جزئیات پرونده تجاوز گروهی در باراجین قزوین از زبان رئیس پلیس

0
فرمانده نیروی انتظامی در مورد حادثه قزوین گفت: حادثه قزوین در نیمه دوم شهریور به وقوع پیوست و آنگونه که سایت‌ها اعلام کرده‌اند، نبوده است؛ در این پرونده ۳ نفر شاکی داشته‌ایم یک فقره در مورد تجاوز به عنف و ۲ فقره خفت‌گیری و سرقت بوده است.
عکس تجاوز جنسی حوادث قزوین اخبار قزوین اخبار تجاوز جنسیسردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه پنجمین دوره آموزشی کوثر پلیس پیشگیری ناجا در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقای سطح مدیریت و مهارتی کارکنان عنوان و اظهارداشت: استانداردسازی رفتار کارکنان با ارباب‌رجوع و استفاده از تجهیزات نوین و آموزش تمام نیروهای در حال ماموریت و بروزرسانی آنها از جمله این اهداف است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: با توجه به تنوع ماموریت‌های ناجا و حساسیت‌ آنها باید همه مأموران به آموزش‌های جدید آشنا شده و این آشنایی استمرار داشته باشد تا در عملیات‌ها، ماموران سرعت و دقت بالا و کمترین خسارت رفتار کنند.

وی گفت: برای به روز کردن تجهیزات پلیسی سعی شده که هرسال تجهیزات جدیدی وارد سازمان شود؛ بخصوص برای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها این کار انجام شده و در آینده نیز اگر اعتبار لازم از سوی دولت تخصیص داده شود شاهد نوآوری‌های جدید در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خواهیم بود.

سردار اشتری ادامه داد: با همین تجهیزات نگذاشته‌ایم که مأموریت‌های ماموران ما بر زمین باقی بماند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به حادثه قزوین اشاره و تصریح کرد: حادثه در قزوین به این شکلی که اعلام شده، نبوده است؛ متأسفانه برخی سایت‌ها اشتباهی به آن پرداخته و باعث تشویش اذهان عمومی شده‌اند که باید یا از مرجع قضایی می‌پرسیدند یا از پلیس.

سردار اشتری بیان داشت: در قزوین یک مورد تجاوز به عنف داشتیم اما اینکه گفته‌اند گروهی مسلحانه با سلاح گرم افرادی را دستگیر کرده، به درخت بسته، تجاوز کرده و اموال را به سرقت برده‌اند، صحیح نیست.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: این حادثه ۳ نفر شاکی داشته است؛ یک نفر تجاوز به عنف و ۲ نفر در مورد خفت‌گیری و سرقت شکایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این حادثه در نیمه دوم شهریورماه به وقوع پیوست که پلیس با همکاری دستگاه قضایی همه عوامل این حادثه را دستگیر کرد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در مورد بازدید سرزده برای نظارت و بازرسی به کلانتری‌ها گفت: بنده در برخی از سفرهای استانی برای نظارت و بازرسی‌ به کلانتری‌ها سر زده‌ام که این بازدیدها موثر بوده؛ البته تمام واحدهای ما این آمادگی را دارند که به صورت سرزده توسط فرماندهان بازدید شوند.

سردار اشتری در پاسخ به پرسش فارس در مورد اعلام دولت عراق برای زائرانی که بدون مجوز وارد عراق شوند، گفت: پلیس جمهوری اسلامی تمهیدات خوبی برای ایام اربعین در نظر گرفته و بدین‌منظور گیت‌های بازرسی در ۳ مرز مهران، شلمچه و چزابه افزایش یافته‌اند بخصوص در مرز مهران که گیت‌ها ۵ برابر شده تا سرعت بیشتری در جهت خدمت‌رسانی به زائران انجام شود.

وی گفت: سعی شده امکانات رفاهی بیشتر شود اما توصیه‌ای که به مردم داریم این است که حتماً با گذرنامه معتبر حضور پیدا کنند و نسبت به تاریخ گذرنامه نیز دقت لازم را داشته باشند چرا که بدون گذرنامه تردد انجام نمی‌شود.

وی در مورد ویزا اظهار داشت: منتظر تصمیم دولت عراق هستیم که برای آن زمین تخصیصی می‌دهد یا نه؛ فعلاً اولویت اول گذرنامه است و ویزا نیز اولویت بعدی است که پابرجاست مگر اینکه دولت عراق نظر دیگری بدهد.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد نظارت پلیس بر فضای مجازی و تلگرام اظهارداشت: اقدام و نظارت‌های ما بر فضای مجازی براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تشخیص مصادیق مجرمانه است و ما براساس آن اقدام می‌کنیم و هرچه شورا اعلام کند ما عمل می‌کنیم.

سردار اشتری در مورد طرح LEZ و هر طرحی که در مورد کاهش آلودگی هوای تهران باشد، گفت: ما در جهت برطرف کردن آلودگی هوای تهران هر تلاشی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری بین پلیس و شهرداری به یک توافق‌نامه برسیم.


پس از انتشار خبر تجاوز در بوستان باراجین در روزنامه «فرهیختگان»، مسئولان مرتبط با موضوع واکنش‌های مختلفی نسبت به آن نشان دادند. ابتدا اسماعیل صادقی‌نیارکی، دادستان قزوین موضوع را تکذیب کرد و در عین حال گفت که «پرونده‌ای درباره سرقت مطرح شده که در این پرونده، برخی شکات مدعی تجاوز به عنف هستند و این ادعا هم‌اکنون در حال بررسی است.» از سوی دیگر اما جمال انصاری، رئیس‌کل دادگستری قزوین دوشنبه‌شب در برنامه ۲۰:۳۰ گفت: «موضوع مرتبط با باراجین به یک ماه پیش برمی‌گردد.

مدعی و شاکی در این پرونده که به‌عنوان تجاوز به عنف مطرح شده یک خانم و یک آقا هستند. ادعاهایی که مطرح کرده‌اند آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، سرقت به عنف گوشی‌های همراه و ضرب و جرح است.»

وی افزود: «این پرونده پنج تا شش متهم دارد و در حال حاضر چهار نفر در این پرونده در بازداشت موقت هستند. در بخش مربوط به تجاوز به عنف این پرونده خبرهای متفاوت و غیرواقعی منتشر شده است.»

جمال انصاری همچنین با اشاره به خبر دستگیری تعدادی شرور که در منطقه باراجین قزوین مرتکب تجاوز به عنف شده بودند، گفت: «درباره این موضوع ادعاهایی مطرح شده و چندی قبل پرونده‌ای در این مورد مطرح شد و متهمان بازداشت شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.»
وی ادامه داد: «تحقیقات جامعی درباره این پرونده انجام شده و پرونده در جریان رسیدگی قاطع و دقیق قرار دارد.»

انصاری تصریح کرد: «این پرونده تحت عنوان تجاوز به عنف در دادگاه کیفری یک قزوین مفتوح و در حال رسیدگی است که پس از تحقیقات لازم و اثبات جرم، تصمیم قضایی در مورد این پرونده اتخاذ می‌شود.»

 *معاون فرماندار قزوین: اطلاع‌رسانی بر‌عهده دادستانی است

به‌دنبال انتشار خبر تجاوز در بوستان باراجین قزوین در روزنامه «فرهیختگان»، معاون سیاسی امنیتی فرماندار قزوین در تماس با «فرهیختگان» تاکید کرد که اعلام هرگونه خبری درباره این مسائل با دادستانی و دستگاه قضایی است.

کیومرث ایمن تاکید کرد: «در تماس خبرنگار «فرهیختگان»  نیز اعلام کردم که موضوع را از دادستانی پیگیری کنند و با توجه به اینکه جرائم از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پیگیری می‌شود، اطلاع‌رسانی در زمینه هر جرم و حادثه‌ای نیز با دستگاه قضایی است و فرمانداری با توجه به بی‌اطلاعی از پرونده‌های مختلف، وظیفه‌ و نقشی در اطلاع‌رسانی در زمینه جرائم ندارد.» با وجود تایید و تکذیب‌ها درباره گزارش منتشرشده در «فرهیختگان» روزنامه «فرهیختگان» هیچ اشاره‌ای به نام متهمان پرونده و دستگاه خاصی نکرده و در راستای وظیفه اطلاع‌رسانی خود، اقدام به انتشار گزارش بر اساس اطلاعات منابع خبری کرده است.

به نظر می‌رسد نبود امکان دسترسی آسان به مسئولان در این پرونده، باعث کم و کاستی‌هایی در جزئیات آن شده است که «فرهیختگان» برای برطرف ساختن آن با پیگیری موضوع از طریق مسئولان ذیربط اخبار بیشتری در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد. در عین حال روزنامه «فرهیختگان» تمام مطالب منتشرشده از سوی مسئولان در این زمینه را پس از انتشار گزارش «فرهیختگان» به‌طور کامل نشر داده است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ