج کرد.

جمعه گذشته مراسم ازدواج شاهزاده نور بنت عاصم با عمرو زیدان در یکی از هتل‌های مجلل منطقه دریای مرده (بحر المیت) برگزار شد.

در این مراسم مشهور‌ترین هنرمندان و شخصیت‌های جهان عرب حضور داشته‌اند. از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به راغب علامه، خواننده سرشناس لبنانی، محمد عبده، خواننده معروف عربستانی، لجین عمران، مجری عربستانی و دیگران اشاره کرد.

همسر ثروتمند فیروزه وخشوری عکس شاهزاده عروسی دختر میلیاردر شاهزاده نور بنت عاصم شاهزاده سعودی زندگی در اردن ثروتمندان عرب ازدواج با مرد پولدار ازدواج با شاهزاده اخبار اردن

شاهزاده نور بنت عاصم کیست؟

شاهزاده نور (۳۵ ساله) دختر شاهزاده عاصم بن نایف، است که در سال ۲۰۰۴ با شاهزاده حمزه بن حسین، ولیعهد سابق اردن، ازدواج کرد. اما پس از مدتی از حمزه جدا شد. او هم اکنون یک دختر به نام شاهزاده هیا دارد که در ۱۸ آوریل ۲۰۰۷ متولد شد.

مادر نور بنت عاصم، زنی ایرانی به نام فیروزه وخشوری است. وخشوری در هفتم آگست ۱۹۴۸ در تهران دیده به جهان گشود و در سال ۱۹۷۴ با شاهزاده عاصم بن نایف، دومین پسر شاهزاده نایف بن عبدالله اول، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج که تا سال ۱۹۸۵ ادامه یافت، سه دختر با نام‌های یاسمین، ساره و نور است.

روز جمعه گذشته مراسم افسانه‌ای عروسی نور و عمرو زیدان در اردن برگزار شد.

گفتنی است در خانواده سلطنتی اردن برخلاف خانواده‌های سلطنتی سایر کشورها، ازدواج با افرادی خارج از خانواده سلطنتی عادی و مرسوم است. مادر شوهر خانم وخشوری، یعنی شاهزاده میهرماه سلطانه، نوه سلطان محمد رشاد عثمانی است.

وخشوری پس از ازدواج با شاهزاده عاصم، صاحب لقب “شاهزاده سلطنتی بلندپایه” اردن (Her Royal Highness Princess Firouzeh) شد. اما پس از جدایی او از عاصم و ازدواج مجدد، طبق دستور پادشاه کنونی اردن، ملک عبدالله دوم، از لقب رسمی مزبور محروم شد. وخشوری، که پدرش حمید وخشوری در تهران زندگی می‌کند، پس از فقدان لقب رسمی نیز جایگاه بلندش را در اردن حفظ کرد. به طوری که حتی پس از فقدان لقب رسمی، با لقب شاهزاده فیروزه وخشوری شناخته می‌شد و از سال ۱۹۹۲ به عنوان دیپلمات در سفارت اردن در مادرید کار می‌کرد.

همسر ثروتمند فیروزه وخشوری عکس شاهزاده عروسی دختر میلیاردر شاهزاده نور بنت عاصم شاهزاده سعودی زندگی در اردن ثروتمندان عرب ازدواج با مرد پولدار ازدواج با شاهزاده اخبار اردن

به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، عمرو زیدان، ۴۳ ساله، یکی از سرمایه‌داران عربستان است که در زمینه انرژی و صنایع فعالیت می‌کند. زیدان که اصالتا اهل مدینه منوره است، در حالی که والدین او مشغول تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا بودند، در آنجا متولد شد. پدر و مادر زیدان پس از اتمام تحصیلات به عربستان بازگشتند، اما زیدان پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان، با هزینه شرکت نفتی آرامکوی عربستان برای تحصیل به دانشگاه تگزاس آمریکا پیوست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. الهه می گوید

    در و تخته باهم جور شده ان