وسایل نقلیه جالب در کشورهای مختلف + عکس

0

کیسه‌های سیب‌زمینی، گونی‌های برنج، الوار‌های بلند و ساقه‌های ضخیم نیشکر در بسیاری از کشورها به همان شکل قدیمی حمل می‌شوند. بومیان از چارپایان، دوچرخه و موتورسیکلت برای حمل‌ونقل برخی از کالاها و اجناس استفاده می‌کنند.

کنگو: چوکودو

سفر به آلمان زندگی در آلمان

دو چرخ کوچک، چوبی بلند میان این دو چرخ برای حملِ بار و یک فرمان چوبی در کنگو چوکودو نامیده می‌شود که وسیله حمل‌و‌نقل مناسبی است برای مردم فقیر این کشور. چوکودو بیشتر در شرق کنگو ساخته و استفاده می‌شود. کم خرج بودن این وسیله حمل‌و‌نقل، آن را محبوب ساخته است.

 فیلیپین: جیپنی

سفر به آلمان زندگی در آلمان

خودروهای جیپنی گرچه سال‌هاست در فیلیپین رایج‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل عمومی هستند، اما دود زیادی که این خودروهای قدیمی تولید می کنند محیط زیست را به شدت می‌آلاید. جیپنی همان جیپ ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم است که بازسازی شده و رنگ و شکل ملی گرفته و به یکی از نمادهای فرهنگی فیلیپین تبدیل شده‌ است. از ویژگی‌های آن تزئینات زیاد و جادار بودنش است.

ویتنام: دوچرخه موتوری

سفر به آلمان زندگی در آلمان

دوچرخه موتوری در ویتنام یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌و‌نقل بار است. گفته می‌شود تنها در هانوی، پایتخت این کشور با ۶ و‌ نیم میلیون جمعیت، حدود ۴ میلیون راننده دوچرخه موتوری در رفت‌و‌آمد هستند. این وسیله حمل‌و‌نقل محبوبیت خود را نزد گردشگران نیز حفظ کرده است. آنها تورهای تفریحی با دوچرخه موتوری را بسیار دوست دارند.

کامبوج: نوری

سفر به آلمان زندگی در آلمان

نوری یا قطار بامبوس که روزی یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌و‌نقل ارزان در کامبوج بود، اکنون به یک جاذبه توریستی برای گردشگران این کشور تبدیل شده است؛ گردشگرانی که با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنند و پول زیادی ندارند. نوری صفحه‌ای با ابعاد ۵ در ۵ مترمربع است از چوب یا بامبوس که روی ریل‌هایی نصب شده و با سرعتی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت بار خود را در میان مزارع برنج و روستاها حمل می‌کند.

 تایلند: توک‌توک

سفر به آلمان زندگی در آلمان

توک‌توک، موتور سه‌چرخه یا اتوریکشا در تایلند و بسیاری از کشورهای آسیایی چون هند، پاکستان، بنگلادش و سری‌لانکا، وسیله‌ای بسیار مهم برای حمل‌و‌نقل است. گردشگران به توک‌توک بسیار علاقمندند. رانندگان می‌توانند محمولاتی بزرگ را با مهارت بسیار و سرعتی گیج‌کننده از کوچه و خیابان‌ها بگذرانند.

کامبوج: ریکشای رکابی

سفر به آلمان زندگی در آلمان

ریکشای رکابی از توسعه ریکشاهای کشیدنی، که در آنها یک مرد گاری‌ای را به دنبال می‌کشد که در آن یک یا دونفر نشسته‌اند، به وجود آمده‌اند. ریکشای رکابی وسیله نقلیه‌ای با سه چرخ بزرگ است و در بسیاری از کشورهای آسیا به عنوان وسیله‌ای مناسب و ارزان برای حمل‌و‌نقل به کار می‌رود.

الاغ: افغانستان

سفر به آلمان زندگی در آلمان

الاغ یکی از وسایل حمل‌و‌نقل کهن در جوامع بشری است. استفاده از خر برای حمل‌و‌نقل سابقه‌ای ۵ هزار ساله دارد. به خصوص در دورانی که قیمت نفت به شدت افزایش یافته بود، استفاده از الاغ برای حمل‌و‌نقل از نظر مالی بسیار مناسب بود.

آلمان: ….

سفر به آلمان زندگی در آلمان
در اروپا سرمایه داری، آلمان به عنوان نمونه درخشانی از موفقیت سرمایه داری دیده می شود. این به این معناست که بقیه مردم اروپا ، آرزوی رفاه مردم آلمان را دارند. البته مثل همه داستان های موفقیت سرمایه داری، تا آنجا که به مردم عادی نگران آن است که همه یک توهم است. گزارش انجمن رفاه مشترک آلمان در فقر برای ۲۰۱۳ یک الگوی بسیار مشخصی از افزایش فقر در آلمان به عنوان یک کل را نشان می دهد. و نیز میگوید که ۲۰۰۶-۲۰۱۲ رشد فقر ثابت شد که از ۱۴٪ به ۱۵٫۲٪. با توجه به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، حدود ۱۰ درصد از کودکان آلمانی در خانواده هایی که درآمد زیر خط فقر زندگی می کنند. در یک مطالعه یونیسف نشان میدهد که ۸٫۶ درصد از کودکان در آلمان دارای تجربه طولانی مدت از فقر است که به طور جدی تمام آینده خود تاثیر می گذارد. آن را نیز نشان می دهد که بیش از ۱ میلیون نوجوانان بیش از یک سوم از دوران کودکی و جوانان زندگی خود را در فقر به سر برد.

 In capitalist Europe, Germany is seen as the shining example of capitalist success. It is meant to be what the rest of Europe should try to aspire to, prosperity for all. Of course like all the tales of capitalist success, as far as the ordinary people are concerned it is all an illusion. The German Joint Welfare Association report on poverty for 2013 shows a very definite pattern of increasing poverty for Germany as a whole. It also states that from 2006 to 2012 the growth of poverty was steady going from 14% to 15.2%. According to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), approximately 10% of German children live in families whose income is below the poverty line. A UNICEF study finds that 8.6% of children in Germany have long term experiences of poverty that seriously affect their entire future. It also finds that more than 1 million adolescents have spent more than one third of their childhood and youth living in poverty.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ