گسترش خیره کننده گروه تروریستی داعش در یکسال اخیر + نقشه

0
شاید تا یکسال قبل که داعش خلافت خود را اعلام نکرده بود نام آن کمتر به گوش جهانیان خورده بود اما درحال حاضر سازمان شیطانی داعش، خود را به همه شناسانده است.

داعش از زمان شکل گیری پیام خود را با قتل و کشتار و خشونت منتقل کرد. تا زمان تشکیل این گروه تروریستی، صحنه های گردن زدن، فروش زنان و دختران، اسارت و قتل زندانیان به روش های وحشتناک، یا در فیلم های سینمایی مشاهده می شد و یا در کتاب های تاریخی آن را می خواندیم.

هر آنچه را که ذهن درباره به کار بردن خشونت نسبت به انسان ها متصور شود، داعش آن را به کار برده و در حال خلق تصاویر وحشیانه تجاوز، قتل و شکنجه ای است که به ذهن سالم انسان نیز خطور نمی کند.

بنگاه خشونت جهانی، در حال گستراندن اندیشه ها و سرزمین های خود است. آنها به سوریه و عراق محدود نمانده اند و لیبی، نیجریه، تونس، یمن، افغانستان و دیگر مناطق مستعد، حوزه نفوذ آنها شده است.

هر روزه با اخبار و گزارش های مربوط به داعش روبه رو هستیم. از حجم گزارشات خبری می توان به خطرناک بودن این گروه شیطانی پی برد. حتی می توان گفت آنانی که زمانی با حمایت های خود این گروه را به وجود آوردند، تصور نمی کردند قدرت داعش، افساگسیخته شود و دامن آنها را نیز بگیرد. القاعده، تجربه کوچکی از داعش بود و می توان آن را تنها یک ماکت ساده از آن دانست.

قدرت تشکیلاتی، ساختاری و تبلیغاتی داعش، به مانند حکومت های مدرن اما با رویکرد قرون وسطایی است. در اینجا چند نقشه از حوزه نفوذ و عملیاتی داعش در تمام قاره ها آورده شده اند که نشان از هشدار برای کل ملت ها و حکومت ها دارند.

داعش در حال حاضر مناطق وسیعی از عراق، سوریه، لیبی، صحرای سینا و نیجریه را در کنترل دارد و در حال حرکت به سمت مناطق دیگر آسیا و سیبریا است.

یکی از رهبران کرد مدعی است که داعش دارای ارتشی ۲۰۰ هزار نفری است؛ یعنی سه برابر آنچه که قبلا سرویس های اطلاعاتی تخمین می زدند.

جنگجویان خارجی بر اساس آخرین ارزیابی ها در حدود ۲۰ هزار نفر هستند که آلمان، فرانسه و انگلیس، سه کشور اروپایی هستند که بیشترین جنگجوی اروپایی را به سمت داعش در سوریه و عراق گسیل داده اند. (اطلاعات بیشتر)

نقشه داعش عکس داعش حامیان داعش جنایات داعش اخبار داعش

در این نقشه ۱۸ کشور در جهان مشخص شده اند. کشورهای عراق، سوریه، لیبی، مصر و نیجریه با رنگ قرمز بیانگر آن است که برخی از مناطق این کشورها در سیطره مستقیم داعش قرار دارند. یک سوم خاک عراق و نیمی از سوریه در کنترل داعش است.

رنگ قرمز آجری مناطقی را نشان می دهد که داعش در آن نفوذ بالایی را دارد. کشورهای الجزایر، مراکش، مالی، عربستان سعودی، یمن، افغانستان، پاکستان و لبنان جز این کشورها هستند.

رنگ کرمی نشانه گر کشورهایی است که نیروهای داعشی یا طرفدار آن در آنجا حضور دارند و پتانسیل گسترش داعش در این مناطق بسیار بالاست. روسیه، بوسنی، فیلیپین، اندونزی و مالزی جز این کشورها محسوب می شوند. 

نقشه داعش عکس داعش حامیان داعش جنایات داعش اخبار داعش

در این نقشه مکان هایی که داعش درآن عملیات صورت داده یا گروه های تروریستی به الهام از این گروه تروریستی عملیات تروریستی انجام داده اند مشخص گردیده است. 

نقاط قرمز بیانگر عملیات مستقیم اعضای داعش است گه بیشترین حملات تروریستی صورت گرفته در لیبی است. به دنبال آن مصر، عربستان، یمن تجربه حملات مستقیم داعش را داشته اند.

نقاط قرمز توخالی، که بیتشر شامل کشورهای غربی می شوند، تجربه حملاتی را داشته اند که توسط گروه ها یا افرادی به تاسی و الهام از داعش، صورت گرفته است. 

بنابراین این نقشه ها هر چند بیانگر، گسترش و دامنه نفوذ گروه تروریستی داعش است. اما می تواند هشداری برای مقامات کشورها و مردم جهان نیز باشد. کشورهایی که به دلایل مختلف نقش حامی این گروه را بازی می کنند، باید خود نیز روزی با مشکلات ناشی از نیروهای داعش دست و پنجه نرم کنند. و از سوی دیر، حکومت هایی که توجهی به فعالیت ها خشونت بار این گروه ندارند، باید از انفعال خارج شوند و مبارزه با داعش را در جهان در دستور کار قرار دهند. وجود نیروهای خارجی به ویژه از کشورهای غربی، هشدار جدی به خانواده های غربی است که فرهنگی که فرزندان آنها در آن رشد می کنند، مسیر را برای پیوستن به چنین گروه هایی هموار کرده که بازگشت دوباره آنها به کشور مبدا، در نقش بمب ساعتی خواهد بود که هر لحظه امکان انفجار آنها وجود دارد.

منبع نقشه ها: www.express.co.uk

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ