در فرهنگ اسلامی جایگاه معلم و مربی چگونه است
در فرهنگ اسلامی جایگاه معلم و مربی چگونه است درس هایی از قران
در فرهنگ اسلامی، جایگاه معلم و مربّی چگونه است؟(درس هایی از قرآن ۲۰ مهر ۱۴۰۲)
وقتی که معلّم میگویم، شامل امور تربیتی، استاد دانشگاه، طلبه، همهی اینهایی که مطلب برای مردم میگویند.
معلّمی شغل نیست، عبادت است، این اصل است. بعضی کارها شغل نیست، عبادت است . انتقال علم فقط نیست، انتقال تجربه هم هست. گاهی وقتها معلّم فقط کتاب درسی را میخواند، دیگر کار ندارد، به ما چه؟ نه، گاهی وقتها معلّم دلسوز است، تجربیات خودش را هم میگوید. انقاذ غریق است، بچّه، دختر و پسر، یک شبهاتی پیش میآید، غرق میشود، میماند، نمیداند چه بگوید، معلّم است که باید جواب این نسل نو را بدهد، اگر خودش بلد است الحمدلله، اگر بلد نیست یک تلفن کند «اَلو، سلام، من معلّم، یا دبیر، یا استاد دانشگاه هستم، امروز یک نوجوانی دختر یا پسر، یا در دانشگاه، خوابگاه یک سؤالی کرد، من جوابش را ندارم، لطفا پشت تلفن جوابش را به من بده تا من در مدرسه و خوابگاه این جواب شما را به بچّهها بگویم»
شما باید انقاذ غریق کنید، معلّمین باید انقاذ غریق بکنند و الّا با یک شبهه…