قیمت خودرو ناایمن رنو کوئید در ایران اعلام شد +تست تصادف

9

قیمت رنو کوئید تولیدی برای بازار ایران در محدوده ۳۰۰ میلیون ریال کمی بالاتر یا پایین تر خواهد بود.

پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس، با اعلام این خبر گفت: رنو علاقمند به تولید مشترک رنو کوئید در ایران خودرو است و چنانچه این شرکت علاقه ای نداشته باشد، رنو به طور مستقل و در قالب قرارداد جوینت ونچر با ایدرو تولید کوئید را آغاز خواهد کرد.

مشخصات رنو کوئید قیمت محصولات رنو قیمت رنو کوئید شرکت رنو پارس سوابق پیمان کارگر تست تصادف خودرو

به گفته وی، رنو کوئید انتخاب شده برای بازار ایران، کاملا متفاوت با نمونه هندی است و باید بگویم «کوئید» مشابه بازار برزیل در ایران تولید خواهد شد که از نظر ایمنی، کیفیت و امکانات تغییرات عمده ای کرده است.

پیمان کارگر در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از تولید خودروی کویید در ایران با قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: احتمالا این خودرو را با “ایران خودرو” تولید خواهیم کرد؛ البته هدف ما رقابت است و به این دلیل با سایپا در این زمینه کار نمی کنیم.

قائم مقام رنو در منطقه خاورمیانه و افریقا در ادامه از آغاز برنامه آماده سازی خطوط تولید محصولات جدید رنو در قالب قرارداد جوینت ونچر با ایدرو از بهمن ماه امسال خبر داد.

به گفته کارگر، برنامه تولید این شرکت در درازمدت ٣٠٠ هزار دستگاه در سال است که برای دستیابی به این هدف باید ظرفیت های جدید ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: جدیدترین نسل خودروهای داستر و سیمبل در قالب این قرارداد تولید می شود که برای این هدف ساخت داخل ۶٠ تا ٨٠ درصدی و با برنامه صادرات ٣٠ درصدی در زنجیره جهانی رنو نیسان پیش بینی شده است.

————————————–

در شرایطی که مناقشات پشت پرده برای تعیین چگونگی تولید “کوئید” به عنوان خودروی ارزان قیمت رنو در ایران در جریان است، در تست انجام شده ایمنی این خودرو به شدت زیر سوال رفته است.

مشخصات رنو کوئید قیمت محصولات رنو قیمت رنو کوئید شرکت رنو پارس سوابق پیمان کارگر تست تصادف خودرو

گلوبال ان کپ “Global Ncap” یک موسسه معتبر و مستقل جهانی است که به بررسی سطح کیفیت و ایمنی خودروها پرداخته و بسته به چگونگی ایمنی خودروها در تست تصادف، صفر تا پنج ستاره کیفی به آن می‌دهد.

در این زمینه در تست خودروی کوئید که چندی پیش از سوی این موسسه صورت گرفته، این خودرو حتی موفق به کسب یک ستاره از پنج ستاره ایمنی نیز نشده است. این موسسه سه نمونه از کوئید که نمونه دوم و سوم مدل‌های ارتقا یافته این خودرو بوده‌اند را مورد تست تصادف قرار داده که نتایج آن به شرح زیر است:

مشخصات رنو کوئید قیمت محصولات رنو قیمت رنو کوئید شرکت رنو پارس سوابق پیمان کارگر تست تصادف خودرو

” اولین نسخه از این خودرو که تست شد، از بین سری اول مدل‌های تولیدی انتخاب شده بود و بدون هیچ تجهیزات ایمنی و حتی کیسه هوای راننده تست شد. این خودرو برای ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر گرفت. بدنه این نسخه کاملا بی‌ثبات ارزیابی شد. ایمنی سر و قفسه سینه راننده در این نسخه ضعیف بود و قفسه سینه سرنشین کمی ایمنی داشت. زانوی سرنشینان در این نسخه می‌تواند توسط ساختار خطرناک داشبورد تهدید شود”.

نسخه دوم کوئید که از سوی این موسسه تست شده از دوم آوریل ۲۰۱۶ تولید می‌شود. گلوبال ان کپ اعلام کرده که رنو این نسخه را سری به‌روز شده کوئید می‌داند که انتظار می‌رفت سطح ایمنی بهتری داشته باشد، اما این نسخه نیز در ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر و در ایمنی سرنشین کودک امتیاز ۲ از ۵ ستاره را دریافت کرده است. به گفته این سازمان، ساختار این خودرو از بین نرفت اما باز هم بی ثبات است و نمی‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند.

مشخصات رنو کوئید قیمت محصولات رنو قیمت رنو کوئید شرکت رنو پارس سوابق پیمان کارگر تست تصادف خودرو

سومین نسخه‌ای که تست شد یک کوئید با ساختاری قوی‌تر و همچنین کیسه هوای راننده بود که به عنوان یک آپشن اضافی در نسخه ممتاز این خودرو ارائه می‌شود، اما این نسخه نیز در ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر و در ایمنی سرنشین کودک امتیاز ۲ را کسب کرد. در ادامه این گزارش گلوبال ان کپ اعلام کرده که رنو باید اصلاحات بیشتری را در خودروی کوئید اعمال کند.

در حالی نتایج تست‌های صورت گرفته از سوی این موسسه بین‌المللی نشان می‌دهد که کوئید یک خودروی بی‌کیفیت و غیر ایمن بوده و در تصادفات جان سرنشینان را تهدید می‌کند که هم‌اکنون ایران خودرو و سایپا به دلیل پایین بودن قیمت، مشتاق به در اختیار گرفتن تولید این خودرو در ایران هستند و از آن سو شرکت رنو نیز در چانه‌زنی‌های خود به مذاکرات در این رابطه ادامه داده و از احتمال تولید مستقل این خودرو در ایران نیز خبر داده است.

اگرچه گفته می‌شود کوئید در صورت تولید در ایران به دلیل پایین بودن قیمت، جایگزین مناسبی برای خودروهایی همچون پراید خواهد بود، اما نتایج تست ایمنی این خودرو علامت سوال بزرگی درباره ایمنی این خودرو و در نتیجه سرنوشت تولید این خودرو در ایران ایجاد کرده است.

این وضعیت در حالی است که اخیرا برنارد کامبیر، رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو درباره تولید خودروی کوئید در ایران اظهار کرده است که “خودروی کوئید یک جواهر است و من متقاعد شده‌ام که اگر ما این خودرو را در ایران تولید کنیم بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود”.

مشخصات رنو کوئید قیمت محصولات رنو قیمت رنو کوئید شرکت رنو پارس سوابق پیمان کارگر تست تصادف خودرو

مسوولان رنو در حالی خودرویی که فاقد ایمنی لازم در تست‌های مربوطه بوده را جواهر می‌دانند که در این رابطه شرکت رنوپارس به عنوان نماینده رنو در ایران درباره نتایج تست خودروی کوئید از سوی موسسه گلوبال ان کپ در پاسخ به ایسنا ادعا کرده که “کوئیدی که در ایران تولید خواهد شد مدل متفاوتی نسبت به کوئید تولیدی در هند که توسط موسسه گلوبال ان کپ تست شده، خواهد بود. البته نمونه جدید خودروی کوئید هند نیز در تست تصادف این موسسه یک ستاره کیفی را کسب کرده است”.

طبق اعلام رنوپارس، “کوئیدی که برای تولید در ایران انتخاب شده مانند نمونه در حال تولید در برزیل بوده و در تست تصادف حتما سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب خواهد کرد”.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 9 )
  1. سامان می گوید

    واقعا جای تاسف داره که ایران شده محل آزمایش و فروش خودروهای بی کیفیت. جان انسان چه اهمیتی دارد!؟

  2. صمد می گوید

    مسخرست همه به فکر جیب خودشونن جون مردم که ارزش نداره از اون ور هم هزینه گمرک کذاشتن که این باعث تحمیل خرید خودرو میشه . جای تاسف واسه مسئولین بی مسئولیت داره

  3. ممد می گوید

    این بی کیفیت اگر به ایران بدون هزینه گمرکی وارد شود ۲۱ میلیون بیشتر نمیارزد بعد اینا میخوان با داخلی سازی ۳۰ تومن بفروشن. افتضاحه تازه موتور تندر ۹۰ رو رو ساندرو گذاشتن با مونتاژ داخل دارن ۵۰ میفروشن همش …برداریه ولی هاچ سی کراس آور ایران خودرو نسبتا جای امید داره بشرطیکه ترمزاش مثل کامیوناش نباشه.

    1. حسام می گوید

      شما تندر ۹۰ رو با h30مقایسه میکنی.خوروی چینی که یک ستاره داره.واز لحاط کیفیت و ایمنی خیلی پایینه.ایول به سواذت.

  4. یه بیچاره فلک زده می گوید

    اهای ….،جیبتون پر نشد؟بس نیست؟بابا چه خبره؟اینقد ب فکر سودتون و جیبتون هستین که جون ما براتون ذره ای ارزش نداره، من موندم اون عدالتی ک سالهاست قراره، تکرار میکنم قراره اجرا بشه پس کی میخوات اجرا بشه
    وام ازدواج نمیدن، قیمت زمین و خونه و مصالح سرسام آور بالا رفته و بالاتر داره میره، مواد غذایی هرروز کوچکتر و بی کیفیت تر و گرونتر میشه،….

    خسته شدیم خدا …. ب حق صاحب این ماه قسم

  5. Reza می گوید

    آقا شما اصلا می دونی ماشین چیه اولا این ارگانی که شما می فرمایید یورو ان سی اپ هست نه گلوبال ان سی اپ در ضمن کوئید رو جایگزینی برای پراید وارد می کنند که از پراید ایمنیش بهتره کمپانی های بیچاره چیکار کنن که مردم ما هنوز فرق خودروی شهری رو با جاده ای نمی دونن و خودروی شهری رو ۱۳۰ تا تو جاده می تازن

  6. صدای آشنا می گوید

    برای کنترل جمعیت راههای مختلفی هست که البته ماشین ناایمن یکی از آنها به شمار می رود.

  7. علی می گوید

    ما ایرانی ها باید سواری بدیم ما رو بدوشید لطفا. خدایا ایران ……

  8. حمید می گوید

    ایمنی در ایران اهمیتی ندارد. بی خیال، جان آدمیزاد در ایران ارزشی ندارد، کافی ست شیرینی بدهید کارتان راه می افتد. البته من از این مدل رنو خوشم نمی آید. بنجلشان را انداخته اند به ایران