سردار آزمون آب پاکی را روی دست همه ریخت؛ هیچ جا نمی‌روم/ ۳۵ اسب دارم؛ ۲ اسب هم از استرالیا خریدم

0

ساتین نیوز –

روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه امروز گفت‌وگویی اختصاصی با سردار آزمون، مهاجم زنیت سن‌پترزبورگ منتشر کرد که خلاصه ای از آن را در زیر می‌خوانید:

*جایزه روزنامه اسپورت اکسپرس را بدون همکاری همبازیانم در زنیت نمی‌توانستم دریافت کنم. اطمینان دارم فقط با کمک آنها توانستم برنده جایزه شوم. به نظرم بهترین بازیکنان در زنیت هستند و خوشحالم که من به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر روسیه انتخاب شدم.

*وقتی آرتم جیوبا بهترین گلزن شد بدین معناست که لیاقتش را دارد. اگر بازیکن دیگری هم در زنیت آقای گل می‌شد باز هم خوشحال بودم.

*شاید کسی فکر کند که من ناراحت شدم اما در حقیقت این‌گونه نیست. جیوبا دوستم است و وقتی دوستانم موفقیتی کسب می‌کنند خوشحال می‌شوم. من حتی آن بازی را تماشا نکردم و وقتی بیدار شدم دیدم جیوبا ۴ گل زده است.

* در تعطیلات زمان زیادی نداشتم و وقتم را کنار خانواده و صرف اسب سواری کردم.

*۳۵ اسب دارم. اسب‌های جدید می‌خرم و اسب‌های جدیدی هم متولد می‌شوند. مدتی قبل دو اسب از استرالیا خریدم. مسابقات محلی اسب سواری در سراسر جهان مشهور هستند و اسب‌های قدرتمندی رقابت می‌کنند.

*کار سریک (نام یکی از اسب های سردار آزمون) به پایان رسیده و دیگر در مسابقات شرکت نمی‌کند. هنوز اسبی همانند سریک پیدا نکرده‌ام.

*مسابقات اسب سواری در ایران مثل فوتبال است. فدراسیون و لیگ وجود دارد که مسابقات را هدایت می‌کنند. هرچند صداقت چندانی در آنها نمی‌بینم و نمی‌توانم وارد جزئیات شوم. ما مالکان اسب‌ها فکر می‌کنیم افراد فدراسیون سوارکاری علاقه‌ای به توسعه این ورزش ندارند.

*در یورو ۲۰۲۰ خیلی دلم می‌خواست روسیه نمایش خوبی داشته باشد اما خوب پیش نرفت. انتظار داشتم روسیه به مرحله حذفی صعود کند.

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

* می‌دانم چرچسوف از سرمربیگری تیم ملی روسیه برکنار شد. فکر می‌کنم او به دلیل ساختن چنین تیمی و بازی خوب در جام جهانی ۲۰۱۸ شایسته احترام است. این بار در یورو روسیه نتوانست خوب بازی کند و زمانی که تصمیم برکناری او گرفته شد به طور حتم ضروری به نظر می‌رسید.

*به نظرم قربان بردیف یکی از بهترین مربیان روسیه است. خیلی خوب او را می‌شناسم. فکر می‌کنم بازیکنانی که با او کار کردند هم چنین نظری دارند، البته من که تعیین کننده سرمربی نیستم.

*در یورو ۲۰۲۰ کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغال به رکورد علی دایی رسید. من از یک طرف می‌خواهم که رکورد هموطنم همچنان باقی بماند. از سویی رونالدو محبوب میلیون‌ها نفر است و خیلی‌ها از دستاوردش خوشحال هستند.

*زدن ۱۰۹ گل آسان نیست. به طور کلی گلزنی سخت است. صادقانه بگویم برای من صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ مهمتر از دستاورد شخصی است.

*من هیچ ارتباطی با تصمیم‌ باشگاه زنیت در مورد دید و بازدید از باشگاه سپاهان نداشته و ندارم. امیدوارم این همکاری مفید باشد. سپاهان باشگاه خوبی است و بیشتر بازیکنان آکادمی‌اش به سطوح ملی می‌رسند.

*هنوز چیزهای زیادی هستند که باید در روسیه یاد بگیرم. هنوز هیچ کاری انجام ندادم. این ۳ جام را هم فقط من نگرفتم؛ فقط یک درصد این موفقیت‌ها را به دست آوردم. ماساژورها، کارمندان باشگاه و هواداران نیز در این جام‌ها نقش داشتند.

*با زنیت قرارداد دارم و به آن فکر می‌کنم. سوپرجام روسیه پیش روی ماست و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

*آلمان، ایتالیا و انگلیس را دوست دارم. گفته بودم می‌خواهم توانم را در دیگر لیگ‌ها امتحان کنم اما این ابراز تمایل طبیعی هر ورزشکاری است. تنها در این صورت است که درک می‌کنم در لیگ روسیه به بلوغ رسیدم.

*اکنون دیگر قطعا از زنیت به تیمی دیگری در روسیه نمی‌روم و دلیلی هم برای آن وجود ندارد. برای بهترین تیم روسیه بازی می‌کنم و رابطه خوبی با هواداران، کادر فنی و مدیران زنیت دارم. شاید در آینده چیزهایی رخ دهد اما اکنون به هیچ تیم روسی دیگری نمی‌روم.

بیشتر بخوانید:

  • علی دایی چگونه آقای گل فوتبال جهان شد؟/ مهاجمی که شاید از رونالدو هم سبقت بگیرد!
  • عزت اللهی: جای آزمون باشم به باشگاه‌های بزرگ‌تر می‌روم/ به روسیه بازخواهم گشت

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

سردار آزمون آب پاکی را روی دست همه ریخت؛ هیچ جا نمی‌روم/ ۳۵ اسب دارم؛ ۲ اسب هم از استرالیا خریدم

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ