دولت به ثروتمندان به جای یارانه، سهام بدهد

0

عضو کمیسیون عمران مجلس حذف یارانه نقدی ثروتمندان را غیرعادلانه توصیف کرد و پیشنهاد داد: سهام شرکتهای دولتی جایگزین یارانه نقدی اقشار پردرآمد و ثروتمندان شود.

سنا)، مجید جلیل سرقلعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: حق ۷۵ میلیون ایرانی است که از یارانه نقدی و پول نفت برخوردار شوند، اما به دولت پیشنهاد می شود سهام شرکتها و کارخانجات دولتی را جایگزین یارانه نقدی اقشار پردرآمد و ثروتمندان کند.

وی با اشاره به این که اقشار پردرآمد جامعه نیاز به پول نقد یارانه ها ندارند تصریح کرد: واگذاری سهام شرکتهای دولتی به جای یارانه به این قشر از یکسو باعث کاهش نقدینگی و تورم در جامعه می شود و از سوی دیگر در بلند مدت سهام دریافتی توسط اقشار ثروتمند، ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم لردگان در مجلس نهم افزود: مجلس به این دلیل با حذف یارانه ثروتمندان مخالف است که یارانه حق طبیعی همه مردم است و باید شیوه و نحوه پرداخت یارانه ثروتمندان تغییر کند.

وی با انتقاد از اقدام عجولانه دولت قبلی در پرداخت یارانه ها گفت: شناسایی دهک های نیازمند، تدارک زیرساختها و تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی یکی از کارهای لازم و پایه ای برای پرداخت یارانه در کشور بود که متاسفانه در دولت دهم این اتفاق نیفتاد و طرح پرداخت یارانه نقدی عجولانه انجام شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از دلایل اصلی موکول شدن طرح حذف یارانه دهک های پردرآمد به سال آینده را نبود بانک اطلاعاتی جامع در این زمینه عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم باید این نقص را برطرف کند تا بدانیم چطور و به چه کسانی باید یارانه بدهیم.

وی با رد موضوع قطع یارانه افراد پردرآمد در بازار سرمایه نیز گفت: این اقدام عادلانه نیست و حق ۷۵ میلیون ایرانی است که یارانه دریافت کنند و تنها شیوه دریافت یارانه نقدی با توجه به درآمد دهک های مختلف باید تغییر کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ