عکس های مراسم تشییع پیکر “ثریا حکمت” / پایان تراژیک زندگی یک زن

0

ساعاتی پیش مراسم تشییع مرحوم “ثریا حکمت” بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان از مقابل خانه سینما ۲ با حضور جمعی از هنرمندان آغاز شد.

مونا مجتهدی مراسم تشییع ثریا حکمت مراسم تشییع بازیگران عکس ثریا حکمت دختر ثریا حکمت بیوگرافی ثریا حکمت

تا این لحظه در این مراسم مهدی فخیم‌زاده، گیتی معینی، علی دهکردی ، اصغر همت، جهانگیر الماسی،حبیب ایل بیگی،مهدی میامی و رییس سازمان سینمایی حضور پیدا کرده اند.

علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت ثریا حکمت گفت: متاسفم الان در این حیاط در جایی که باید جشن ها و بزرگداشت ها برگزار شود برای این ضایعه جمع شده ایم.

وی افزود: از نظر من مهمترین ویژگی ثریا حکمت قدمت کاری او بود در سالهایی که هم به لحاظ شکل تولید و هم به لحاظ اجتماعی شرایط جنگ بود و سخت بود حکمت فعالیت می کرد، او باعث شد افرادی مثل من شرایط هموارتری برای بازی داشته باشیم این را هم باید بگویم که به بازیگری اعتبار ویژه ای داد همین بخش کافی است تا به او ادای احترام کنیم.

مونا مجتهدی مراسم تشییع ثریا حکمت مراسم تشییع بازیگران عکس ثریا حکمت دختر ثریا حکمت بیوگرافی ثریا حکمت

دهکردی تصریح کرد: این رفتن های ناگهانی و تلخ شاید برای افرادی مثل زنگ خطر باشد که کمی هوای هم را داشته باشیم واز نظر حرفه ای تلاش داشته باشیم و این انتظار را داشته باشیم که قانونهای زیر بنایی برای بهبود شرایط تدوین شود که حداقل بازیگران و هنرمندان مشمول بیمه بازنشستگی شوند.

در ادامه مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و بازماندگان ثریا حکمت گفت: در ابتدای سال فوت ناگهانی ثریا حکمت ضایعه بزرگی بود اما امیدوارم سینمای ایران در ادامه شاهد موفقیت های بیشتری باشد اتفاقی شبیه ثریا حکمت که در جامعه فرهنگی و نخبگان اتفاق می افتد دل همه را به درد می آورد ما از این وضعیت متاثر هستیم و امیدوارم به جایی برسیم که دیگر هنرمندان نیاز به حمایت ما نداشته باشند و برای آینده آنها اقداماتی بنیادی انجام دهیم اما این را هم باید بگویم که انجام همه کارها در توان من و همکارانم نیست.

وی افزود: امیدوارم این عزمی که در دولت و وزارت ارشاد وجود دارد برای کمک به سینما و تصویب قوانینی برای بهبود شرایط و اینکه هنرمندان نگرانی نداشته باشند نیز وجود داشته باشد به عنوان کوچکترین عضو این خانواده بزرگ تلاش می کنیم و برای ثریا حمکت طلب آمرزش داریم.

مونا مجتهدی مراسم تشییع ثریا حکمت مراسم تشییع بازیگران عکس ثریا حکمت دختر ثریا حکمت بیوگرافی ثریا حکمت

سپس خسرو امیر صادقی تهیه کنندگان سینما گفت: خیلی وقت بود که می خواستم برای فیلم جدیدم نامی را انتخاب کنم به همین دلیل هنگامیکه خبر فوت ثریا حکمت را به همراه همسرم شنیدم همسرم به یکباره گفت «پایان یک زن » که این اسم برای فیلم من جالب است این را بدانیم که انسانیت به تنهایی یک مکتب و دین است و در این دوره و زمانه بسیار نادر پیدا می شود، فکر نمی کنم کسی نداند که ثریا حکمت از سال ۵۶ با من همکاری داشته است آن موقع حقوق ۱۸هزارتومانی می گرفت که هر ماه نصف این پول را خرج افراد بی بضاعت می کرد که من همیشه به او می گفتم دلسوزی هایت را رعایت کن.

در ادامه مهدی فخیم زاده از کارگردانان سینما گفت: من در دو پروژه با حکمت همکاری داشتم او هنر پیشه توانایی بود و برای به خلق آمدن نقش ها بسیار تلاش می کرد در زندگی اش در واقع یک مادر فداکار و خوب بود من در این کار متوجه شدم که او بسیار دغدغه فرزندش را دارد.

وی افزود: چند وقت پیش مصاحبه ای از ثریا حکمت خواندم که در آن گفته بود آخرعاقبت همه ما قطعه هنرمندان است نمی شود وقتی زنده ایم پول آن را به ما بدهند؟

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم حداقل هنرمندان بیمه بازنشستگی داشته باشند که از پس زندگی خود بربیایند این را هم باید بگویم که ثریا حکمت اسم و رسمی برای خود داشت اما عده ای در سینما هستند که در سکوت خبری به این وضعیت دچار می شوند که امیدوارم این وضعیت بهبود یابد.

گفتنی است پیکر ثریا حکمت از مقابل خانه سینمای۲ بر دوش هنرمندان و دوستدارانش به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

یادآور می شود مراسم ختم آن مرحوم سه شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵٫۳۰ در مسجد نور برگزار می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ