رئیس FATF مامور اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران شد

0

در روزهای اخیر یک هیأت آمریکایی برای اجرایی شدن تحریم‌های ایران به آنکارا رفته است. این هیأت متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند آنها را به رعایت تحریم‌های علیه ایران ترغیب کنند.

ریاست این هیئت آمریکایی با فردی به نام «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور (مبارزه با) تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی است.

دوره گرد آمریکایی، همان رییس FATF است!

مارشال بیلینگسلیا [۱]، که هم اکنون در دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان دستیار معاون تروریسم و اطلاعات مالی فعالیت می‌کند و در روزهای اخیر ، به دنبال فشار تحریمی علیه ایران در منطقه است، از نهم تیرماه ( ۳۰ ژوئن) برای یک سال (تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹) به عنوان رییس FATF انتخاب شده است.[۲]  سفرهای مارشال بیلینگسلیا در شرایطی که ریاست FATF را نیز بر عهده دارد، نشان دهنده پیوند عمیق FATF با وزارت خزانه داری آمریکا است. شاید همین مساله کافی باشد تا نسبت به برنامه اقدام ارایه شده از سوی FATF به ایران، تردید داشته باشیم.

سازمان fatf چیست چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا تحریم های جدید ترامپ علیه ایران تحریم های جدید آمریکا علیه ایران انواع تحریم ها علیه ایران اخبار بدون سانسور سیاسی آخرین وضعیت تحریم ها علیه ایران fatf مخفف چیست
سند دوره گردی رئیس اف ای تی اف برای اعمال تحریم علیه ایران

منتقدان بارها هشدار داده‌اند که اجرای کامل برنامه اقدام منجر به افزایش اثر تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران خواهد شد.

بیلینگسلیا پس از دیدار با مقامات ترکیه درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: واشنگتن درباره پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به‌روی اقتصاد ترکیه حساس است. بیلینگسلیا در ادامه سخنانش با اعلام این موضوع که مهمترین دلیل سفر وی به ترکیه بحث درباره بدترین حامی تروریسم در جهان یعنی ایران است، گفت: آمریکا ارزیابی‌هایی درباره فعالیت‌های مختلف رژیم ایران انجام داده که تهدید مستقیمی علیه آمریکا، ترکیه و دیگر متحدان ناتو است. ما درباره تأثیراتی که این موضوع می‌تواند بر اقتصاد ترکیه داشته باشد بسیار حساس هستیم، این چیزی بود که ما مذاکره کردیم.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا بسیار فراگیر خواهد بود چون رفتار ایران بسیار نگران‌کننده شده و خطر آغاز یک بحران در سرتاسر خاورمیانه را به‌وجود آورده است. اقدامات ایران جهان را مکانی بسیار خطرناک کرده است. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر موشک‌های آنها در ریاض فرود آید و چه اتفاقی خواهد افتاد که گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران یک اشتباه محاسباتی در سوریه در قبال اسرائیل مرتکب شوند. بنابراین ما احساس می‌کنیم که فشار اقتصادی شیوه مناسبی برای مقابله با این چالش بوده تا مانع از هرگونه محاسبات اشتباه شویم، بنابراین شما انتظار دارید که ما بسیار فعال‌تر از گذشته باشیم.

امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را برای کسب رضایت FATF به صحن خواهند آورد، آیا نمایندگان مجلس متوجه این مسایل هستند؟

[۱] Marshal Billingslea

[۲] http://www.fatf-gafi.org/about/fatfpresidency/

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ