بازیگران ایرانی سگ‌بازی را به عنوان یک پز اجتماعی انتخاب کرده‌اند! / از جشن تولد سگ خانم بازیگر تا سنگ قبری برای «پگی خانوم» + عکس

20

صفحات شخصی اینستاگرام در حالیکه می‌تواند راهی برای نشر فرهنگ ایرانی اسلامی به سراسر جهان باشد اما این روزها پر شده است از عکس‌هایی از جشن تولد و سنگ قبر سگ‌های بازیگرانی که سگ‌بازی را به عنوان یک پز اجتماعی انتخاب کرده‌اند.

 این روزها تب نرم افزارهای نوین ارتباطی هر روز بیش‌تر می‌شود و  هر روز نرم افزارهایی به کاربران معرفی می‌شود که با قابلیت‌های ویژه‌ خود روزانه هزاران کاربر را به خود جذب می‌کند اما تا چه حد کاربران از این نرم افزارها در جهت ترویج زندگی ایرانی اسلامی و منطبق با فرهنگ بومی کشورمان استفاده می‌کنند و تا چه حد پیوستن به این شبکه‌ها به عنوان یک پز اجتماعی و دور نماندن از قافله سایر کاربران است؟
همسر بازیگران فروش سگ سگ نیوشا ضیغمی سگ بازی اینستاگرام بازیگران

اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. بوسیله کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و در اکتبر ۲۰۱۰ راه اندازی شد. سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید.

همسر بازیگران فروش سگ سگ نیوشا ضیغمی سگ بازی اینستاگرام بازیگران

زمانی داشتن سگ‌های پا کوتاه در کنار افراد و در خیابان‌ها و ماشین‌ها در میان قشر خاصی از مردم دیده می‌شد که بازتاب‌های مختلفی را از طرف دیگران به دنبال داشت و مراکز خرید و فروش رسمی برای آنها در بازار وجود نداشت اما اگر این رورها در اینستاگرام کلمه «سگ» را جست و جو کنید با صفحات مختلفی مواجه می‌شوید که عکس سگ‌ها را گذاشته اند و در زیر هر کدام قیمت آنها و خصوصیات آنها نیز درج شده است و تنها با یک تماس سگ‌ها در جلوی خانه تحویل داده می‌شود.

همسر بازیگران فروش سگ سگ نیوشا ضیغمی سگ بازی اینستاگرام بازیگران

این در حالی است که متأسفانه برخی از بازیگران نیز با انتشار عکس‌هایی از خود در فضای مجازی و مطالبی در مورد همراهی با سگ‌ها این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کنند که آیا بهتر نیست این افراد به عنوان الگوی جوانان در جامعه مردم را به سمت و سوی دیگری سوق دهند که با فرهنگ ما سازگاری داشته باشد از سوی دیگر در احادیث و روایات متعددی نیز همواره بر نجاست سگ تأکید شده است و  پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: خانه‌ای که سگ در آن باشد، ملائکه الهی به آن در نمی آیند و امیرمؤمنان حضرت علی(ع) نیز فرمودند: از نگهداری سگ در خانه بپرهیزید.

همسر بازیگران فروش سگ سگ نیوشا ضیغمی سگ بازی اینستاگرام بازیگران

مدتی قبل یکی از بازیگران در صفحه شخصی خود عکسی را منتشر کرد که واکنش‌‌های زیادی را به دنبال داشت در این عکس سنگ قبری نشان داده شده بود که برای یک سگ ساخته شده بود و در زیر آن نوشته شده بود:«پگی خانوم پس از ۱۴ سال رفت!».

این موضوع واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت به طوریکه چند ساعت پس از انتشار، این عکس از صفحه حذف شد و در مورد آن توضیحاتی نیز منتشر شد.

همسر بازیگران فروش سگ سگ نیوشا ضیغمی سگ بازی اینستاگرام بازیگران

یکی دیگر از بازیگران زن کشورمان در صفحه شخصی خود عکسی را از جشن تولد سگش منتشر کرد و نوشت: امشب تولد خنگول من بانی بود، یکی دیگر از بازیگران نیز در روزهای اخیر در صفحه شخصی خود عکسی را منتشر کرده است و در حالیکه یک توله سگ را بر روی سر خود قرار داده است در توضیح آن عکس نوشته است: معرفی میکنم؛ بانو، دخترِ بنده! .. دختر بابا!

همسر بازیگران فروش سگ سگ نیوشا ضیغمی سگ بازی اینستاگرام بازیگران

در شرایطی این اتفاق‌ها در کشور رخ می‌دهد که در نقاط محروم کشور کودکانی هستند که تا کنون تولد خود را جشن نگرفته اند و خردسالان و کودکانی هستند که آرزو دارند آنها را دختر بابا صدا بزنند و ایکاش این افراد به جای اینکه دنباله روی فرهنگ به بن بست رسیده غرب بودند به سراغ کودکان بی سرپرستی و یا بد سرپرستی می‌رفتند که آرزوی آنها این است که شمع‌های تولد خود را فوت کنند و یا نوازش دستان پر مهر پدر و مادری را بر روی سر خود احساس کنند.

همسر بازیگران فروش سگ سگ نیوشا ضیغمی سگ بازی اینستاگرام بازیگران

روانشناسان کاهش تعاملات اجتماعی، افزایش زندگی در فضای مجازی و استفاده زیاد از اینترنت، تهاجم فرهنگی و تمایل به انزوا را از دلایلی می‌دانند که افراد به ویژه نسل جوان، سگ یا گربه را به عنوان همدم خود انتخاب می کنند.

همسر بازیگران فروش سگ سگ نیوشا ضیغمی سگ بازی اینستاگرام بازیگران

همراهی سگ با افراد در سطح شهر و جامعه موضوعی است که باید آن را با نگاهی موشکافانه‌تر بررسی کنیم و باید سیاست‌گذاران فرهنگی ما پاسخگو باشند که چرا و چه مسیری را طی کرده‌ایم که بازیگران و افراد جامعه به جای اینکه با فرزندان خود عکس‌هایی را منتشر کنند و فرهنگ فرزند آوری را در جامعه ترویج کنند اما به فرهنگی روی آورده‌اند که اصالت و تحکیم خانواده ایرانی اسلامی را نشانه رفته است و با عناوینی مانند کمپین حمایت از حیوانات خانگی، خواسته یا ناخواسته بازیگران و مروجان این فرهنگ در کشور شده اند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 20 )
  1. محمد می گوید

    کبوتر با کبوتر ، باز با باز کند همجنس با هم جنس پرواز (زندگی)

  2. باران می گوید

    خب سگ بازی نکنن چکار کنن. عکس بارداری عکس بدون آرایش ماشین گرانقیمت فلان بازیگر تیپ جنجالی در فلان کشور خارجی تعطیلات در … …..اینقدر عکسای مزخرف گرفتن و به اشتراک گذاشتن حالا نوبتی هم باشه دیگه نوبت سگاست. سوژه ندارن واسه جلب توجه و فخرفروشی آویزون سگا شدن.

    1. مریم می گوید

      واقعا متاسفم مملکت داره ب کجا میره بهترین هنر پیشه خانم خارجی با کودکان بی بضاعت عکس می گیره بهشون کمک می کنه اون وقت بازیگرای ما این الگو اند مثلا باهم محشور بشید

  3. نبی وفایی می گوید

    متاسفم که شما هنرمند این مردم شریف هستید

  4. مریم می گوید

    از خود باختگی و تقلید کورکورانه در حد لالیگا.

  5. 20 می گوید

    چه ژستایی ام گرفتن.حیف سگ که با اینا عکس گرفته.اونا حیوان بودن خودشونو حفظ کردن.ولی چه میشه گفت با هنرمندانی!!!!!!!!!که یادشون رفته آدم باشن.برا جلب توجه چه کارا که نمیکنن.رقابتی سنگین به سمت قهقرا.موفق باشن.

  6. masood می گوید

    در ایران کسانی‌ هستند که پول قبر خود را ندارند بدهند ،آنوقت کسانی‌ هستند که برای سگ خود قبر دارند ،وقتی‌ یک مساله فراگیر غربی اصلا با اوضاع یک کشور تطبیق ندارد اوضاع چیزی جز این نیست،تعداد کمی‌ از بازیگران ایران شخصیت واقعی‌ مردمی دارند ،و گاهی‌ هم اخلاص و مردمی بودن را فقط برای منافع شخصی‌ و یک ژست اجتمایی‌ و محبوبیت گرفتن انتخاب میکنند تا شاید شرایط کاری آنها را بهبود بدهد و در دل مردم جأ کنند،چون سینما به غیراز وابستگی ۱۰۰% به کمک‌های دولتی که آن هم بیت المال است به جذب مخاطب نیز بستگی دارد،اگر در غرب سگ و گربه آنهم گاه ۵ یا ۶ تا در یک خانه پیدا می‌شود باید به ریشه‌های اجتمایی‌ آن‌ نگاه کرد ،جنبش حمایت از حیوانات چند دهه هست که در غرب رایج شده و غربی‌ها به غیراز حیوانات خودی به حفاظت از حیوانات آفریقایی نیز میپردزدند البته اصلا هم دیدگاه غربی‌ها و رفتار آنها به حیوانات ۱۰۰% کامل و خوب نیست برخلاف آنچه پروپاگاندا بعضی جریان‌ها در ایران نشان میدهند،مثلاً تقریبا تمام البسه گرانقیمت بازیگران غربی از پوست حیوانات به دست میاد و چون کشتن این حیوانات در غرب مشکلات زیادی داره شرکت‌های چند ملیتی این خرید‌ها را از قاچاق‌های داخل کشور‌های آفریقایی و آسیایی و آمریکای لاتین انجام میدهند ، قرن ۲۱ در اروپا و غرب شاهد مدل جدیدی از گرایش به حیوانات خانگی هست و دهه‌ها فرهنگ فرد گرایی در غرب باعث شده ایجاد خانواده با مشکلات زیادی مواجه بشه و تمایل به سگ و گربه برای پر کردن این تنهایی‌ بیشتر بشه ،اگر صفهات اجتمایی‌ غربی‌ها را ببینید پر است از عکس‌های با سگ و گربه‌هایشان و این عکس‌ها به اصطلاح نشان دهنده بهترین دوستان این غربی‌ها شناخته میشوند،روز به روز به دلیل افراط در فرد گرایی زندگی‌ مدرن تنهایی‌ بیشتر را میاورد و در ضمن تقریبا روابط بین افراد بر اساس معیار‌های انسانی‌ کاملا کم رنگ می‌شود و سردتر میشود ،جایگزین این فرهنگ چیزی نیست جز پناه آوردن به حیوانات که نه زبان غربی‌ها را می‌فهمند به رفتار آنها اعتراض کنند و نه توقعی دارند،گاه اینقدر به این حیوانات نزدیک میشوند که دقیقا به جای خواهر و برادر و خانواده به اینها نگاه میکنند و تنها مونس این‌ها هستند،حالا ایران در هیچ زمینه‌ای حتا یک کشور نیمه توسعه یافت هم نیست اما این عادت را در بین قشر مرفه میبینیم ، از یک سؤ هم قشر فقیر و مافیای شکار هم مشغول از بین بردن حیات وحش هست ، باید دید کدام معیار و میزان ایران قابل مقایسه با کشور‌های غربی است که پرستش سگ و گربه اینگونه باشد؟

  7. سام می گوید

    همه اینها دخالت در زندگی خصوصیه مردمه، از سگ نگهداری کردن که بد تر از مال مردم یا بیت المال خوردن نیست.

    1. 20 می گوید

      زندگی خصوصی رو توی دید عمومی نمیزارن.بعدشم این عذر بدتر از گناهه،که چون یکی بیت المال میخوره پس برا جبرانش یه کار اشتباه دیگه رو انجام بدی.اگه به بیت المال اعتقاد داریم یادمونم باشه که سگ نجسه.بله خیلیا سگ نگه میدارن ولی این کجا وآن کجا.فقط فقر هویتی باعث میشه بعضی بازیگرا این کارارو میکنن.که متاسفانه خلیلیام بدون کوچیکترین فکری ازشون تقلید میکنن.زندگی خصوصیشونو،خصوصی نگه دارن که باعث عذاب ملت نشن.???

  8. فاطمه می گوید

    نمی دونم واقعا این هنرمندان و فوتبالیستها می خوان چی رو به مردم ثابت کنن اینکه پولدارن و می تونن هر زمان اراده کنن به هر کشوری که دلشون میخواد سفر کنن و عکس بندازن و به مردمشون فخر بفروشن یا اینکه بگن ما خیلی زندگی شیک و به روزی داریم و از فرهنگ غربیا چیزی کم نداریم. واقعا علتش چیه؟

  9. محمد(مانی) می گوید

    بخدااینهاهمه اش ادا درمیاورند تادیده شوند

  10. فاطمه می گوید

    دیگه مطلب ندارین اینو میزارین.سگ باز اخه به شماها چه.کی چیکار میکنه..و……….

  11. niloo می گوید

    خوب مگه چیه ؟؟؟؟؟؟
    سگ دیگه
    عجباااااااااا
    یعنی خودتون سگ ندارین؟؟؟؟

    1. پویا می گوید

      این شد حرف حساب

  12. من می گوید

    بعضی از آدمها، در کنار خودشان به موجودی نیازمندند، که وقتی با آنها مقایسه شود، به احتمال قریب به یقین آنها از او بالاتر باشند. اینجور آدمها به سگ و … روی می آورند. گربه هم کمتر دست می گیرند؛ چون احتمال بالاتر بودن گربه از آنها بیشتر است.
    البته این روزها، قضاوت مردم تا حدی تغییر کرده و خیلیها ممکن است .. را از آنها بالاتر بدانند که این نکته را صمیمانه به این افراد تذکر می دهیم.

  13. mahfam می گوید

    من نمیدونم کی قراره این تفکر بیمارگونه از این جامعه و افکارش حذف بشه ک سگ نجسه.
    سگ موجودی بسیار دوست داشتنی و با محبته. این که کی چه حیوونی رو نگه میداره به من و شماها اصلن مربوط نمیشه چه برسه به این که خط مشق هم واسش تعین کنیم که سگ نجسه نگه ندار.اگه شما خیلی ناراحتی صفحه ای این دوستان رو دنبال نکنید. امیدوارم با این کار هنرمندان به زودی شاهد رابطه ی بهتری از مردم با حیوونا باشیم تا اینکه هی به این زبون بسته ها تو خیابون بچه ها سنگ بزنن یا با چوب بزننشون.

    1. پویا می گوید

      دقیقا

  14. hananeh afshar می گوید

    سلام بچه ها ،بله درسته که به کسی ربطی نداره که کی سگ داره کی نداره برای چی داره ،اما قبول کنید اکثر ما هابه خصوص نوجوونا از بازیگر مورد علاقه شون سگ داره پس ماهم داشته باشیم ازنظرراینکه ألگو برداری میشه ازشون مهمه ،دخترخواهر شوهرمنم نوجوونه یک ماه تمام بحث ودعوادشت سر خریدن سگ ،وقتی باهاش صحبت کردم گفت فلانی فلانی وفلانی دارن منم میخوام ،بله درسته آفریده خداونده رسیدگی بهش عیبی نداره اما بغل کردن و دست زدن وبوسیدن وعنوان دخترمو پسرمو اینارو که نایدگفت ،دورازجون مگه حیوونن که حیوون زاییدن ،هرکی هم خدارو قبول داشته باشه حرفاشم قبول بایدبکنه .لابد یه حکمتی هست که سگ رو نجس آفریده

  15. hananeh afshar می گوید

    من خشک مقدس نیستم ادعام نداره.اما میدونم درکنار این همه گناه ریزودرشت که باحواس جمع وبی حواس جمع انجام میشه ،دیگه واقعا یه سگ یاحیوون نجس دیگه ارزش عذاب جهنمو نداره ،فطرت انسان پاکه خداهم پاکی هارو براش میخواد،درضمن عنوان سگ باز وسگ بازی اصلا خوب نیست زشته توهینه هرکس حق داره هرجورکه دلش میخواد زندگی کنه درسته وغلطشم خدا مشخص کرده و ایشالا بعداز صدوبیست سال که رفتیم به دیارباقی جوری به ما ثابت میکنه که افسوس میخوریم و به حقانیت سخنانش شهادت میدیم ،این عنوان رو هم اصلاح کنید

  16. پویا می گوید

    خیلیی مطالب بدی نوشته بود . اتفاقا من خودم ۴ تا سگ شیتزو دارم و سگ ادمو با محبت میکنه بعد اونا زندگی خودشونو دارن به شما چه