برای داشتن نوزاد زیبا چه غذاهایی بخوریم؟

0
اگر چه ژنتیک در زیبایی نوزاد نقش دارد اما می توان از برخی مواد غذایی که در زیبایی کودک تأثیرگذار است، در دوران بارداری استفاده کرد.
سفید شدن پوست جنین زیبا شدن جنین قبل از بارداری زیبا شدن جنین جنین زیبا و خوشگل تغذیه دوران بارداری بدنیا آوردن نوزاد زیبا بدنیا آوردن فرزند زیبا
به گزارش روزنامه خراسان، در ادامه مطلب به برخی از مواد غذایی مفید در دوران بارداری اشاره می شود.

شیر زعفرانی

بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده می کنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط می شود.

شیره نارگیل

اگر دیابت بارداری ندارید و مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از شیره نارگیل استفاده کنید.

مصرف روزانه شیر

مادر باردار باید روزانه ۲ تا ۳ لیوان شیر مصرف کند، به ویژه در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است.

تخم مرغ

تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است به صورت مرتب به ویژه در سه ماهه دوم بارداری مصرف کنید.

بادام و گردو

بهتر است بادام و گردوی خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

روغن زیتون

بهتر است در دوران بارداری روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگزین کنید.

پرتقال

این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید.

آناناس
این میوه سرشار از آهن و ویتامین C است و توصیه می شود آناناس تازه یا آب آناناس را هفته ای یک بار مصرف کنید. خوردن آب آناناس به همراه یک قاشق عسل برای زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.

رب انار

مصرف رب انار در دوران بارداری علاوه براین که از ویار خوردن خاک، مهر، زغال و برفک یخچال نجاتتان می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد.

خوردن گلابی توسط پدر

خوردن گلابی توسط پدر سبب زیبایی فرزند می شود . به گزارش برنا، در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده است، ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد.خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود .

سویا

سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2وA است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است.

سیب، انجیر، شنبلیله

سیب نیز درزیبایی کودک بسیار تأثیرگذار است. از طرفی مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری می کند و سبب افزایش مو می شود.اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان زیبا داشته باشید، توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.مصرف به خطر سقط جنین را کاهش می دهد، نوزاد را زیبا و از ویار دوران بارداری جلوگیری می کند.

خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.

کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنان چه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنش داشته باشد.اگر مادر در دوران بارداری ادویه‌ تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می شود.اگر می‌خواهید فرزندتان رنگ و روی خوبی داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید.دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار،روغن ماهی،کاسنی، کنگر، هویج، زرشک و نعناع.

خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی نوزاد و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ