۱۲ مزیت سیمان ضد آب + کاربرد آن در ساخت و ساز

0

سیمان ضد آب چیست؟

سیمان ضد آب از ترکیباتی مانند سیمان آلومینات، سیمان پرتلند معمولی، دانه های سیلیکا، سدیم کلسیم فرآوری می شود و با نام سیمان ویژه نیز شناخته می شود. با توجه به اسیدهای چرب موجود در سیمان آبگریز، خاصیت های بتن دچار دگرگونی شده و همین دلیلی برای افزایش مقاومت سیمان در شرایط مختلف و ممانعت از نفوذ رطوبت به بافت آن می باشد. علاوه بر این، سیمان های ضد آب از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و کاربرد گسترده ای در صنعت ساخت و ساز دارند. گفتنی است که سیمان معمولی در بلند مدت خاصیت خود را از دست می دهد و احتمال نشتی و ایجاد شکاف و ترک خوردگی در آن بسیار است. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره سیمان ضد آب کسب کنید، در ادامه همراه ما باشید.

سیمان ضد آب

سیمان ضد آب یا سیمان معمولی؟

به دلیل اینکه در سیمان معمولی از موادهای افزودنی، استفاده نشده است و دارای خاصیت آبگریزی نیست، در برابر نفوذ مایعات و رطوبت ناتوان است و با گذر زمان، دچار ترک خوردگی و فرسایش می شود. در صورت بهره گیری از سیمان های معمولی در مخازن آب، استخر، پشت بام و کف ساختمان، استفاده از انواع عایق و روش های متنوع برای جلوگیری از نشتی و نفوذ رطوبت الزامی می باشد و همین مسئله، سبب افزایش هزینه ها می شود. لازم به ذکر است که با ورود سیمان ضد آب به بازار، روش های سنتی و استفاده از سیمان های معمولی بسیار کم رنگ شده است. سیمان هایی با خاصیت ضد آب، همان طور که از نامش پیداست در برابر رطوبت و مایعات مقاومت فوق العاده ای دارند و ماندگاری بالایی دارند. این نوع سیمان ویژه از ایجاد نم زدگی، ترک خوردگی، ایجاد شکاف و درز های ریز و درشت، رشد قارچ و کپک جلوگیری می کند و در برابر فشار، مستحکم می باشد.

مزایای استفاده از سیمان ضد آب

۱. ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد.
۲. قابلیت خود تمیز شوندگی دارد و به همین سبب، نیاز به شست و شوی مکرر ندارد.
۳. در برابر شرایط محیطی مختلف از استحکام بالایی برخوردار می باشد.
۴. قابلیت نگهداری از سیمان ضد آب در پروژه های بلند مدت وجود دارد.
۵. از واکنش سیمان در صورت مواجه با گاز دی اکسید کربن و رطوبت، جلوگیری می کند.
۶. از نفوذ مایعات و رطوبت به درون بافت ها ممانعت می کند.
۷. به آب بندی با روش های مختلف احتیاج ندارد و به همین دلیل، در هزینه ها صرفه جویی می شود.
۸. مانع اتلاف سیمان در پروژه های بزرگ می شود.
۹. بر روی سطوح خاکی نیز قابل اجرا می باشد.
۱۰. به سادگی سیمان را ترمیم و بازسازی می کند.
۱۱. چسبندگی بالایی دارد.
۱۲. بهره گیری از سیمان ضد آب راحت می باشد و به آسانی قابل اجرا است.

کاربرد سیمان ضد آب در ساخت و ساز

۱. استفاده در مخازن آب، حوضچه ها و انواع استخر کشاورزی، پرورشی و شنا
۲. به کار بردن در زیر زمین و طبقات زیر زمینی
۳. استفاده در دیواره های باربر و پشت بند
۴. امکان استفاده در لوله و دودکش های سیمانی
۵. قابلیت استفاده در نما و دیواره های جانبی ساختمان
۶. قابلیت استفاده در دیواره ها و کف سرویس های بهداشتی و حمام
۷. مورد استفاده در آشپزخانه و پشت بام
۸. بهره گیری از آن در بخش های مختلفی مانند چاله آسانسور، حیاط و پارکینگ
۹. امکان استفاده به عنوان ملات آب بندی و درزگیر کاشی و سرامیک، آجر، سنگ دیواره ها

ضد آب کردن سیمان استخر با مواد نانو:

همان طور که می دانید هدف اصلی در احداث استخرهای کشاورزی، پرورشی و شنا، نگهداری و ذخیره آب در آن ها می باشد؛ به همین جهت، یکی از پارامترهای مهم در استخرهایی که با مصالح سیمانی و بتنی ساخته شدند، ضد آب سازی آن می باشد. سیمان استخر به دلیل داشتن خاصیت نفوذ پذیری بالا، آب و رطوبت را به آسانی به بافت خود جذب می کند و از خود عبور می دهد؛ به این صورت نشتی آب رخ می دهد. برای آب بندی استخر سیمانی و بتنی، محصولاتی نظیر عایق دو جزئی رطوبتی ، رنگ استخری نانو و لاستیک مایع رنگی گزینه بسیار مناسبی می باشد. عایق دو جزئی دکتر نانو، یکی از قدرتمند ترین عایق و پوشش دهنده عالی برای ضد آب کردن سیمان استخر می باشد؛ علاوه بر آن، لاستیک مایع رنگی انعطاف و چسبندگی بالایی دارد و در برابر تغییرات دما و موادهای شیمیایی مقاومت بالایی دارد. شما می توانید این محصولات را با قیمتی مقرون به صرفه از مجموعه دکتر نانو تهیه کنید.

سیمان ضد آب

ضد آب کردن نما و پشت بام سیمانی:

در صورت استفاده از سیمان معمولی در نما و پشت بام، سازه در معرض تهدیداتی از جمله ترک خوردگی و ایجاد شکاف، فرسایش و نشتی آب و نفوذ رطوبت قرار می گیرد. گفتنی است که برای حفاظت از سازه می بایست از عایق های قوی با فناوری نانو بهره گرفت، تا از نمای ساختمان و پشت بام آن در برابر آسیب های احتمالی نگهداری کرد. عایق های پشت بام نانو و عایق های رطوبتی نما مجموعه دکترنانو، بهترین عایق ها برای ضد آب کردن نما و پشت بام سیمانی می باشند. این محصولات علاوه بر اجرای آسان و اقتصادی بودن، خاصیت کشسانی بالا دارند و در برابر ایجاد شکاف و ترک خوردگی بسیار مقاوم هستند. از مزیت های مهم دیگر آن ها، می توان به عدم تغییر رنگ و استحکام بالا در برابر تابش مستقیم و ترمیم سریع سطوح آسیب دیده اشاره کرد. شایان توجه است که عایق های نما و پشت بام دکتر نانو، زیبایی ظاهری نما و پشت بام را دو چندان می کند و پوشش دهی کامل سطوح سیمانی را برای شما به ارمغان می آورد.

سیمان ضد آب

انواع سیمان ضد آب کدام است؟

بهتر است بدانید که سیمان های ضد آب، در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده است که عبارتند از:

۱. سیمان نسوز ۴۵۰
۲. سیمان بنایی
۳. سیمان سفید
۴. سیمان سرباره ای ضد سولفات
۵. سیمان پرتلند نوع یک (سیمان پرتلند معمولی)
۶. سیمان پرتلند نوع دو
۷. سیمان پرتلند نوع سه
۸. سیمان پرتلند نوع پنج
۹. سیمان پرتلند پوزولانی
۱۰. سیمان پرتلند آهکی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ