فواید بی‌نظیر اسپا و تفاوت‌های آن با ماساژ…!

0

اگر به مراکز ماساژ رفته و یا آشنایی با ماساژ داشته باشید حتما کلمه اسپا به گوشتان خورده است. می‌توان گفت که تقریبا این کلمه با ماساژ کاملاً یکی شده وقتی نام آن به میان می‌آید ماساژ به ذهن‌ها می‌رسد. باید بگوییم که برخلاف تصور خیلی از افراد اسپا با ماساژ درمانی متفاوت بوده و نمی‌توان آن‌ها را به جای هم مورد استفاده قرار داد. تفاوت‌هایی بین ماساژ درمانی و اسپا وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به آن‌ها پرداخته و تفاوت این دو را برای شما بیان کنیم. همراه ما باشید تا شما نیز با اسپا و انواع آن بیشتر آشنا شوید.

اسپا چیست؟

مرکز ماساژ اسپا ماساژ درمانی ماساژ

درمان اسپا کلمه بسیار گسترده و وسیعی است که با آکوا تراپی نیز می‌تواند ارتباط داشته باشد. در گذشته‌های دور این کلمه یعنی اسپا به جای آب درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اسپا یک کلمه لاتین است که معنی تمیز کردن یا مرطوب شدن می‌باشد.

از سال‌های بسیار دور مردم به فواید درمانی آب‌های معدنی بسیاری اعتقاد داشته و از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کرده‌اند. می‌توان پیشینه این اعتقاد را به ژاپن و کشورهای اروپایی ربط داد.

از سال‌های بسیار دور در دین‌ها و تمدن‌های مختلف حمام کردن در آب‌های مقدس امری مرسوم بوده و مردم اعتقاد داشتند که حمام کردن در این آب‌ها می‌تواند آن‌ها را هم از نظر فیزیکی و هم از نظر معنوی پاک کند. البته که عموم مردم نمی‌توانستند از آن استفاده کنند و با اطمینان می‌توان گفت که ماساژ اسپا مخصوص خانواده‌های سلطنتی و پولدار آن زمان بود.

امروزه نیز اسپا به محلی گفته می‌شود که در آن به منظور درمان و بهبود جسمی و روحی بیماران از خواص درمانی آب چشمه‌های معدنی استفاده می‌شود.

تحقیقات انجام شده توسط باستان شناسان و تاریخ دانان مشخص کرد که ژاپن یونان و روم باستان در انجام اسپا درمانی پیش رو بوده و این نوع درمان در این کشورها به وفور انجام می‌شده است.

مرکز ماساژ اسپا ماساژ درمانی ماساژ

انواع اسپا:

دو فاکتور مهم در تقسیم بندی اسپا دخیل است. یک محل انجام ماساژ و دو، نوع خدماتی که در آن ارائه می‌شود. اسپا تقسیم بندی‌های بسیار مختلفی دارد ولی چهار نوع معروف آن عبارتند از:

۱- Hotel/Resort Spa:

این نوع از اسپا درهتل‌های مجلل که دارای حمام آب گرم هستند اجرا می‌شود. اسپای هتل در اندازه‌های مختلف با امکانات متفاوت مانند اتاق‌های مرطوب، استخر شنا و غیره ارائه می‌شوند. میزان خدمات ارائه شده بستگی به امکانات موجود قوتل دارد.

۲- Cruise Ship Spa:

این نوع از اسپا درمانی بر روی یک کشتی کروز انجام خواهد شد و در آن خدماتی مانند دریا درمانی، آبگرم شناور، لجن درمانی، درمان‌های حرارتی و آب درمانی ارائه خواهد شد. هزینه انجام این نوع از اسپا درمانی بسیار بالا است.

۳- Thermal or Mineral Spa:

این نوع نیز در اطراف آب‌های معدنی طبیعی انجام می‌شود. به عنوان مثال ماساژ‌های انجام شده در آب‌های طبیعی ایران مانند شهر سرعین نیز از این نوع محسوب می‌شود.

۴- Urban Spa:

Urban Spa که به آن اسپای روزانه نیز می‌گویند معمولاً در مراکز مختلف موجود در شهرها و یا مراکز خرید و باشگاه هم انجام می‌شود. این اسپا یک روش پر هزینه ولی موثر برای کسانی است که به دنبال لذت بردن از آب گرم هستند.

با چهار مورد از انواع مختلف اسپا آشنا شدید همانگونه که گفتیم تعداد انواع اسپا بسیار زیاد است اما چهار مدل معروف آن را به شما معرفی کردیم. در ادامه مزایای این ماساژ را به شما خواهیم گفت.

مزایای استفاده از ماساژ اسپا:

معمولا ماساژ اسپا هم پیش از شروع ماساژ و هم بعد از اتمام آن با سونای بخار همراه خواهد بود. سونای بخار فرایندی است که جزوه درمان‌های زیبایی پوست و صورت محسوب می‌شود. حمام بخار نیز به هیدراته و نرم شدن پوست کمک خواهد کرد.

۱- کمتر شدن استرس:

اولین مزیتی که ماساژ اسپا برای افرادی که این نوع ماساژ را دریافت می‌کنند به دنبال دارد کاهش میزان استرس است. ماساژ اسپا و رفتن به یک آبگرم یک فرصت عالی برای جدا کردن خود از استرس‌ها و اضطراب‌ها روزمره است و این ماساژ این فرصت را به شما خواهد داد تا بتوانید استراحت کرده و از استرس حاد و شدید.

البته راه دیگری نیز برای کاهش استرس وجود دارد که آن هم استفاده از صندلی‌های ماساژور است. مطمئن باشید که هزینه‌ای که برای یک صندلی ماساژور می‌کنید بسیار با صرفه‌تر از یک ماساژ اسپا خواهد بود.

۲- مبارزه با پیری:

اسپا به طرز شگفت آوری می‌تواند با روند افزایش سن و پیری مبارزه کند. یکی از خدماتی که در ماساژ اسپا به ماساژ گیرنده‌ها ارائه می‌شود فیشال است. فیشال فرآیندی است که به منظور تاخیر انداختن در گسترش چین و چروک‌های پوست با استفاده از یک سلول‌های پوستی و آبرسانی به آن‌ها انجام می‌شود. همچنین کاهش استرسی که در این نوع ماساژ خواهید داشت نیز خود یک مبارزه با پیری محسوب می‌شود.

۳- خواب راحت:

افرادی که دچار بی‌خوابی و یا بدخوابی هستند باید بدانند که یکی از اصلی‌ترین مزایای ماساژ اسپا بهبود روند خواب است. این نوع ماساژ باعث کاهش تنش در ماهیچه‌ها شده و آرامش آن‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین فشار خون و ضربان قلب را نیز به حالت نرمال خود باز می‌گرداند که نتیجه تمامی این‌ها تجربه یک خواب راحت خواهد بود.

مشکل عمده‌ای که وجود دارد این است که هزینه انجام ماساژ اسپا بسیار بالا بوده و حتی از ماساژ‌های معمولی نیز بسیار گران‌تر است. راه حل جایگزین استفاده از دستگاه‌های ماساژور مختلف می‌باشد.  دستگاه ماساژور با کیفیت می‌تواند تجربه یک ماساژ اصولی را برای شما فراهم کرده و تمامی‌فواید ماساژ را عاید بدنی‌تان کند.

منبع این مطلب:  ماساژ اسپا در مقالات سایت روتای

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ