عکس همسر و دختر جورج فلوید +بیوگرافی

0

همسر و فرزند “جورج فلوید” در مقابل دوربین رسانه‌ها ظاهر شدند و همسر فلوید از دستگاه قضایی آمریکا خواست هر ۴ پلیس درگیر در ماجرای قتل جورج فلوید، به اتهام قتل محاکمه شوند.

قتل جورج فلوید خانواده جورج فلوید جورج فلوید کیست پلیس آمریکا اخبار آمریکا George Floyd

جرج فلوید (به انگلیسی: George Floyd) یک سیاه‌پوست آمریکایی بود که در ۲۵ مه ۲۰۲۰، مدتی پس از آن که یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحدهٔ آمریکا، زانوی خود را برای حدود ۷ دقیقه بر روی گردن وی گذاشت، درگذشت. رهگذرانی که در حال عبور بودند این حادثه را با دوربین موبایل ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کردند. در این فیلم، مرد سیاه‌پوستی که به نظر می‌آید حدود چهل سال سن دارد، به سختی در حالی که تقلا می‌کند نفس بکشد، به پلیس سفیدپوستی که وزنش را روی گردن او انداخته می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.» صدای شاهدان عینی نیز شنیده می‌شود که به مأمور پلیس می‌گویند به آقای فلوید اجازه تنفس بدهد. شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی آقای فلوید خون می‌آید. دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد. اما افسران حاضر در محل به مردم اجازهٔ نزدیک شدن نمی‌دهند و حتی کمی تنش هم ایجاد می‌شود.

شیوه مرگ جرج فلوید، بسیار شبیه به مرگ اریک گارنر در سال ۲۰۱۴ در نیویورک تعبیر شد؛ حادثه‌ای که باعث شد بسیاری از فعالان حقوق رنگین‌پوستان آمریکا توجه همگان را به «خشونت پلیس علیه اقلیت‌های نژادی» جلب کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ