بدهی نفتی ۹۰ هزار میلیاردی بابک زنجانی پرداخت می‌شود

1

قاضی صلواتی اعلام کرد وکلای خارجی بابک زنجانی با ارائه پیش‌نویس ضمانت‌نامه بی‌قید و شرط بدهی شرکت HK را می‌پردازند. به این ترتیب مدیر امور حقوقی شرکت نفت ایران مدعی شد ظرف روز جاری با همکاری وکلای متهم بدهی بیت‌المال بازگردانده می‌شود.

در سومین روز دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی، قاضی صلواتی اعلام کرد: «وکلای خارجی متهم  با ارائه پیش نویس ضمانت‌نامه بی‌قید شرط بدهی شرکت HK را می‌پردازند. به این ترتیب ظرف روز جاری مدیر امور حقوقی شرکت نفت ایران مدعی شد با همکاری وکلای متهم بدهی بیت المال بازگردانده می‌شود.»

شرکت HK یکی از شرکت‌های زیرمجموعه نیکو است که محموله‌های نفت کوره و میعانات گازی را به بابک زنجانی تحویل داده است.

به گزارش فارس، از چند ماه پیش به این سو در راهروهای وزارت نفت این خبر دهان به دهان می‌چرخید که یک مجموعه اقتصادی خارجی با نوشتن نامه‌ای به قوه قضائیه که رونوشت آن به وزارت نفت نیز ارسال شد، پرداخت بدهی ۲ میلیارد یورویی بابک زنجانی که بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود را بر عهده گرفته است.این رقم ۳ برابر فساد اقتصادی در پرونده امیر منصور آریا است که به پرونده ۳۰۰۰ میلیارد تومانی مشهور شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود در ابتدای شهریور ماه در این باره گفته بود: «زنجانی گفته است من آماده‌ام پول را بدهم، اما وزارت نفت حسابی اعلام نمی‌کند که پول را به آن واریز کنم؛ طبعاً ۴ عدد هواپیمای قراضه، زمین و کافه‌کاندید که تکاپوی بدهی او را نمی‌کند و ما هم به دنبال تملک این اموال نیستیم. واقعیت این است که ما گفته‌ایم بابک زنجانی لازم نیست پول را به حساب ما واریز کند، فقط در یک حساب که متعلق به خودش باشد، پول را به ما نشان بدهد که ما مطمئن بشویم که پولی وجود دارد، ولی بلوکه شده، البته نه در روسیه، بلکه در هر حسابی که یک بانک داخلی خصوصی یا دولتی بتواند آن را تأیید کند.»

وی ادامه داده بود:« زنجانی پول را واریز نکند، فقط بلوکه شده آن را در انگلیس، ژاپن یا هر جای دیگری نشان بدهد تا خیال ما راحت شود و ما بعد از آن کاری با او نداریم. یک نفر از امارات یا یک نفر از تاجیکستان ممکن است بگوید من پول او را می‌دهم. هر کس که مدعی است، پول را به یک حساب معتبر واریز کند و یک بانک ایرانی هم او را تأیید کند و ما بعد از آن با زنجانی کاری نداریم و پس از تحریم آن پول را برداشت می‌کنیم.»

بر اساس این گزارش، با توجه به آنچه قاضی صلواتی در دادگاه بیان کرده است و در صورتی که ضمانتنامه ارائه شده از سوی وکلای زنجانی بدون اشکال باشد، به نظر می‌رسد شرکای خارجی بابک زنجانی به دلایل مختلف به وعده خود برای بازگرداندن پول نفت کوره فروخته شده از سوی زنجانی عمل کرده‌اند و احتمالا سمت و سوی دادگاه زنجانی به سوی دیگر اتهامات وی متوجه خواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. آیدا می گوید

    آقای زنگنه وجدان چیز خوبی است