کدام تیم ها به مرحله نهایی جام جهانی قطر می رسند؟

0

در نهایت پس از ماه ها انتظار جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ۲۹ آبان ۱۴۰۱ آغاز شد و در اولین دیدار اکوادور به مصاف قطر میزبان رفت که در نهایت توانست این تیم را در یک بازی یک طرفه ۲ بر صفر شکست دهد. پس از این دیدار ایران به مصاف انگلستان رفت که در نهایت نیز ۶ بر ۲ شکست را تجربه کرد. پیش از دور اول این رقابت ها بود که پیش بینی ها نشان می دادند تیم های ملی فرانسه ، برزیل ، آرژانتین و انگلستان بیشترین شانس را برای حضور در میان چهار تیم برتر داشتند. پس از رقابت های دور اول بسیاری از کارشناسان اعلام کردند انگلستان این بار به لطف در اختیار داشتن تیم قدرتمند می تواند طلسم ۶۴ ساله را شکسته و به عنوان قهرمانی برسد. ولی این مسئله آنچنان نیز ساده نمی باشد.

ابر رایانه ای که در بوستون آمریکا پیش بینی جام جهانی ۲۰۲۲ را بر عهده دارد در یک سری پیش بینی الگوریتمی که در آن هر بازی ۱۰۰۰ مرتبه شبیه سازی شده است پس از دور اول رقابت ها بر خلاف پیش بینی اولیه خود تخمین زده که برزیل به لطف در اختیار داشتن قدرتمندترین ترکیب بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ شانس اول قهرمانی به حساب می آید و نیمار می تواند برای اولین بار جام جهانی را بالای سر ببرد. در این پیش بینی برآورد شده است که در نهایت چهار تیم بلژیک ، برزیل ، انگلستان و هلند به جمع چهار تیم برتر خواهند پیوست. این کامپیوتر پیش از این تخمین زده بود که فرانسه به دلیل در اختیار داشتن بازیکنان مهمی مانند پوگبا ، بنزما و کناته اولین تیمی لقب خواهد گرفت که موفق می شود قهرمانی خود در این رقابت ها را تکرار کند. ولی بعد از مصدومیت های بازیکنان کلیدی این تیم ارزیابی های اولیه تغییر کرده و هم اکنون برزیل و انگلستان به عنوان شانس های اصلی قهرمانی برآورد می شوند.

 

نظر کارشناسان در مورد تیم های نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲

همیشه نظر کارشناسان حوزه فوتبال و پیش بینی نسبت به ابر رایانه ها متفاوت بوده و بسیاری از خبرنگارهای در طی چند وقت اخیر عنوان کرده اند تیم ملی برزیل نزدیک به ۲۰ درصد شانس قهرمانی دارد و تنها تیمی که می تواند مقابل آنها قد علم کند تیم ملی انگلستان می باشد. بر اساس گروه بندی این رقابت ها در صورتی که آرژانتین نتواند صدر نشین گروه خود شود تا دیدار فینال به مصاف برزیل نخواهد رفت و این مسئله می تواند شانس یک دیدار تمام لاتین را برای ما به ارمغان بیاورد.

پس از برزیل انگلستان که نشان داده از خط هجومی و تدافعی قدرتمندی بهره مند است با ۱۷.۴ درصد شانس دوم قهرمانی می باشد. پس از این دو تیم برجسته هلند ، بلژیک و حتی اسپانیا نیز شانس زیادی برای حضور در میان چهار تیم دارند و اگر قرعه به نفع آن ها باشد می توانند به فینال نیز برسند. نکته مهم در مورد این پیش بینی ها شانس پایین آلمان برای حضور در میان ۸ تیم برتر می باشد که این مسئله نیز برای بسیاری از فوتبال دوستان جالب می باید. آلمان در طی ۴۰ سال اخیر تنها در یک دوره موفق نشده از دور گروهی صعود کند و در باقی رقابت ها در جمع ۸ تیم برتر حاضر بوده.

 

 شانس یک دربی آمریکای لاتین در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲

بر اساس برآوردهای اولیه شانس روبرویی دو تیم ملی برزیل و آرژانتین در مرحله نیمه نهایی بیش از ۷۰ درصد بود ولی پس از شکست عجیب تیم ملی آرژانتین در بازی اول این گروه شانس این تیم برای صعود به عنوان تیم اول تا حدود زیادی کاهش یافت و تحت تاثیر همین مسئله به احتمال زیاد ما دربی این دو تیم ملی را در مرحله نیمه نهایی نخواهیم دید. در صورت اینکه آرژانتین نتواند به عنوان تیم اول صعود کند به احتمال خیلی زیاد ما مصاف هلند – برزیل را در این مرحله مشاهده خواهیم کرد که یادآور نیمه نهایی زیبای سال ۱۹۹۸ خواهد بود.

 

شانس صعود ایران از دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی ایران برای  سومین بار پیاپی توانست در مرحله گروهی جام جهانی با سرمربیگری کارلوس کیروش حضور پیدا کند و این مسئله سبب شد بسیاری از کارشناسان شانس تیم ملی کشور را برای حضور در مراحل بالاتر مورد ارزیابی قرار دهند. پیش از آغاز اولین بازی مقابل انگلستان پیش بینی این ابر رایانه نشان داده بود که ایران شانس بلای ۲۰ درصد برای حضور در دوره گروهی دارد ولی پس از نمایش ضعیف تیم ملی تخمین ها به کلی تغییر کرد و امروز برآوردها نشان می دهد ایران تنها ۱۱ درصد شانس صعود داشته و به احتمال زیاد با تنها یک تساوی از دور رقابت ها حذف خواهد شد. در این پیش بینی گفته شده است ایران با ولز به تساوی بدون گل دست خواهد یافت و در بازی با آمریکا نیز احتمال دارد با نتیحه ۲ بر یک شکست خورده و از رقابت ها حذف شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ