شیرموز برای بدن مضر است/ دانش‌آموزان و دانشجویان پنیر نخورند

0

متخصص طب سنتی گفت: مصرف فرآورده‌های لبنی با گوشت باعث افزایش تولید سودا در بدن شده و در طولانی‌مدت زمینه بروز بسیاری از بیماری‌ها همچون واریس و گرفتگی‌های عروقی را ایجاد می‌کند.

 محمدجواد اسلامی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در طب اسلامی و ایرانی برای تغذیه همه افراد جامعه دستورالعمل‌های دقیق و کاربردی دارد و بسیاری از توصیه‌های علما و حکمای گذشته در این خصوص به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: بسیاری از خوراکی‌ها را باید با مکمل‌های آن مصرف کرد، چراکه استفاده از مکمل باعث جذب بیشتر و هضم بهتر آن ماده غذایی می‌شود. در این‌باره توصیه می‌شود که شیر با عسل، گلاب یا هل مصرف شود. همچنین از مصرف شیر با هر نوع ماده غذایی دیگر مثل موز یا دیگر میوه‌ها پرهیز کنید. مخلوط کردن شیر با میوه‌ها باعث ایجاد خلط غلیظ و اختلال در هضم می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: همچنین مصرف فرآورده‌های لبنی با گوشت موجب افزایش تولید سودا در بدن شده و در طولانی‌مدت زمینه بروز بسیاری از بیماری‌ها همچون واریس، گرفتگی‌های عروقی و…را  ایجاد می‌کند. مصرف فرآورده‌های لبنی با ترشی‌ها نیز باعث انجماد فرآورده‌های لبنی در معده و فساد غذا می‌شود؛ از دیگر اثرات مصرف مواد لبنی با ترشی و سرکه می‌توان به دفع و کاهش کلسیم در بدن و ایجاد لک و پیس‌های پوستی اشاره کرد.

اسلامی پور با اشاره به مضرات مصرف پنیر نیز گفت: مصرف پنیر برای کسانی که در طول روز کار فکری انجام می‌دهند مثل دانش‌اموزان و دانشجویان و … به‌طور کل در وعده‌ها روزانه ممنوع است و تنها موارد مصرف آن می‌تواند در وعده شام و آن‌هم با گردو یا زبره باشد. مصرف پنیر برای کسانی که در خانواده سابقه بیماری آلزایمر یا فراموشی دارند می‌تواند زمینه ابتلا به کاهش حافظه را فراهم کند.

وی مصرف میوه، هم‌زمان با غذا را مضر دانست و گفت: مصرف هم‌زمان تخم‌مرغ با ترب یا شیر نیز برای قلب و مغز مضر است. مصرف میوه بعد از هر غذای گوشتی مثل کباب، باعث فساد میوه در معده خواهد شد و تنها مصرف زیتون با غذا مجاز است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ