پیشنهاد ۲۱.۵ میلیاردی ملوان برای خرید باشگاه نفت تهران

0

ماجرای فروش امتیاز باشگاه نفت تهران این روزها جنجال زیادی به پا کرده، اما واقعیت این است که برای حفظ تیم نفت در تهران باید حداقل ۱۵ میلیارد تومان بدهی بعلاوه هزینه خرید امتیاز این تیم تقبل شود، موضوعی که تاکنون هیچ شخص یا سازمان مستقر در پایتخت حاضر به تقبل آن نشده است.
به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایسنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، انتقال یا فروش تیم با سابقه نفت تهران این روزها محل بحث فراوانی شده است. از مخالفت رییس فدراسیون فوتبال گرفته تا اعتراض برخی از بازیکنان و اعضای سابق این باشگاه. اما واقعیت ماجرا آن است که وزارت نفت به عنوان متولی این باشگاه از یک سال پیش رسما اعلام کرده که بر اساس قانون نمی‌تواند تیمداری کند و در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راستا از اواخر لیگ پانزدهم طی مکاتبات رسمی به نهادهای مرتبط اعلام کرد که نفت تهران فصل آینده نمی‌تواند در زیر مجموعه وزارت نفت فعالیت کند و در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راستا وزارت نفت در گام اول ایجاد تدابیری هماهنگ شده برای منفک شدن این تیم از بدنه وزارت نفت را خواستار شد اما پیگیری‌ها و تلاش‌های این وزارتخانه در نهایت هیچ نتیجه‌ای نداشت تا اینکه وزارت نفت با تشکیل کمیته‌ای اقدام به اعلام مزایده تیم نفت کرد.
پس از تشکیل کمیته‌ مزایده که  نماینده وزارت ورزش و جوانان نیز در آن حضور داشت، مجددا به وزارت نفت اصرار شده که از موضوع فروش نفت چشم پوشی کند، ولی وزارت نفت با تاکید بر موانع قانونی برای عدم امکان تیمداری‌اش اعلام کرده که چاره‌ای جز فروش نفت ندارد و در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راستا مزایده باشگاه نفت تهران کلید می خورد.
حمیدرضا گرشاسبی، نماینده وزارت ورزش  و جوانان در کمیته‌ مزایده نفت تهران در این باره به ایسنا گفت: چهار ماه است که مسئولان وزارت نفت اصرار بر فروش تیم دارند. تمام پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم که وزارت نفت را از این موضوع منصرف کنیم. حتی شورای عالی ورزش وزارت نفت نیز که بزرگان ورزش ایران در آن حضور دارند هم در نهایت نتوانستند مانع از فروش نفت شوند. وزیر ورزش  و جوانان شخصا بارها در مورد عدم فروش این باشگاه با وزیر نفت صحبت کرده است، اما وزارت نفت یک حرف را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید آن هم این است که ما نمی توانیم تیم داری کنیم. هر کسی که می‌خواهد این تیم را در تهران حفظ کند پا پیش بگذارد و تیم را بخرد. ما تلاش کرده‌ایم که این اتفاق رخ دهد، ولی هیچ  فردی حاضر به تقبل هزینه‌های نفت نشد.
وی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد: پس از اعلام مزایده و نشر آگهی مزایده، سه خریدار برای خرید نفت پیدا شدند یکی باشگاه ملوان و دو شرکت خصوصی. یکی از شرکت‌ها مراحل مزایده را رعایت  نکرده بود که از چرخه مزایده حذف شد. یک شرکت خصوصی به همراه باشگاه ملوان قیمت دادند. قیمت پیشنهادی ملوان ۶.۵ میلیارد تومان به انضمام پرداخت ۱۵ میلیارد تومان بدهی این باشگاه بود. پیشنهاد شرکت خصوصی نیز پرداخت یک میلیارد به انضمام پرداخت بدهی باشگاه نفت بود که در نهایت چون پیشنهاد ملوان بالاتر بود علی‌القاعده ملوان می‌توانست برنده این مزایده باشد.
نماینده وزارت ورزش  و جوانان در کمیته مزایده باشگاه نفت ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد: چون اصرار بر این بود که نفت در تهران بماند به شرکتی که قیمت ارائه کرده بود مجددا اعلام کردیم که قیمتش را افزایش دهد تا در شرایطی این تیم را به آن شرکت واگذار کنیم، ولی شرکت حاضر نبود این مبلغ را افزایش دهد.
گرشاسبی تصریح کرد: به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حال تیم متعلق به وزارت نفت است و آنها هم نمی‌خواهند تیمداری کنند. خریدار تهرانی هم پیدا نشده است. ما هم مخالف خروج این تیم از تهران هستیم، اما در این شرایط چه کار می‌توان کرد.
وی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد: دو مرحله از تکمیل فراینده مزایده باقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانده است. یکی این که مرحله فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل که باید مجوز انتقال بدهند و مرحله بعدی تاییدیه کمیسیون ماده “۵” وزارت ورزش  و جوانان است. اگر فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل و آقای مهدی تاج مخالف انتقال نفت به انزلی هستند، می‌توانند مجوز ندهند، اما وزارت نفت را راضی نگه دارند.
نماینده وزارت ورزش  و جوانان گفت: آقای تاج و سازمان لیگ فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل در قبال رضایت وزارت نفت باید حداقل ۱۵ میلیارد تومان در مرحله اول هزینه کنند. این جدا از هزینه برای امتیاز لیگ برتری نفت است. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد نفت باید به انزلی منتقل شود و اگر فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل مجوز ندهد و حاضر هم نباشد که هزینه‌ای را تقبل کند آن وقت وزارت نفت این حق را خواهد داشت که به دادگاه شکایت کند.
گرشاسبی تاکید کرد: به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حال انتقال نفت تهران کلاف سر درگمی شده است. امیدوارم که هر اتفاقی رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد به نفع نفت تهران باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ