برای زمین فرزند سوم به کجا مراجعه کنیم

0

برای زمین فرزند سوم به کجا مراجعه کنیم ، برای زمین فرزند سوم به کجا مراجعه کنیم نی نی سایت ، برای گرفتن زمین فرزند سوم به کجا مراجعه کنیم ، برای دریافت زمین فرزند سوم به کجا مراجعه کنیم ، برای دریافت زمین رایگان فرزند سوم به کجا مراجعه کنیم

برای زمین فرزند سوم به کجا مراجعه کنیم

هیئت وزیران در اجرای تکلیف مقرر در تبصره (۳) ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، آیین نامه اجرایی تبصره ماده قانونی یاد شده درخصوص تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه مذکور، خانوارها در صورتی مشمول استفاده از امکانات دولتی موضوع این آیین نامه هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی موضوع ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشد.

همچنین این آیین نامه مشمول خانوارهایی می گردد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، براساس سرشماری نفوس و مسکن و با اعلام مرکز آمار ایران، بالای ۲,۵ نباشد.

هدیه فرزند سوم طرح جوانی جمعیت زمین رایگان برای فرزند سوم

زمین ۲۰۰ متری برای فرزند سوم

براساس آیین نامه یاد شده، وزارت راه و شهرسازی (به نمایندگی از دولت) مکلف است به منظور تأمین مسکن خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، یک قطعه زمین حداکثر به مساحت ۲۰۰ مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک براساس طرح‌های هادی روستایی یا طرح های جامع شهری مصوب یا واحد مسکونی برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر در شهر و روستای محل سکونت فقط برای یک بار و براساس هزینه آماده سازی زمین در زمان واگذاری به صورت فروش اقساطی با ۲ سال تنفس و ۸ سال تقسیط بدون اعمال تخفیف واگذار نماید.

برای ساکنان شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، زمین یا واحد مسکونی با شرایط مقرر در آیین نامه بسته به اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک‌های اطراف یا شهرهای جدید یا شهرهای مجاور یا زادگاه پدر و مادر مشروط به اینکه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر نباشد، به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر، به انتخاب مادر اختصاص می یابد.

همچنین زمین یا واحد مسکونی موضوع این آیین نامه به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر واگذار می گردد و سند مالکیت حداکثر یک ماه پس از پرداخت آخرین قسط به نام ایشان منتقل می شود. در صورت فوت هر یک از پدر و مادر، مالکیت زمین یا واحد مسکونی بر اساس موازین قانونی ارث به ورثه متوفی تعلق می گیرد.

در صورتی که تعداد خانوار مشمول این آیین نامه در هر شهر و پروژه بیشتر از ظرفیت زمین یا واحد مسکونی قابل تأمین توسط دولت باشد، اولویت واگذاری با خانوارهای فاقد مالکیت و دارای فرم (ج) سبز است. برای سایر متقاضیان در این شهرها و پروژه ها، بسته به ظرفیت اعلامی توسط وزارت راه و شهرسازی مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در سایر پروژه ها یا در شهرک‌های اطراف یا شهرهای جدید یا شهرهای مجاور یا شهر زادگاه پدر یا مادر مشروط به اینکه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت نباشد، به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر به انتخاب مادر و در صورت فوت پدر و مادر به انتخاب ولی یا سرپرست قانونی، تأمین می شود.

اراضی موضوع این آیین نامه شامل اراضی ملی و دولتی واقع در طرح های هادی مصوب روستایی و یا طرح های جامع شهری و با رعایت مفاد تبصره (۲) ماده (۹) قانون جهش تولید مسکن است.

متقاضیان مشمول می‌توانند طبق روال قبلی به سامانه طرح‌های حمایتی به‌آدرس saman.mrud.ir مراجعه و گزینه ثبت‌نام حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را انتخاب کنند و شهر مورد تقاضای خود را انتخاب کرده تا در مرحله بعد مورد پالایش قرار گیرد.

شرط واگذاری زمین و خانه چیست؟

اما دولت به این دسته از خانوارها، زمین و خانه رایگان می‌دهد؟ پیگیری تجارت‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که برخلاف باور رایج عمومی، موضوع رایگان بودن مالکیت زمین و خانه صحت ندارد.

در واقع قرار است دولت برای پدر و مادرانی که فرزندان سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه سال گذشته متولد شده‌اند، سهمیه زمین و خانه در نظر بگیرد اما واگذاری این مالکیت رایگان و مجانی نخواهد بود.

به صورت مشخص پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در خبری به نقل از سید علی هاشمی، مدیر کل راه و شهرسازی نوشت: آیین نامه اجرایی این قانون هنوز به تصویب هیات دولت نرسیده و بعد از تصویب قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

از کنار هم قراردادن این نقل قول‌‌ها می‌توان استنباط کرد که خانوراهای مشمول، به نسبت شرایط حاکم بر بازار املاک، با هزینه تمام شده کمتری، صاحب زمین یا خانه می‌شوند.

این کاهش هزینه می‌تواند از محل نحوه قیمت‌گذاری ملک واگذاری، اعطای تسهیلات اعتباری کم بهره و بلند مدت تامین شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ