در عرضه اولیه سهام سیمان ساوه و سرمایه گذاری کوثر به هر نفر چقدر رسید؟

0

در عرضه اولیه ساوه به هر کد معاملاتی ۳۶ سهم ساوه تخصیص یافته است.

در عرضه اولیه ساوه به هر کد بورسی ۳۶ سهم در سقف قیمتی ۲۳۵۰ تومانی رسید که ارزش آن در حدود ۸۵ هزار تومان شد.

شرکت سیمان ساوه ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم خود را به روش ثبت سفارش به عموم عرضه کرد. این شرکت که با سرمایه ۶۵۰ میلیارد ریالی در تاریخ ۱۰ مهر در بازار دوم فرابورس پذیرفته شد، امروز سهام خود را در دامنه قیمتی ۲۲۵۰ تا ۲۳۵۰ تومانی عرضه خواهد کرد که سهم هر کد بورسی ۶۰ سهم تعیین شده است.

این شرکت سیمانی در بهمن ماه از فروش ۱۹۳ هزار و ۴۷۳ تن فولاد توانسته بیش از ۳۹۸ میلیارد ریال درآمد کسب کند که در مقایسه با دی ماه رشدی ۷ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان تولید سیمان این شرکت در بهمن با افتی ۳ درصدی به ۱۸۴ هزار و ۱۱۸ تن رسیده است. فروش ۳۹۸ میلیارد ریالی بهمن ماه ساوه در حالی به ثبت رسیده که این شرکت در اردیبهشت ماه توانسته بود درآمدی ۴۳۴ میلیارد ریالی داشته باشد.

در پایان عرضه اولیه کوثر بیش از یک میلیون ۶۴۴ هزار نفر شرکت کردند و به هر کد بورسی حداکثر ۲۰۱ سهم معادل ۲۶۳ هزار و ۷۱۲ تومان تعلق گرفت.

دومین عرضه اولیه امروز در حالی به پایان رسید که به هر کد بورسی تعداد ۲۰۱ سهم زکوثر با ارزش ۲۶۳ هزار و ۷۱۲ تومان تعلق گرفت. این در حالی است که سهمیه هر فرد ۴۰۰ سهم در محدوده قیمتی ۱۲۴۵ تا ۱۳۱۲ تومان اعلام شده بود.

شرکت سرمایه‌گذاری کوثر که با نماد زکوثر و سرمایه ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی و گروه پرورش حیوانات پذیرفته شده است، در ماه بهمن مجموع سرمایه‌گذاری خود را در بورس و خارج از بورس به ۳ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال رسانده که نسبت به دو ماه گذشته تغییری را نشان نمی‌دهد. این در حالی است که مهر ماه میزان سرمایه‌گذاری این شرکت ۳ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال بود. در حقیقت این شرکت فعلا با توجه به روند صعودی بورس به افزایش قیمت سهام تحت مالکیت خود دلخوش کرده و از این راه به سود خوبی دست پیدا کرده است.

در این عرضه اولیه که ۴۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم زکوثر توزیع شد، بیش از یک میلیون و ۶۴۴ نفر شرکت کردند تا پس از عرضه اولیه تملت، از نظر مشارکت در رتبه دوم امسال قرار بگیرد. فرایند تخصیص سهام در حال انجام است.

چهارشنبه هفته گذشته «تملت» و «شصدف» عرضه شدند. روز شنبه «شگویا» و دیروز هم «زکوثر» و «ساوه» برای اولین بار وارد بازار سهام شدند. این عرضه‌های اولیه در مجموع نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان از نقدینگی سرگردان در بازار را به‌طور مستقیم و مبلغ بیشتری را توسط صف‌هایی که برای خرید آنها ایجاد شده به خود اختصاص داده‌اند. این نقدینگی پیش‌تر به‌دلیل عمق کم بازار سهام به‌صورت هیجانی برای خرید سهام در صف‌های خرید قرار می‌گرفت. به‌نظر می‌رسد مقام ناظر با ادامه دادن روند جدیدی که در پیش گرفته می‌تواند به متعادل شدن قیمت‌ها و رشد متناسب آنها کمک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ