تقاضای شهرام شب پره برای بازگشت به ایران

11

اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن، شهرام شب‌پره، خواننده قبل از انقلاب که با استقرار نظام جمهوری اسلامی به خارج از کشور رفته و فعالیت‌های خود را ادامه داده است، تقاضا کرده که به وی اجازه دهند تا به ایران بازگردد.

وی ضمن انتقاد نصفه نیمه از دولت آمریکا، گفته که اگر اجازه دهند خوانندگی‌اش در ایران ادامه پیدا کند وی همین فردا صبح به ایران می‌آید. همچنین معتقد است خیلی آثار موسیقایی که‌ امروزه در ایران ساخته می‌شود شبیه آهنگ‌های وی بوده و به همین دلیل نباید مشکلی بر سر راه بازگشت وی وجود داشته باشد.

همسر شهرام شب پره همسر پوری بنایی خواننده لس آنجلسی خواننده قبل از انقلاب بیوگرافی شهرام شب پره بیوگرافی شهبال شب پره بیوگرافی پوری بنایی

در انتها نیز گفته که فکر می‌کند تنها مشکل موجود بر سر راه بازگشت او به ایران این است که‌ سابقه خوانندگی در رژیم پهلوی داشته است. اما در مورد این قضیه هم خودش را مقصر نمی‌داند، چون گفته که از این راه در آن ایام پول درمی‌آورده و ادعا کرده برای گذران زندگی، چاره‌ای جز این نداشته است.

بعد از انتشار این ویدئو دیده شده که برخی کاربران فضای مجازی در داخل ایران، تحت تاثیر قرار گرفته‌ و می‌گویند که باید به او اجازه دهند تا به ایران باز گردد. به عبارت دیگر، حرف‌ها و ادعاهای او را درست دانسته و خواسته‌اند که این خواننده قبل از انقلاب، به وطن برگشته و در همین‌جا، به فعالیتش ادامه دهد.

متاسفانه این هموطنان عزیز ما، به دو سه نکته در این قضیه توجه نکرده‌اند. نکاتی که در ادامه به آنها اشاره کرده و از هم‌میهن‌مان می‌خواهیم با در نظر گرفتن این نکات، در مورد این قضیه اظهار نظر کنند.

همسر شهرام شب پره همسر پوری بنایی خواننده لس آنجلسی خواننده قبل از انقلاب بیوگرافی شهرام شب پره بیوگرافی شهبال شب پره بیوگرافی پوری بنایی

نکته اول اینکه شهرام شب‌پره از آن دسته از خواننده‌های قبل از انقلاب است که‌ سراغ موسیقی مبتذل و گناه‌آلود رفته و در ساخت و تولید و اشاعه فساد از طریق این موسیقی، از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده است. یعنی در زمانی که مردم ایران درگیر بسیاری مشکلات و ظلم و ستم نظام پهلوی بودند، وی برخلاف خیلی از هنرمندان متعهد و دلسوز، به در بی‌خیالی زده و تبدیل به یکی از مهره‌های پروژه فساد درمانی این مشکلات توسط رژیم پهلوی شده بود.

نکته دوم اینکه، شهرام شب‌پره پس از پیروزی انقلاب، نخواست کنار مردمش باشد. وی برعکس بسیاری از هنرمندان زمان پهلوی که ماندند و با نابسامانی‌ها ساختند تا شرایط عادی شد و به کار هنری معقول و پذیرفته‌شان ادامه دادند، به خارج از کشور رفت و باز هم به موسیقی فسادآلود خویش ادامه داد. زمانی که مردم درگیر مشکلات بعداز انقلاب بودند، زمانی که مردم درگیر مشکلات جنگ بودند، زمانی که مردم با مشکلات مختلف امنیتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کردند، وی با عیاشی دست به تولید موسیقی مبتذل زده است.

و نکته سوم اینکه او آثار داخلی را با شبه موسیقی‌های خودش مقایسه کرده و تولیداتش را در قیاس با آنها بهتر ارزیابی می‌کند. شاید منظور وی برخی موسیقی‌های زیرزمینی باشد. اما اگر منظورش موسیقی‌های مجوزدار است، باید گفت وی به خطا رفته. همچنین از این مقایسه تصور می‌شود که‌ وی دنبال ادامه فعالیت‌های مستجهنش در صورت ورود به کشور است.

در این شرایط، وقتی هنرمندی آن سابقه ابتذال را داشته و این ابتذال را ادامه داده و پیداست که اگر به ایران برگردد، باز هم این ابتذال را ادامه می‌دهد، رواست که اجازه پیدا کند به ایران بیاید؟ آیا صدور احتمالی مجوز ورود شهرام شب‌پره و افرادی امثال او، تایید فساد و ابتذال دیروز و امروز او نیست؟ آیا کسی که سال‌ها بجای بودن در کنار مردم، در کنار مفسدین بوده، لیاقت نشستن در بین مردم این کشور را دارد؟ قضاوت با شما …

شهرام شب‌پره (متولد ۱۷ بهمن ۱۳۲۶ تهران) خواننده، آهنگ‌ساز، بازیگر و ترانه‌سرای ایرانی است.

او کار خود را به‌عنوان خواننده از تابستان سال ۱۳۴۳ از متل قو در شمال ایران با فعالیت در گروه ریبلز آغاز کرد.

شهرام در اوایل دههٔ ۱۹۶۰ میلادی و هنگامی که ۱۳ سال داشت، فعالیت موسیقی خود را به‌عنوان نوازندهٔ سازِ درامز آغاز کرد. پس از آن، در اوایل دههٔ ۱۹۶۰ میلادی و در ۱۷سالگی، گروه «شورشیان» را به‌همراه ابراهیم حامدی (ابی) و سیاوش قمیشی تشکیل داد. او تاکنون با خوانندگانی همچون گوگوش، لیلا فروهر، شهره و ناهید همکاری داشته و علاوه بر ارائهٔ آلبوم‌هایی، خوانندگانی را نیز شناسایی و به موسیقی پاپ ایران معرفی کرده‌است. شهبال شب‌پره برادر بزرگ‌ترِ اوست.

وی یک برادر دیگر به نام شهنام و یک خواهر به نام شهناز دارد.

منبع : بولتن نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 11 )
  1. عبای می گوید

    مگر کشور برای شماست که برنگردد شما چی کاره هستید همه کس و همه چیز را نمیشه مصادره کرد اقا

  2. فراز می گوید

    برادر بقول شما ابتذالی که تولید کرده رفته چندهزار کیلومتر دورتر از ایران تولید کرده تازه اونم وسط کشور متخاصم. پس ضربه رو به آمریکا زده و باید ممنونش هم باشید. امیدواریم بزرگواری کنید رضایت بدید ایشان وارد ارث پدری شما شوند و میلیون ها نفر آدم منحرف و غنا گوش کن رو اندکی خوشحال کنید. ثواب داره بخدا

    1. ا/ح می گوید

      آفرین!
      حرف دل ما هم همینه
      طرف یه عمر دل مردم را شاد کرده و لبشونو خندونده، میگن بده؟
      گناه اینه؟
      دل مردمو رنجوندن خوبه؟

  3. علیرضا می گوید

    ادمین مجوز بده بیاد

  4. ahmad می گوید

    بسه دیگه خسته نشدین انقدر چرت و پرت تحویل مردم دادین دم شهرام گرم خوب این جهنمی که ما توش گیر کردیم حتما یه نفر مردم شاد میکنه شده مبتذل ؟

    1. امیر مهدی می گوید

      مطمئن باش اگر در جهت منافع ملت ما داشت کار میکرد و به قول تو شادشون میکرد غربیا ازش با آغوش باز پذیرایی نمیکردن خودت برو بخون تو اینترنت قذافی که عامل خودشون بود تو لیبی وقتی که بدردشون نخورد خودشون کشتنش وقتی محمد رضا شاه از ایران فرار کرد چون آمریکا منافعشو در خطر میدید حتی حاظر نبود به جز چند روز ازش میزبانی کنه اینا الکی کسیو عزیز جلوه نمیدن داداش

    2. امیر مهدی می گوید

      آره خیلی چرتو پرته اینم مثل توصیه های وزارت بهداشت درخصوص ویروس کرونا میمونه که هرچی داد زدن تعطیلیه مدارس واسع گردش و سفر نیست دیدی که پاشدن رفتن همه جا کشتنو همه روهم گرفتار بیماری کردن الان کشور تو چه وضع بحرانیی قرار داره من نمیگم تقصیر ملت تنهاست تقصیر دولتم هست ولی همیشه توصیه ها چرتو پرت نی چقدر گفتن به روحانی رای ندید بدبخت میشیم الان که داری خودت وضع کشورو میبینی

    3. کاظم می گوید

      خوانندگان قبل انقلاب همشون ستاره ی بی همتا هستند باید آزادی داشته باشند تا به خاک و وطن خودقدم بزارن.آزادی حق مسلم هر انسان است،

  5. hosh می گوید

    یجور میگید ظلم ستم پهلوی انگار الان ما داریم تو عدالت خالص زندگی میکنیم. به قول خودش نصف اهنگ های مجاز جمهوری اسلامی همین شکلی ان. تو وضعیت داغون الان ایران خود مسئولین ایران هیچکدومشون دم نمیزنه حالا شما انتظار داری یه خواننده بیاد زمان شاه چه کاری بکنه؟ اهنگ نخونه و از هنرش استفاده نکنه چون خدا تو قرن ۱۴ شمسی به دنیا اوردش؟ موسیقی و هنر ایران غرق در ابتذاله. اون از فیلم های اشغال و گیشه ای که دارن میسازن و اونم از خواننده هاتون که عمر مفید موسیقی هاشون نهایتا یک ساله. همینی که شما اسمشو ابتذال گذاشتید مردم پنجاه ساله دارن بهش گوش میدن . هم پیر و هم جوون و م زن و هم مرد. مبتذل شمایید که موسیقی اصیل و پربار استاد شجریان رو غیر مجاز و اهنگ های بی خود و چرت و بی معنی گروه هایی مثل ماکان بند و محسن یگانه و بهنام بانی و … رو مجاز کردید. رشد هنری شما این بوده. از ربنای شجریان رسیدید به هر بار این درو. مشکل شما با محتوا و فراری بودن خواننده نیست. وگرنه به حبیب که این همه کار فاخر خوند و از ایران هم نرفت مجوز میدادید. با همین روال پیش بروید و جای خدا همه را قضاوت کنید.

  6. رامین می گوید

    خجالت بکشید هر چی گفتید مزخرف بود مردم ایران مدیون این هنرمندان هستند هر جا باشن عزیزن. شهرام جان دمت گرم . ان شالله به آرزوت که آرزوی مردم ایرانم هست می رسی و در ایران می بینیمت

  7. زع می گوید

    حالا هر اشتباهی کرده مهم این است که الان با حضور در ایران آن اشتباهات رو تکرار نکنه و به قوانین کشور احترام بگذاره. اصلا وقتی چنین کسی به ایران برگرده و به قوانین احترام بگذاره در واقع از ابتذال جلوگیری شده در این صورت اتفاقا باعث امر به معروف شده . بهتره نیمه پر لیوان را ببینیم. در صورت حضور در ایران یا کنسرت نگذاره یا اگر می گذاره با رعایت قوانین کشور باشه. این خودش قدم بسیار مثبتی در جذب افراد است. اصلا اگر خواننده ای مثل شب پره با چنان تجربه و سابقه ای در داخل ایران موسیقی مجاز کار کند اولا گامی مثبت در جذب یک خواننده در کشور و قوانین اسلامی است و از طرفی ذهنیت مثبت در ذهن جوانان ایران در کل جهان خواهد داشت و باعث دلگرمی آن ها نسبت حکومت میشه ثالثا آن ها متوجه می شوند که روی قوانین کشورشان می توانند حساب کنند و در همین جا بمانند در حالی که پایبند به قوانین هستند. به عنوان یک طلبه از حضور چنین افرادی در ایران که به قوانین کشور عمل کنند موافقم به شخصه.