نشانه های رفتاری خیانت شوهر

0

مردی که به همسرش خیانت می‌کند، معمولا تمام تلاش و همت خود را برای اینکه او از خیانت آگاه نشود خواهد کرد. اما خیانت، نیاز به پنهان‌کاری و دروغگویی زیادی دارد و مخفی نگه داشتن خیانت از همسر کار آسانی نیست. اگر شوهرتان خیانتکار باشد و با زن دیگری وارد رابطه عاطفی و جنسی شده باشد، معمولا رفتار او تغییرات چشم‌گیری پیدا خواهد. رادیو عشق در این مقاله علائم و نشانه‌های رفتاری خیانت شوهر را بیان می‌کند.

خیانت زن  به شوهر در رادیو عشق در مقاله دیگری مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

نشانه های رفتاری شوهر خیانتکار

مسلما این نشانه‌های رفتاری هرکدام به تنهایی نمی‌تواند دلیلی برای خیانتکار بودن شوهر باشد. اما اگر درمجموع رفتار شوهر شما به تازگی تغییر کرده است و این علائم و نشانه‌ها را در رفتار او می‌بینید، ممکن است به این علت باشد که با زن دیگری در ارتباط است و به شما خیانت می‌کند:

فرافکنی خیانت به همسر

یکی از رفتارهای رایج همسران خیانتکار این است که دیگران را مسئول رفتار ناپسندشان می‌دانند و آنها را سرزنش می‌کنند، چرا که فریبکاری و عوام‌فریبی در سرشتشان است. این خصلت اصطلاحاً “فرافکنی” گفته می‌شود و با این هدف انجام می‌شود که تمرکز و توجه دیگران از آنها به سمت و سوی دیگری معطوف شود.

این همسران خیانتکار ملاقات‌های مخفیانه را با معشوقشان برنامه‌ریزی می‌کنند و شتابان به سوی معشوق می‌شتابند. شوهر خیانتکار برای مخفی نگه داشتن این رابطه سرمایه‌گذاری می‌کند و برای این که حواستان را پرت کند، شما را متهم به خیانت می‌کند. هدف از فرافکنی این است که شما آنقدر مشغول دفاع کردن از خودتان بشوید و آنقدر حواستان پرت بشود که وقت کافی برای توجه کردن به رفتار عجیب شوهر خیانتکارتان پیدا نکنید. اگر فرافکنی کاری است که شوهرتان مدام آن را انجام می‌دهد، این عادت می‌تواند نشانه‌ی خیانت کردن شوهرتان به شما باشد.

 

تغییرات چشمگیر در عادات رفتاری

اکثر اوقات وقتی همسرتان می‌خواهد تغییر مهمی را در برنامه‎ی روزمره‌اش ایجاد کند، از شما هم می‌خواهد تا در این تغییر کنارش باشید.

زمانی که چندین سال از یک ازدواج می‌گذرد، زندگی زن و شوهر بر طبق یک الگوی منظم پیش می‌رود که تغییرناپذیر به نظر می‌رسد. اگر سال‌ها در کنار شوهرتان زندگی کرده باشید، حتماً زیر و بم برنامه‌ی روزمره‌اش را می‌دانید. بنابراین وقتی این برنامه‌ی آشنا ناگهان تغییر می‌کند، یکی از نتایجی که می‌توانید بگیرید، این است که شوهرتان می‌خواهد وقتش را برای بودن در کنار دیگری خالی کند. بنابراین به فعالیت‌های روزمره و برنامه‌ی معمول همسرتان دقت کنید، شاید نشانه‌های بزرگی از خیانت را در آن پیدا کنید.

 

منفی بافی بی مورد درمورد ازدواج و رابطه

یکی از نشانه‌های خیانت مردان این است که شوهران جفاپیشه معمولاً سعی می‌کنند تا رفتارشان را منطقی جلوه دهند. یکی از راه‌های تبرئه کردن خود وخیم‌تر نشان دادن اوضاع زندگی زناشویی است. این منفی‌بافی‌ها این احساس را در آنها ایجاد می‌کند که خیانت را به میل و انتخاب خود انجام نداده‌اند و این خیانت ضرورتی بوده که مشکلات به آنها تحمیل کرده است. به عبارت دیگر خیانت تلاشی برای فرار کردن از سختی‌های زندگی زناشویی بوده است. مراقب باشید که این منفی‌بافی‌ها را با واقعیت اشتباه نگیرید.

در واقع ممکن است ازدواج‌تان کاملاً بی‌نقص باشد و این سیاه‌‌نمایی راهی باشد که او برای توجیه کردن رفتارش در پیش گرفته است. اگر متوجه شدید که شوهرتان دائماً شما یا رابطه‌تان را قضاوت می‌کند، این رفتار را نشانه‌ی هشدار خیانت در نظر بگیرید.

رفتارهای محبت آمیز مشکوک و غیرطبیعی

اگر ازدوجتان در حال حاضر بی‌نظیر و مایه‌ی حسادت دیگران است، هرچند نمی‌خواهیم رویاهای خوشتان را به کابوس تبدیل کنیم، اما باید دوستانه به شما هشدار بدهیم که ممکن است همسر عزیزتان در حال خیانت باشد. البته این فرض بیشتر درباره‌ی رابطه‌هایی مصداق دارد که پیش از این چندان بی‌نقص نبوده‌اند، اما ناگهان و بدون مقدمه به یک رابطه‌ی فوق‌العاده عالی تبدیل شده‌اند.

شاید حتی خودتان هم به این تغییر رفتار همسرتان مشکوک شده باشید و حق هم دارید. این که یک رابطه‌ی بد یا معمولی ناگهان به یک رابطه‌ی ایده‌آل تبدیل شود، اصلاً عادی نیست. این بهبودی نیاز به تلاش و زمان دارد. بنابراین اگر شما با چنین پیشرفت غیرمنتظره‌ای مواجه شدید، احتمال دارد که همسرتان جای دیگر و فرد دیگری را برای تامین نیازهایش انتخاب کرده باشد.

بنابراین هر کاری که شما در انجامش کوتاهی کنید و هر وظیفه‌ای که انجام ندهید، مهم نیست، چون فرد دیگری قبلاً این خواسته‌ها را برآورده کرده است. به این ترتیب او می‌تواند روی مزایا و محاسن این زندگی مشترک متمرکز شود تا خوشحالی خود را کامل کند و به عنوان یک شوهر نمونه از همسر عزیزش قدردانی کند. نتیجه‌ی نهایی این است که شما هم احساس خوشبختی بیشتری می‌کنید، خوشبختی و رضایتی که به بهای بسیار سنگینی به دست آمده است.

 

توجه و رسیدگی غیرمعمول به ظاهر

هر چند زنان عاشق این هستند که شوهرانشان به خودشان برسند، اما توجه غیرعادی به ظاهر می‌تواند نشانه‌ی خیانت باشد. کمی بیشتر فکر کنید.

وقتی مجرد بودید و می‌خواستید توجه بقیه را جلب کنید، چکار می‌کردید؟ به جز این است که سعی می‌کردید در بهترین و زیباترین وضعیت خود باشید. اما بعد از آن که ازدواج کردید، این مرحله تقریباً به پایان رسید و چون مرد زندگی‌تان را پیدا کرده بودید، دیگر لازم نبود که خودتان را برای زیباتر به نظر رسیدن به دردسر بیاندازید. البته هنوز هم می‌خواهید که دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، اما این کار غالباً برایتان مهم نیست.

اگر شوهری که عادت نداشت به ظاهرش برسد، ناگهان عوض شده و هر روز تیپ می‌زند، این تغییر ظاهری را نشانه‌ی قوی خیانت تلقی کنید.

کاهش ارتباط کلامی با همسر

نشانه خیانت مردان مشاوره در مورد خیانت رپورتاژ آگهی ارزان خیانت شوهر خرید رپورتاژ آگهی

ارتباط و صمیمیت بین بسیاری از همسران بعد از مدتی کمرنگ می‌شود، اما نباید اجازه بدهید که راه‌های ارتباطی کاملاً بسته شود. چون فقدان ارتباط برای سلامت زندگی زناشویی‌تان مانند سم است و می‌تواند نشانه‌ی خیانت نیز باشد. کاهش ارتباط غالباً علامت خیانت عاطفی است.

اگر وقتی شوهرتان لطیفه یا داستانی را برایتان تعریف می‌کند، واکنش دلخواه او را نشان نمی‌دهید؛ باید مراقب باشید، چون تکرار این اتفاق در نهایت موجب می‌شود که او فرد دیگری را پیدا کند که از معاشرت با او لذت ببرد.

وقتی این همنشین ایده‌آل پیدا شود، شوهرتان دیگر راز دلش را با شما در میان نمی‌گذارد. هرچند از این نوع رابطه با اصطلاح “خیانت عاطفی” یاد می‌شود، اما در هر حال خیانت، خیانت است، چه عاطفی، چه جسمی. خیانت عاطفی یکی از متداول‌ترین گونه‌های خیانت چتی است، چون در این حالت حضور فیزیکی ضروری نیست.

 

عدم تلاش برای توجیه همسر درمورد رفتارهای مشکوک

شاید برایتان پیش آمده باشد که شوهرتان به رفتارتان مشکوک شده باشد و از شما بخواهد که دلیل این رفتار را برایش توضیح بدهید. چنانچه مرتکب خیانت نشده باشید، به احتمال زیاد توضیح خوبی برای این رفتار عجیب خواهید داشت. بنابراین کنار شوهرتان می‌نشینید و همه چیز را در کمال آرامش برایش توضیح می‌دهید. هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اید، بنابراین دلیلی ندارد که برآشفته شوید. اما اگر خیانت کرده باشید، اوضاع کاملاً فرق می‌کند.

رفتار معمول یک شوهر خیانتکار وقتی متهم به خیانت می‌شود، این است که عصبانی می‌شود و فرافکنی می‌کند. حتی اگر دلیلی برای اثبات خیانت او نداشته باشید، باز هم او خشمگین و غیرمنطقی می‌شود. بنابراین اگر شوهرتان شما را از وفاداری‌اش نسبت به خودتان مطمئن نمی‌کند، بدانید که پای زن دیگری در میان است.

 

کاهش صمیمیت با همسر

کاهش جذابیت جنسی وضعیت دردناک و ناراحت کننده‌ای را در زندگی زناشویی ایجاد می‌کند. درست است که این کاهش صمیمیت دلایل مختلفی دارد، اما یکی از رایج‌ترین آنها این است که همسرتان نیاز جنسی‌اش را جای دیگری ارضاء می‌کند. بنابراین اگر همسرتان کمترین تمایلی برای برقراری رابطه با شما ندارد و حتی شما را پس می‌زند، احتمالاً خیانتی در کار است.

بی احترامی و تحقیر همسر

اگر رفتار همسرتان هر روز بی‌ادبانه‌تر و تحقیرآمیزتر می‌شود و احترامتان را به نحوی از طریق بی‌توجهی یا سوءاستفاده عاطفی زیر پا می‌گذارد، او در واقع در حال بی‌احترامی کردن به زندگی مشترکتان است.

هرچند جر و بحث کردن و ناراحت شدن از یکدیگر در زندگی زناشویی طبیعی است، اما خط قرمزی وجود دارد که هرگز نباید از آن عبور کنید. اگر همسرتان بارها و بارها این حد و مرزها را زیر پا گذاشت، احتمالاً دیگر احترامی برای شما یا ازدواج‌تان قائل نیست.

 

حساسیت بیش از حد بر عدم امکان دسترسی همسر به تلفن همراه

تکنولوژی خیانت کردن را بسیار آسان کرده است. امروزه افراد بسیاری از شبکه‌های مجازی برای خیانت کردن استفاده می‌کنند. هرچند هر فردی حق دارد که حریم خصوصی خودش را داشته باشد، اما همسران خیانتکار بیش از حد مراقب هستند که تلفن همراهشان در دسترس همسرشان قرار نگیرد.

برای مثال تا به حال برایتان پیش آمده که موزیک از گوشی‌ همسرتان در حال رانندگی پخش می‌شده، اما به محض این که به پمپ بنزین رسیده‌اید، او آهنگ را قطع کرده، گوشی‌اش را برداشته و بعد پیاده شده است تا بنزین بزند؟ این کار مشکوک و غیرعادی است. اکثر افراد همچنان می‌گذارند تا آهنگ پخش شود و خودشان پیاده می‌شوند. اما شوهر خیانتکار وقتی گوشی‌اش در دسترس همسرش یا هر کسی که می‌خواهد راز خیانتش را از او مخفی نگه می‌دارد، قرار می‌گیرد، معذب و دلواپس می‌شود، چون نگران است که مبادا قرارها و تماس‌های پنهانی‌اش برملا شود. بنابراین اگر شوهرتان بیش از حد روی تلفنش حساس شده است، این حساسیت را نشانه‌ی قوی خیانت تلقی کنید.

 

توجه نشان دادن به صفحات مجازی یک فرد خاص

این شخص معمولاً یک زن یا حتی چند زن است. اگر متوجه شدید که شوهرتان دائماً پست‌های یک زن یا دختر را لایک می‌کند، این توجه منحصر به فرد می‌تواند علامت خیانت یا دست‌کم تمایل برای خیانت کردن باشد.

شاید همسرتان بگوید که این زن فقط یک دوست یا همکار است، اما به خاطر داشته باشید که ۸۵ درصد خیانت‌ها از محل کار شروع می‌شود.

اصرار بیش از حد بر اینکه شما به تنهایی سفر بروید

مهم نیست که این سفر یک سفر تفریحی است یا می‌خواهید به دیدن خانواده‌تان بروید، در هر حال او اصرار می‌کند که به تنهایی به این سفر بروید تا بتواند بیشتر و با خیال راحت‌تر در کنار معشوقش باشد. اکثر همسران خیانتکار می‌دانند که چنین فرصت‌هایی را به ندرت پیدا می‌کنند و به همین دلیل وقتی چنین شانسی در خانه‌شان را می‌زند، سعی می‌کنند حتماً آن را به واقعیت تبدیل کنند.

 

دوستانش رفتار متفاوتی با شما پیدا کرده‌اند

دوستان شوهرتان غالباً قبل از شما از خیانت کردن او مطلع می‌شوند، چرا که مردم معمولاً سبکسری‌ها و ماجراجویی‌هایشان را با دوستانشان و حتی خانواده‌شان در میان می‌گذارند. البته مردهایی هم هستند که ترجیح می‌دهند رازشان را از عالم و آدم پنهان کنند. در هر حال اگر دوستان همسرتان از خیانتش آگاهی داشته باشند، مسلماً در حضور شما معذب خواهند شد. بنابراین در دورهمی بعدی به رفتار دوستانش با خودتان توجه کنید.

اگر زن جسور و بی‌پروایی هستید، حتی می‌توانید دلتان را به دریا بزنید و از دوستانش بپرسید که آیا همسرتان به شما خیانت می‌کند یا خیر. جواب و واکنش آنها می‌تواند گویای خیلی چیزها باشد، به ویژه اگر بتوانید آنها را از لاک دفاعی‌شان بیرون بکشید. به احتمال زیاد این دوستان وفادار پاسخ منفی می‌دهند، اما شما باید به زبان بدنشان توجه کنید. البته این کار بدون خطر نیست، چون ممکن است دوستان شوهرتان به او بگویند که چنین سوالی را از آنها پرسیده‌اید.

 

وابسته شدن زیاد به شبکه‌های ارتباط مجازی

اگر شوهرتان در گذشته اصلاً از شبکه‌های مجازی استفاده نمی‌کرده، اما ناگهان مرتب پست می‌گذارد، احتمالاًاین کارها را برای جلب توجه عشق جدید و مخفی‌اش انجام می‌دهد. این وابستگی بدون سابقه یکی از نمونه‌های تغییر رفتار ناگهانی است که این بار در دنیای مجازی رخ می‌دهد.

مکالمات پنهانی با تلفن همراه

نشانه خیانت مردان مشاوره در مورد خیانت رپورتاژ آگهی ارزان خیانت شوهر خرید رپورتاژ آگهی

اگر متوجه شده‌اید که هر وقت کنار همسرتان نیستید، گوشی همراهش را در دست می‌گیرد و هر وقت نزدیکش می‌شوید، ناگهان صحبتش را قطع می‌کند یا گوشی‌اش را زمین می‌گذارد، این مکالمات پنهانی را علامت خیانت در نظر بگیرید.

شوهر خیانتکار وقتی تلفنش در دسترس شما قرار می‌گیرد، به شدت بدبین و مضطرب می‌شود، چون می‌داند که هر لحظه ممکن است، معشوقش به او پیام بدهد.

اگر در آن لحظه کنارش باشید، گیر می‌افتد و باید بهانه‌ای بیاورد. بنابراین سعی می‌کند با سایلنت کردن گوشی‌اش و دور نگه داشتنش از شما از این دردسرها اجتناب کند.

 

حواس پرتی هنگام صحبت کردن با همسر

برای مثال همسرتان ماجرایی را برایتان تعریف می‌کند که قبلاً برایتان گفته است. البته اگر این حواس‌پرتی عادت همیشگی همسرتان بوده است، احتمالاً جایی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر این حواس‌پرتی بی‌سابقه است و به تازگی شروع شده است، می‌توانید آن را نشانه‌ی خیانت در نظر بگیرید.

دلیل این حواس‌پرتی چیست؟ شوهرتان می‌خواهد ماجرایی را برایتان تعریف کند و فکر می‌کند که این داستان را تا به حال برایتان نگفته است. می‌داند که این ماجرا را برای یک نفر (شما یا عشق مخفی‌اش) تعریف کرده است، اما مطمئن نیست که شما بوده‌اید یا دیگری. بنابراین تصمیمش را می‌گیرد و ماجرا را برایتان تعریف کند تا مطمئن شود. اگر به این نکات ریز دقت کنید، رازهای بزرگی را کشف خواهید کرد.

وجود سابقه خیانت در مرد

آیا کسی که یک بار خیانت کرده، باز هم خیانت خواهد کرد؟ شاید نه. هر فردی توانایی تغییر دادن خود را دارد، به ویژه اگر کسی را واقعاً دوست داشته باشد.

با این حال مطالعات نشان داده است، احتمال خیانت کردن افرادی که یک بار مرتکب این اشتباه شده‌اند، بیشتر از اشخاصی است که تا به حال چنین کاری انجام نداده‌اند. پس اگر شوهرتان سابقه‌ی خیانت کردن به شما یا فرد دیگری را دارد، بهتر است مراقب باشید چون زندگی‌تان بیشتر از دیگران در معرض آلوده شدن به خیانت است.

در یک کلام

مردی که به همسرش خیانت می‌کند، معمولا رفتار نادرست خود را به طرف مقابل فرافکنی می‌نماید و اورا به خیانت متهم می‌کند. او درمورد ازدواج و رابطه با همسرش ناگهان منفی باف می‌شود، در صورتی‌که ممکن است مشکل خاصی در رابطه آن‌ها وجود نداشته باشد. یا اینکه برعکس، ممکن است به خاطر جلوگیری از مشکوک شدن همسر و یا عذاب وجدان، ناگهان نسبت به او بسیار مهربان شود و رفتار محبت‌آمیز مشکوک و غیرطبیعی پیدا کند. شوهر خیانتکار معمولا برخلاف گذشته توجه و رسیدگی زیادی به ظاهرش نشان می‌دهد، مخصوصا زمانی که بخواهد از خانه خارج شود و به دیدار معشوق پنهانیش برود. مرد که خیانت می‌کند ارتباط کلامیش با همسرش کاهش پیدا می‌کند، او هیچ تلاشی برای ارائه یک توجیه منطقی برای رفتار مشکوکش نمی‌نماید واگر در این مورد از او سوال شود معمولا با خشم و عصبانیت برخورد می‌کند.

خیانت موجب می‌شود صمیمیت و نزدیکی زوج کمتر شود و مرد نسبت به همسرش بی احترامی کند و او را تحقیر نماید.  مردی که خیانت می‌کند و با زن دیگری ارتباط پنهانی دارد معمولا حساسیت زیادی بر عدم امکان دسترسی همسرش به تلفن همراه خواهد داشت و وابستگی زیادی به شبکه های ارتباط مجازی پیدا می‌کند. او معمولادر صفحات مجازی به یک فرد خاص توجه بیشتری نشان می‌دهد. شوهر خیانتکار ممکن است گاهی اصرار بیش از حد داشته باشد که همسرش به تنهایی سفر برود تا بتواند با معشوقش خلوت کند. او هنگام صحبت کردن با شما دچار حواس‌پرتی می‌شود و ممکن است یک داستان را چندین بار برای شما تکرار کند یا به یاد نیاورد چه چیزهایی را به شما گفت و چه چیزهایی را به زن دیگر زندگیش. وجود این نشانه‌ها در مردانی که قبلا سابقه خیانت داشته اند، زنگ خطر بزرگتری برای احتمال خیانت مجدد آن‌هاست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ