F12tdf رونمایی از یک مدل وحشی از فراری! + تصاویر

0
شرکت خودروسازی ایتالیایی فراری نسخه‌ای محدود از فراری F12 برلینتا را با نام مستعار F12tdf (تور فرانسه) معرفی کرد.
 پیش از معرفی رسمی این محصول توسط فراری، شایعات و تصاویر جاسوسی زیادی تنها از نمای پشتی این محصول منتشر شده بود و گمان می‌رفت که این اتومبیل با ظاهری جدید، ولی در پلتفرم F12 برلینتا می‌تواند فیس لیفت یا نسل بعد این برند باشد، ولی فراری دیروز صبح به تمامی این شایعات پایان داد و گفت که این محصول تنها نسخه‌ای ویژه تحت عنوان “F12tdf” که مخفف “تور فرانسه” بوده، از فراری F12 برلینتا خواهد بود که تنها در تعداد محدود ۷۹۹ دستگاهی تولید خواهد شد، ولی در مقایسه با نسخه استاندارد خود از موتوری بهبود یافته و آیرودینامیکی چندین برابر بهتر شده سود می‌برد.

حالا این شرکت تصمیم گرفته به یاد موفقیت های چشم گیر خود در آن رقابت، ماشین F12tdf را رونمایی کند که امکاناتی به مراتب جذاب تر از نسخه استاندارد خود به نام F12berlinetta دارد.

قیمت خودرو فراری Ferrari F12tdf

این اتومبیل قادر است ظرف تنها ۷٫۹ ثانیه سرعت خود را به حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و بیشینه سرعت آن طبق اعلام شرکت سازنده اش برابر با ۳۳۹٫۵ کیلومتر است.

قیمت خودرو فراری Ferrari F12tdf

طبق اعلام فراری این ماشین توانسته است مسیر اختصاصی Fiorano در ایتالیا را ظرف تنها یک دقیقه و ۲۱ ثانیه بپیماید که حدودا دو ثانیه سریع تر از مدل برق آسای F12berlinetta است.

قیمت خودرو فراری Ferrari F12tdf

اما برای ثبت این رکوردهای جدید، قدرت این ماشین از ۷۳۰ اسب بخار در نسخه قدیمی تر به ۷۶۹ اسب بخار ارتقاء یافته است. با این همه، تغییرات اعمال شده صرفا به موتور این ماشین اختصاص نمی یابند؛ برای نمونه خودروی جدید این بار از نوع هفت دنده با دو کلاچ است که این مساله عملکرد آن را در دنده های بالا تا  ۳۰ درصد و در دنده های پایین تا ۴۰ درصد بهبود می بخشد.

قیمت خودرو فراری Ferrari F12tdf

اما فِراری وزن خودروی جدید خود را نیز بهینه کرده و در ساخت درب های آن از فیبر کربنی و آلومینیوم بیشتری بهره گرفته است.

قیمت خودرو فراری Ferrari F12tdf

با در نظر داشتن ظاهر این ماشین و مهندسی آن می توان نتیجه گرفت که با یک خودروی تمام و عیار در همه حوزه ها روبرو هستیم؛ در واقع F12tdf شکل توانمندتر خودروی  F12Berlinetta با بدنه ایرودینامیکش است که به لطف فیبر کربنی به کار رفته در ساخت بدنه اش می تواند جهت حرکت باد را تغییر داده تا نیروی وارده از ماشین به سطح جاده نیز تا حد ممکن بالا برود.

قیمت خودرو فراری Ferrari F12tdf

این نسخه همانطور که گفته شد به صورت محدود تولید می شود و در نتیجه تنها ۷۹۹ دستگاه از آن تولید می گردد که احتمالا همه آنها تا الان پیش فروش شده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ