افشاگری رئیس اتحادیه نمایشگاه داران علیه دو خودروساز بزرگ

0

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقد است، آنچه خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها اعلام کرده‌اند، از جمله کمبود قطعه، بهانه‌ای بیش نیست و آن‌ها خواب رشد یکباره قیمت‌ها را در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در سر می‌پرورانند.

سعید موتمنی با بیان اینکه با چراغ سبز مجلسی‌ها به‌تدریج عرضه خودروها قطره چکانی شد و سایپا، ایران خودرو و حتی شرکت‌های چینی‌فروش خود را متوقف کردند، گفت: به این ترتیب، در کمتر از سه هفته شاهد متوسط اختلاف قیمت تا ۲۵ میلیون تومانی خودروها بین کارخانه و بازار شدیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد از ۳۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۸۵ درصد اختلاف قیمت ایجاد شده است.

️رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو یادآوری کرد: خودروسازان به رسم همیشه، در آغاز امسال نیز بر طبل گران کردن خودرو کوبیدند و در نهایت افزایش حدود ۸ درصدی قیمت‌ها برایشان مصوب شد، اما به این رقم راضی نشدند و با چراغ سبز یاد شده، اکنون برنامه افزایش دیگری را در سر می‌پرورانند.

️وی اضافه کرد: خودرویی که امروز از کارخانه بیرون می‌آید، مربوط به تولید هفت تا هشت ماه پیش است که با ارز ۳۸۰۰ تومانی تأمین قطعه شده‌است؛ چرا در حالی که کمتر از یک ماه از تحریم صنعت خودروسازی می‌گذرد، می‌گویند قطعه نداریم؟!

وی تصریح کرد: این در حالی است که تا دیروز خودروسازان با پیش کشیدن بحث خودکفایی، آدرس غلط به مردم می‌دادند و امروز می‌گویند قطعه تمام کرده‌اند.

مؤتمنی ادامه داد: امروز خودرو در زندگی افراد نقش کالای اساسی دارد و به اعتقاد من باید به خودروهای کمتر از ۷۰ میلیون تومانی که عامه مردم سوار می‌شوند، ارز رسمی تعلق بگیرد تا بهانه از خودروسازان گرفته شود.

️رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو به آغاز فروش ویژه «عید تا عید» ایران خودرو در بیست و نهم مرداد گذشته اشاره کرد و افزود: مطابق مستندات، ایران خودرو از شش روز پیش از آن به همه نمایندگی‌های خود بخشنامه کرد می‌توانند به اندازه ۵ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان خرید عمده (سبدی) با سود ۲۰ درصد داشته باشند، در حالی که برای مردم سود ۱۵ درصدی در نظر گرفته و سایت فروش در کمتر از نیم ساعت بسته شد.

وی ادامه داد: وقتی در صنعت خودرو انحصار داشته‌باشیم، خودروسازان نیز از فرصت سوء‌استفاده می‌کنند و شاهدیم وقتی حتی یک روز جلوی ورود خودرو به بازار گرفته می‌شود، آشفته بازار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ