یواشکی های سیاسی / چند شغله‌ای که ستاد تنظیم بازار را به اغما برد

0

کیهان: به انگلیسی ها رو بدهید برای رضا پالانی هم غرامت می خواهند

یک روزنامه انگلیسی مدعی شد لندن می خواهد به خاطر آسیب دیدن برخی آثار هنری در جریان حمله دانشجویان معترض به سفارت این کشور، از ایران غرامت بگیرد.

دیلی تلگراف نوشت: دولت انگلیس برای نخستین بار لیستی را منتشر کرده که حاوی مشخصات نقاشی هایی است که در جریان حمله به سفارت این کشور در تهران نابود شد.

این روزنامه در خصوص ادعای مربوط به تابلوها و آثار مفقود یا تخریب شده ادعا کرد: تابلوی نقاشی به ارزش یک میلیون پوند، فقط یکی از شش آثار هنری است که انگلیس، سه سال پیش هنگام زیر و رو شدن سفارت خود در تهران، آنها را از دست داد. این تابلو از چهره فتحعلی شاه، دومین پادشاه سلسله قاجار در ایران است که در فاصله سالهای ۱۷۹۷ تا ۱۸۳۴ میلادی حکومت می کرده است. کار تکمیل این تابلوی نقاشی در سال ۱۸۲۳ میلادی به پایان رسید. این نقاشی رنگ روغن به ابعاد یک و نیم متر را شخص پادشاه ایران در اوایل سده نوزده میلادی به سفیر وقت انگلیس در کشورش اهداء کرده بود.

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: ارزیابی دقیق میزان آسیب وارده به آثار هنری سفارت باید توسط متخصصان صورت بگیرد. با این حال ما این ارزیابی را هر چه زودتر انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما به ایران اعلام کرده ایم که بهبود روابط نیازمند حل مسئله غرامت به منظور جبران آسیب وارده به سفارت است.کاردار غیردائم ما در حال گفت وگو با همتای ایرانی خود در این زمینه است.در همین خصوص مجید تخت روانچی در گفت وگو با «نسیم» و در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به انگلیسی ها غرامتی پرداخت شود اظهار داشت: بحثی تحت عنوان «غرامت» مطرح نیست بلکه بحث «خسارت» است که هنوز در مورد آن با طرف مقابل نه صحبتی صورت گرفته و نه پرداختی انجام شده است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان این مطلب البته گفت: اگر موضوع از سرگیری روابط ایران و انگلیس به مرحله عملی برسد، در زمان خودش به این مسئله نیز پرداخته خواهد شد که تاکنون اتفاق و تحول جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

گستاخی رژیم انگلیس در مطالبه خسارت و غرامت از ایران در حالی است که این رژیم در طول دو قرن گذشته بارها در حق ملت ایران ظلم کرده، از حکام مستبد جانبداری نموده، هرات را اشغال و از خاک کشورمان جدا کرده، در سرکوب و انحراف نهضت مشروطه نقش آفرین بوده، با کودتا رژیم منحوس پهلوی را به مدت ۵۴ سال به ملت ایران تحمیل کرده، به واسطه مشارکت در اشغال ایران در جنگ جهانی باعث قحطی و مرگ ومیر صدها هزار نفر شده و بالاخره پس از پیروزی انقلاب نیز در تجهیز و تحریک رژیم بعثی علیه ایران، حمایت از گروهک های برانداز و فشار اقتصادی علیه ملت ایران ایفای نقش کرده است. هم اکنون نیز به اعتبار تحریم ها که رژیم انگلیس از عوامل اصلی پایه گذاری آن بود، بالغ بر صد میلیارد دلار از اموال ملت ایران در خارج بلوکه شده و اگر بنا بر غرامت گرفتن باشد، انگلیسی ها باید خاک خود را بفروشند تا بتوانند غرامت همه جنایت ها را بپردازند.اما اگر طنز مطالبه غرامت و خسارت برای تابلوی چهره فتحعلی شاه را جدی بگیریم، احتمالا انگلیسی ها باید به خاطر سرنگونی رژیم پهلوی، طلب های بزرگ تری از ملت ایران داشته باشند!

دومین اعتراض اصلاح طلبان به نامزدی هاشمی در انتخابات ۸۴

کیهان آورده است: «اگر در انتخابات ۸۴ هاشمی انصراف می داد، کروبی رئیس جمهور می شد».

روزنامه مردم سالاری ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: هم چنین اگر آرای نامزدهای اصلاح طلب براساس بررسی های جامعه شناختی بررسی گردد، مشخص می شود که آرای بدنه اجتماعی اصلاح طلبان جامعه نه میان دکتر معین و حجت الاسلام کروبی که اتفاقاً میان دکتر معین و دکتر قالیباف تقسیم شد. زیرا کسانی که به حجت الاسلام کروبی رأی دادند، از اقشاری محروم و ضعیف اقتصادی بودند که به دلیل شعارهای عوام پسندانه وی به او رأی دادند ولی بخشی از طبقه متوسط شهری که عمدتاً رأی خود را به نام اصلاح طلبان به صندوق می انداخت، خسته از شعار زدگی برخی از اصلاح طلبان؛ به دلیل وجهه تکنوکرات و مدیریتی دکتر قالیباف، به او رأی دادند.

این روزنامه اصلاح طلب افزود: در این حالت، تنها راه راهیابی یکی از دو نامزد اصلاح طلب، انصراف معین به نفع کروبی در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی بود، زیرا در صورت انصراف کروبی، آرای وی نه به سبد معین که برعکس به سبد احمدی نژاد منتقل می شد.

مردم سالاری خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری مرحله دوم انتخابات نهم، برای برخی از تحلیل گران سیاسی از پیش روشن بود که نگرش اکثریت جامعه ایران به آیت الله هاشمی، مثبت نیست. اما حامیان آیت الله دچار این گمان نادرست شدند که چون اکثر نامزدهای دور اول از وی حمایت کرده اند، پس لزوماً آرای آن نامزدها نیز به نام ایشان به صندوق واریز خواهد شد، غافل از آن که هر یک از آرای اجتماعی با دلایل، خواست ها و انگیزه های متفاوتی به نامزدی اختصاص می یابد و در نبود نظام حزبی در کشور، نمی توان به این آرا جهت داد و آن ها را هدایت کرد. در این وضعیت بار دیگر راهی برای جلوگیری از پیروزی احمدی نژاد وجود داشت و آن کناره گیری آیت الله هاشمی از عرصه انتخابات و ورود کروبی به عرصه دومین دوره از انتخابات بود.

انتشار این تحلیل اعتراضی در حالی است که چند روز قبل محمد صدر مشاور خاتمی در مصاحبه با نامه نیوز تصریح کرد: نامزدی هاشمی در انتخابات سال ۸۴، اصلاح طلبان را بازنده کرد.مانور مردم سالاری روی محبوبیت کروبی در حالی است که وی در انتخابات سال ۸۸ بیش از ۳۳۰ هزار رأی را کسب نکرد و در رقابت با آرای باطله ناکام ماند.

چه کسی پاسخگوی بلبشو در دانشگاه آزاد است

کیهان نوشت: رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد در نامه ای به مدیران و رؤسای دفاتر حراست واحدهای دانشگاه آزاد، دستورالعمل تعجب برانگیزی را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ در این نامه از حراست واحدهای دانشگاه آزاد خواسته شده است از هرگونه مداخله در موضوع حجاب و عفاف (حتی در صورت مشاهده تخلفات) خودداری کنند.

رئیس حراست دانشگاه آزاد مدعی شده مقوله حجاب و عفاف موضوع فرهنگی بوده و نیاز به برنامه ها و راهکارهای خاص و تخصصی فرهنگی دارد!.

این نامه می افزاید: در صورت مشاهده هرگونه دخالت بی مورد دفاتر حراست در موضوع صدرالاشاره طبق مقررات با افراد خاطی برخورد انضباطی خواهد شد.جالب اینکه در این دستورالعمل تامل برانگیز خطاب به حراست واحدهای دانشگاهی آمده در صورت تمایل ریاست واحد یا شورای فرهنگی جهت مداخله و یا مشارکت حراست در اجرای برنامه های مرتبط با مسئله حجاب و عفاف، می بایست موضوع به صورت مکتوب با ذکر حدود اختیارات و شرح وظایف خاص به حراست واحد ابلاغ و حراست نیز پس از انجام هرگونه اقدامی گزارش عملکرد خود را برای این مرکز ارسال نماید.

شیرین کاری حراست دانشگاه آزاد در حالی است که چندی پیش عبدالحسین هراتی از وابستگان به باند مهدی هاشمی و نهضت آزادی با وجود هتاکی به حضرت امام به هنگام حضور در خارج کشور (پناهندگی)، به عنوان مدیرکل اسناد دانشگاه آزاد منصوب شد اما با اعتراض گسترده شخصیت ها و رسانه ها عزل گردید.

نامبرده در عین حال در دیدار هاشمی با هیئت پارلمانی ایتالیایی حضور داشت اما هاشمی به دنبال اعتراض ها اعلام کرد «ایشان در دوران ریاست جمهوری بنده بدون هیچ سابقه سوء مدتی در اواخر دوره با معاونت اجرایی ریاست جمهوری همکاری انتشاراتی داشت که البته بنده هم حکم نداده بودم. بعد از پایان آن دوره وی منفصل و مدت ها از وی بی خبر بودیم تا این که اخیراً با مراجعه به رئیس دفتر اینجانب و اعلام آمادگی برای همکاری و خدمت به نظام، بدون اطلاع از سوابق چند سال گذشته ایشان، در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شد که بلافاصله پس از افشای مقاله هتاکانه، از مسئولیت چند روزه خود عزل شد و در دفتر هم من حکم نداده بودم و مشاور بنده هم نبود و در دفتر بنده هیچ گونه مسئولیتی ندارد»!

نامبرده مدتی پناهنده و شهروند استرالیا بود وکشف چنین عتیقه ای و انتصاب وی در دانشگاه آزاد جای تأمل دارد.با تشکیل دولت یازدهم، هیئت امنای دانشگاه آزاد تغییر کرد و میرزاده رئیس دانشگاه شد. با این وصف، هیئت امنای جدید در قبال برخی ناهنجاری های بزرگ سیاسی و فرهنگی مسئول است.

این نکته نیز گفتنی است که ظاهراً خط قرمز مدیریت دانشگاه آزاد به جای انقلاب و ارزش های اسلامی، خود آقای هاشمی است چرا که اخیراً رئیس دانشگاه آزاد واحد شیراز صرفاً به خاطر اینکه اجازه داده حمید روحانی در این دانشگاه سخنرانی کرده و از هاشمی انتقاد کند، از کار برکنار شد.

تجلیل از سناتور حقه باز طاغوت در روزنامه اجاره ای

کیهان آورده: یک روزنامه زنجیره ای به بهانه چهلمین سال درگذشت سناتور مسعودی، به تجلیل از این کارگزار فراماسونر رژیم طاغوت پرداخت.به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، روزنامه اعتماد مطلبی به بهانه چهلمین سال درگذشت «عباس مسعودی» وی را شخصیتی بزرگ معرفی کرد.

روزنامه اعتماد از سناتوری تجلیل کرده که از نزدیکان دربار شاه بوده و پرونده وی نشان می دهد سرسپردگی وی به اجانب و رژیم طاغوتی بیش از تعهد وی به کشور بوده است.سرزمین بحرین که در تقسیمات کشوری ایران به عنوان چهاردهمین استان ایران شناخته شده بود، در اردیبهشت ۱۳۴۹ با خیانت حکومت پهلوی، از ایران جدا شد و با این رویداد برگ دیگری به پرونده بی کفایتی شاهان حاکم بر ایران در حفظ تمامیت ارضی کشور افزوده شد. یکی از عناصری که در این تراژدی نقش مؤثری ایفا کرد، عباس مسعودی بود.

ساواک در سند زندگینامه مسعودی، وی را اهل زد و بند، حقه باز، هزار رنگ، جاسوس صفت، غیرقابل اعتماد و مورد تنفر عامه مردم معرفی کرده است.از اواسط سال ۱۳۲۰ روزنامه مسعودی طرفدار مصدق شد اما پس از کودتا وی به دربار و انگلیس نزدیک شد.

وی عضو جمعیت فراماسونری لژ ایران و از افراد مؤثر در تشکیل کلوپ روتاری و عضو کلوپ روتاری تهران بود.

بنا بر اسناد تاریخی، سناتور مسعودی به خاطر انتشار سلسله مقالاتی در توجیه جدایی بحرین از ایران، مبلغ ۱۵ میلیون دلار از شیخ بحرین رشوه گرفت.

یادآور می شود الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد، همزمان مدیر مسئول روزنامه اقتصادی تعادل می باشد و در عین حال در شمال شهر نیز رستوران داری می کند. اعتماد تا مدت ها گزارش ها و تحلیل های جهت دار شبکه بی بی سی را به نام خود منتشر می کرد. مدیر مسئول اعتماد در عین حال مورد التفات شهرام جزایری مفسد اقتصادی دوره اصلاحات بود.

چند شغله ای که ستاد تنظیم بازار را به اغما برد

کیهان نوشت: یک انتصاب در معاونت اجرایی و وزارت جهاد کشاورزی موجب شده تا وزیر صنعت، معدن و تجارت با محمد شریعتمداری معاون رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی دچار اختلاف شود و ستاد تنظیم بازار در سکون و اغما بماند.

 

سوابق محمد شریعتمداری سوابق عباس مسعودی سوابق حسن یونس سینکی سفارت انگلیس روزنامه اعتماد بیوگرافی عباس مسعودی

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، در ابتدای دولت یازدهم، با سفارش محمد شریعتمداری و اصلاح طلبان، نعمت زاده برای حسن یونس سینکی به عنوان «معاونت توسعه بازرگانی داخلی» حکم زد لیکن به دلیل نگاه تجاری و بازرگانی سینکی و نگاه صنعتی و تولیدی نعمت زاده این دو، دچار مشکل شدند به طوری که نعمت زاده، عملکرد سینکی در حوزه بازرگانی داخلی و تنظیم بازار را خلاف تولید داخل ارزیابی می کرد. بر همین اساس، سینکی در جلسه ای نعمت زاده را تهدید به استعفا کرد و نعمت زاده نیز تهدید را تبدیل به فرصت و وی را ترغیب به استعفا کرد.

سینکی که در دوران حاکمیت جبهه دوم خرداد در دولت هشتم و نهم، معاون وزیر بازرگانی وقت (محمد شریعتمداری) بود بعد از جدایی از نعمت زاده در دولت یازدهم، از سوی شریعتمداری معاون اجرایی حسن روحانی، در دو تاریخ متفاوت، دو حکم با عنوان «دبیری ستاد هدفمندی یارانه ها» و «دبیری ستاد تنظیم بازار» را دریافت کرد.

از طرف دیگر، ستاد انتصابات اصلاح طلبان نیز که ارتباط نزدیکی با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دارد خواستار حضور سینکی در این وزارتخانه شدند. در نهایت وی به عنوان قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی منصوب شد.پستی که تاکنون در وزارت جهاد کشاورزی سابقه ای نداشته است.

این گزارش می افزاید: انتصاب حسن یونسی سینکی توسط شریعتمداری و حجتی موجب دلخوری نعمت زاده و برخی تولیدکنندگان شد و اکنون ضلع اصلی ستاد تنظیم بازار یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل این دلخوری، دچار مشکل شده و بعد از کنترل های شخصی رئیس جمهور، عملاً این ستاد از اواسط اردیبهشت به اغما رفته است.از طرف دیگر بعد از اکبر ترکان و محمدباقر نوبخت که شغل های مختلفی دارند این روزها حسن یونسی سینکی نیز سومین پست همزمان خود را (قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، دبیری ستاد هدفمندی یارانه ها، دبیری ستاد تنظیم بازار) تجربه می کند.

خراسان: صدور مجوز فروش ۱۰ ساختمان بزرگ دولتی در پایتخت

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس مصوبه هفته های اخیر هیئت وزیران که به استناد ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی کشور توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است، مقرر شده بیش از ۱۰ ساختمان و املاک بزرگ متعلق به دستگاههای دولتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه فروخته شده و اعتبار به دست آمده صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام مصوب یا خرید ملک جایگزین در مناطق مورد نیاز این دستگاه ها شود.

دستور دیوان محاسبات به وزارت اقتصاد درباره یک ابهام قانونی

خراسان آورده است: درج عباراتی در بند «ب» ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر اینکه دانشگاهها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی فقط در چهارچوب مصوبات و آئین نامه های مالی و معاملاتی و اداری مصوب هیأت امنای خود عمل می کنند، باعث بروز اختلافاتی در زمینه تعیین ذی حساب برای دانشگاه ها توسط وزارت اقتصاد شده بود که دیوان محاسبات طی روزهای اخیر با صدور دستوری به وزارت اقتصاد، تاکید کرده است که ذی حساب های دانشگاهها باید از طرف وزارت اقتصاد منصوب شود و ماده قانونی مذکور، نافی چنین موضوعی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ