بازگشت احمدی‌نژاد برای مردم نان و آب نمی شود

1

هنوز حدود چهارده ماه تا انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم فرصت باقی است اما مثل همیشه از همین حالا، بحث‌هایی از قبیل «فلانی می‌آید» و «بهمانی نمی‌آید» از سوی برخی رسانه‌ها و سیاسیون عجول، کلید خورده است. در این میان، «فلانی» و «بهمانی» از این که به تیتر اخبار بازگشته‌اند، خوشحالند و فعلاً در سر، رؤیا می‌پرورانند اما خدا می‌داند از این جار و جنجال‌های انتخاباتی زودهنگام و سیاست‌زده کردن فضای جامعه، برای مردم چه عایدی حاصل خواهد ‌شد.

به مسائل اصلی بپردازید

تورم و سفره‌هایی که هرسال نسبت به سال قبل کوچک‌تر می‌شوند؛
رکود اقتصادی، تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و بیکاری جوانان تحصیل کرده؛
برخورد شعاری با موضوع «اقتصاد مقاومتی»؛
بالا رفتن سن ازدواج و بی‌میلی گروهی از دختران و پسران نسبت به این سنت سفارش شده؛
افزایش آمار طلاق و بحران‌هایی که خانواده ایرانی را تهدید می‌کند؛
موقعیت حساس منطقه و وضعیت خاص کشورهای همسایه به ویژه سوریه، عراق، یمن و بحرین؛
بدعهدی آمریکایی‌ها درقبال تعهدات‌شان در برجام؛
تلاش دشمن برای «نفوذ» و استحاله نظام اسلامی و باورهای انقلابی.

موارد بالا، مهم‌ترین مسائل جاری کشور هستند و لازم است تمرکز مسئولان به آن‌ها معطوف شود. با این حال، بحث هایی از قبیل آن‌چه در مقدمه این یادداشت مورد اشاره قرار گرفت، «فراموشی و در حاشیه قرار گرفتن مطالبات اصلی مردم» را درپی خواهد داشت.

سال ۹۴، همه حواس‌ها به سمت لوزان، وین، برجام، پسابرجام و بعد هم ثبت‌نام دوازده هزار نفری در انتخابات، بررسی صلاحیت‌ نامزدها و نهایتاً برگزاری انتخابات مجلس دهم پرت (!) بود. سال ۹۵ هم از شروعش، درگیر حواشی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شده‌ایم.

پس وقت در اولویت قرار دادن نگرانی‌ها و دغدغه‌های عمومی، کی فرا می‌رسد؟! مردم می‌خواهند مشکل معیشت‌شان برطرف شود؛ حالا با برجام یا بی برجام. انتظار دارند منتخبان‌شان در خانه ملت، رفع گرفتاری‌های آن‌ها را پیگیری کنند؛ چه اصولگرایان در مجلس باشند و چه اصلاح‌طلبان.

فایده بحث‌های حاشیه‌ای!
در فضای رسانه‌ای روزهای اخیر، موضوع احتمال نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، به صورت پررنگ مطرح شده است.

این‌که احمدی‌نژاد بعد از ۸ سال ریاست جمهوری، قدم رنجه فرموده، دوباره بخواهد به پاستور بازگردد، جزء مسائل اصلی و حتی مسائل فرعی کشور نیست. (حداقل هنوز نیست!) پس چرا به یکباره، اخبار این چنینی، برجسته و سوژه سرمقاله روزنامه‌ها و یادداشت سایت‌ها می‌شود؟ … شاید پاسخ در این نکته نهفته باشد که مطرح شدن دوباره نام احمدی‌نژاد، اگرچه برای مردم نان و آب نمی‌شود، اما برای دولت یازدهم، فرصت مخفی کردن کاستی‌های خودش پشت نقاط ضعف دولت گذشته را فراهم می‌سازد.

منبع : الف

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حق گو می گوید

    احمدی نژاد باعث تحقیر شعور یک ملت شد.