صاحب فروشگاه رفاه کیست؟ +سهامداران

2

فروشگاه رفاه، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای مصرفی در سطح ایران است.

شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه (سهامی عام) در سال ۱۳۷۴ به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد. این فروشگاه در اسفند ماه ۱۳۹۵ دارای ۲۲۵ فروشگاه قطعی در شهرهای مختلف ایران می‌باشد، که اساساً کالاهای مصرفی تهیه و به عموم مشتریان ارائه می‌کنند.

سهام داران فروشگاه رفاه

سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به صورت سهامی عام در بورس عرضه شده است و بیشترین میزان سهام آن در اختیار بانک‌های ملی، صادرات، ملت، تجارت، سپه و شهرداری تهران و بعضی شهرداری‌های دیگر است

در بهمن سال ۹۵ شرکت سپهر نوید آفرین بلوک ۱۰٫۸ درصدی سهام بانک ملت را خریداری نمودند.

در اسفند ماه سال ۹۵ نیز همین شرکت بلوک ۹٫۴۷ درصدی بانک تجارت را خریداری نمودند.

در سال ۹۶ شرکت بازتاب سهام توس بلوک ۴۲ درصدی عرضه شده توسط بانکهای ملی و صادرات را خریداری نموده و به این ترتیب مالک ۶۷ درصد بزرگترین فروشگاه خرده فروشی زنجیره ای در سطح کشور شدند.

همچنین ۳۰ هزار سهام دار خرد نیز صاحب سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه هستند.

شعب

فروشگاه‌های رفاه در سراسر کشور به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل ۲۲۵ فروشگاه قطعی، ۳ فروشگاه مشارکتی و ۷۴۴ عامل فروش در سراسر کشور است.

۲۲۵ فروشگاه‌های قطعی رفاه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد قرارد دارند.

فرشید گل زاده کرمانی که نزدیک به ۳ سال و نیم پیش به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه از سوی بانک ملی ایران انتخاب شد.

شرکت فروشگاه‎های زنجیره‎ای رفاه در حال حاضر با حدود ۱۶۸ هزار متر مربع سطح فروش و با ۲۱۴ فروشگاه و ۳۰۰۰ پرسنل، با مشارکت بیش از ۳۲۰۰ شرکت تولیدی و تامین کننده در استان‎‎های سراسر کشور در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی است.

در پی عرضه ۴۲.۶۲ درصد از سهام شرکت فروشگاه رفاه در ۲۳ فروردین ۹۶ و رقابت ۴ متقاضی ، این بلوک مدیریتی توسط شرکت بازتاب سهام توس از زیرمجموعه های سرمایه گذاری دانایان پارس خریداری شد.

این بلوک شامل بیش از ۱۹۱ میلیون و ۹۸۶ هزار سهم بود که به بهای هر سهم ۱۶هزار و ۶۸۴ ریال از سوی بانک‌های صادرات و ملی به همراه سرمایه گذاری امید و مدیریت طرح و توسعه آینده پویا فروخته شد و مالک با پرداخت وجوه باقی مانده و ارایه اسناد و مدارک، قطعیت این معامله ۳۲۰ میلیارد تومانی را احراز کرد تا ۴ مالک قبلی رسما” ار ترکیب سهامداری رفاه خارج شوند.

پیش از این نیز بانک ملت ۱۹ اسفند اقدام به عرضه ۱۰ درصد سهام فروشگاه رفاه کرد.سپس بانک تجارت در آخرین روز کاری سال گذشته، ۹.۴۷ درصد سهم این فروشگاه را را عرضه که توسط خریدار قبلی ۱۰ درصدی فروشگاه رفاه یعنی شرکت بازرگانی سپهر نوید آفرین خریداری شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. یدالله عالمی‌فرد می گوید

    سلام آیا ماهم الان میتونیم سهامدار فروشگاه‌های رفاه بشیم یانه؟منظورم اینه که الان میشه سهام خریداری کرد بی‌زحمت جوابمو بدین؟

    1. جعفر می گوید

      ساده ترین راه خرید سهام از طریق بورس هست