رپرتاژ «خندوانه» برای رئیس دولت اصلاحات با “جام جهانی در جوادیه”!

0

برنامه خندوانه این روز‌ها به یکی از محبوب‌های سیما تبدیل شده و رامبد جوان برای خارج کردن برنامه خود از حالت کلیشه‌ای، چند وقتی است با برگزاری مسابقه کتابخونی به اسم «بخون و ببر» می‌کوشد کتاب خوانی را ترویج کند که در نوع خود اقدام قابل تقدیری است.

 مهمانان خندوانه خندوانه سری جدید جام جهانی در جوادیه بیوگرافی داوود امیریان اینستاگرام خندوانه

«جام جهانی در جوادیه» رمانی در گروه سنی نوجوانان نوشته «داوود امیریان» یکی از دو کتاب معرفی شده توسط برنامه خندوانه است.

مهمانان خندوانه خندوانه سری جدید جام جهانی در جوادیه بیوگرافی داوود امیریان اینستاگرام خندوانه

داستان در مورد جوانیست جنوب شهری که با بچه‌های محل عاشق بازی فوتبال هستن و مسابقات گل کوچیک در محله برگزار می‌کنن….

از قضا، جوان فقیرِ قصه بیمار بوده و با مادربزرگش زندگی می‌کند که پول درمان بیماریش را نمی‌تواند جور کند… و در این میان شخصی خیرخواه هزینه درمان وی را تقبل می‌کند.

آن شخص کسی نیست جز رئیس جمهور اسبق (رئیس دولت اصلاحات) و البته از سران فتنه ۸۸.

جمله مطرح شده در کتاب اینگونه است:

«سیاوش از آقای هیوارد تشکر کرد، هیوارد لبخند زنان گفت: من که کاری نکردم، من فقط سفارش دادم، باید از آقای رییس جمهورتان تشکر کنید که هزینهٔ خرید قلب مصنوعی و بیمارستان را پرداخته‌اند.»

یا در جایی دیگر نوشته شده است: «حتما بینندگان عزیز اطلاع دارند که از مدتی پیش یک دوره مسابقه فوتبال تحت عنوان» جام دوستی «با شرکت یک تیم از نوجوانهای محله گل بهار جوادیه و ۵ تیم خارجی دیگر در حال برگزاری است. چند روز پیش متاسفانه مامورین سازمان مهاجرت مجبور شدند نوجوان‌های افغانی حاضر در مسابقات را به خاطر ورود غیر قانونی و سکونت در ایران دستگیر کنند. اما این عمل با اعتراض نوجوان‌های عزیز ایرانی همراه شد. سرانجام با درایت آقای رئیس جمهور تصمیم گرفته شد نوجوان‌های افغانی تا زمانی که از دور مسابقات حذف نشده‌اند میهمان ایرانی‌ها باشند.»

هرچند که در متن کتاب اسمی از م. خ آورده نشده است اما با توجه به روایت‌گری قصه که به قبل بر می‌گردد و حتی شخص نویسنده نیز به آن اعتراف کرده است، منظور رئیس دولت اصلاحات و از سران فتنه ۸۸ است.

در بخش دیگری از کتاب آمده است که: «اقای رحیمی، معاون رییس جمهور به دیدار سیاوش آمدند و از سیاوش به خاطر بالا بردن پرچم و عزت ایران در مجامع بین المللی تشکر کردند!»

اما باز هم نویسنده نویسنده خود به صراحت این موضوع را رد کرده و می‌گوید این شخصیت هیچ ارتباطی با معاون رئیس جمهور سابق (محمود احمدی‌نژاد) ندارد.

مهمانان خندوانه خندوانه سری جدید جام جهانی در جوادیه بیوگرافی داوود امیریان اینستاگرام خندوانه

این در حالی است که طرفداران این ماجرا هدف از این مسابقه در برنامه خندوانه را تنها ترویج فرهنگ کتابخوانی معرفی کردند اما به سادگی در برنامه محبوبی که پربیننده‌ترین محسوب می‌شود، چنین کتابی به سادگی تبلیغ می‌شود که ماحصل آن جز تطهیر سران فتنه و ترسیم فرشته نجات از رئیس جمهوری که خیانت به نظام و انقلاب کرد، چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت.

جای تعجب است با وجود کتاب‌های متعدد موجود در بازار، این قصه معرفی شده و دائما هم از سوی مجری جوان، تاکید می‌شود که جهت پاسخگویی به سوالات، به صورت دقیق و عمقی این کتاب مطالعه شود.

طیف وسیعی از مردم نیز با هدف پیروزی و کسب جایزه نقدی بیست میلیونی در حال مطالعه کتاب هستند تا آنجا که تیراژ پایین این کتاب به نسبت قبل بالا رفته است.

بر این اساس باید گفت در راستای پروژه قبح زدایی و بازگشت سران فتنه به صحنه قدرت بدون توبه، ظاهرا دستور کار جدیدی مبنی بر اسطوره سازی از سران فتنه در دستور کار قرار گرفته است که لازم بوده مسئولان صداوسیما بیشتر دقت کنند و اجازهٔ تبلیغ هر کتابی را در رسانه ملی ندهند.

منبع: اتاق خبر ۲۴

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ