ازدواج، بهانه قتل‌های سریالی در کردستان

0

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی کشور از کشف دو قتل سریالی از ابتدای امسال خبر داد که در یکی از این پرونده‌ها عامل جنایت در کردستان سه دختر جوان را به بهانه ازدواج به قتل رسانده است.

 حوادث کردستان اخبار کردستان اخبار قتل اخبار حوادث اخبار جنایی

سرهنگ هادی مصطفایی در یک نشست خبری گفت: در شش ماهه نخست امسال تنها دو قتل سریالی در کشور رخ داد که یک پرونده مربوط به کردستان با سه مقتول و پرونده دیگر مربوط به بوشهر با دو مقتول بود.

وی یادآور شد: در پرونده قتل های سریالی در استان کردستان، متهم با قرار گرفتن در مسیر خانم های جوان با آنها ارتباط برقرار کرده و در مرحله بعد با پیشنهاد ازدواج و فریب، این افراد را به قتل می رساند.

وی افزود: اکنون کمتر از ۵ درصد پرونده های پلیس آگاهی به جرایم جنایی اختصاص دارد و در شش ماه نخست امسال ۶٫۷ درصد از پرونده های وقوع قتل در کشور کاسته شده است و این در حالی است که کشفیات در این باره حدود ۸۸ درصد است.

اغفال و فریب، جرم متداول

وی ادامه داد: هــمچنین وقوع جرایم جنسی نیز ۱۸ درصد کاهش داشته و کشفیات در این زمینه نیز حدود ۸۸ درصد بوده است.معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی با بیان این که اغفال و فریب، بیشترین شیوه وقوع جرایم جنسی در این مدت بوده است، افزود: در ۸ درصد جرایم جنسی رخ داده ازقربانی فیلمبرداری شده است و مجرمان قصد داشتند با سوءاستفاده از این فیلم ها جرایم دیگری را مرتکب شوند که پیش از هر اقدامی دستگیر شدند.

سرهنگ مصطفایی ادامه داد: در سرقت های مسلحانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر و نوسان محسوسی رخ نداده است و بیشترین سرقت های مسلحانه در ارتباط با سرقت خودرو بوده و در این میان سرقت مسلحانه بانک ها و طلافروشی ها ۳٫۸ درصد از سرقت های مسلحانه را تشکیل می داده که در ۹۰ درصد از موارد، به کشف منجر شده است.

پیگیری پرونده ۲ کودک گمشده

معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی در تشریح آخرین وضع دو پرونده جنجالی محمد امین پنج ساله و مائده هفت ساله گفت: مائده دختربچه هفت ساله ای که اوایل خرداد در بندرانزلی پس از خروج از مدرسه ناپدید شد، متاسفانه پرونده وی هنوز به نتیجه نرسیده است و با وجود اقدامات گسترده ای که برای یافتن او انجام شده، هنوز نتیجه ای به دست نیامده است.

مصطفایی ادامه داد: درباره مفقود شدن محمدامین پنج ساله نیز اکنون یک زن و یک مرد در بازداشت به سر می برند و یک نفر از متهمان نیز جان خود را از دست داده است که در این میان متهم زن دستگیر شده مدعی شده همدست وی به دنبال یافتن جسد درون چاه بوده و وی ادعا کرده جسد محمدامین را درون چاه انداخته، ولی تاکنون هیچ نشانی از جسد کودک یافت نشده است، اما در این زمینه اقدامات جدیدی در دست است که نمی توان آن را رسانه ای کرد.

وی با بیان این که ۳۰ درصد از قتل های کشور براثر نزاع رخ می دهد، به موضوع قتل های خانوادگی پرداخت و گفت: در ۳۴ درصد از قتل های کشف شده در پلیس آگاهی میان قاتل و مقتول نسبت فامیلی وجود داشت و در این میان قتل همسران بیشترین بخش از آمار را به خود اختصاص داده است.(تسنیم)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ