رئیس جمهور جنجالی فیلیپین دعوت ترامپ را رد کرد! +سوابق

0

رودریگو دوترته Rodrigo Duterte ،رئیس جمهور فیلیپین می گوید ممکن است به دلیل “گرفتاری های” کاری نتواند دعوت دونالد ترامپ برای بازدید از کاخ سفید را قبول کند.

چندی قبل ترامپ در یک تماس تلفنی صمیمانه با دوترته از وی برای سفر به آمریکا دعوت کرد.

همسر رودریگو دوترته عکس فیلیپین رئیس جمهور فیلیپین بیوگرافی رودریگو دوترته اخبار فیلیپین اخبار آمریکا Rodrigo Duterte

رئیس‌جمهور فیلیپین اعلام کرد، برای داشتن روابط خوب با آمریکا آماده است.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا وی زمانی را برای سفر به آمریکا تعیین کرده است با بیان اینکه هنوز زمان مشخصی برای چنین سفری تعیین نشده است، اضافه کرد: بسیار مشغله دارم.

دوترته اضافه کرد: من نمی‌توانم در این باره قول قطعی بدهم زیرا سفری به روسیه و اسرائیل دارم.

***

از زمان آغاز ریاست جمهوری وی، هفت هزار نفر فروشنده و مصرف کننده مواد مخدر کشته شده‌اند. نزدیک به هفتصد هزار نفر هم خود را به ماموران دولتی تسلیم کرده‌اند. او گفته، شخصا مجرمان مواد مخدر را در شهر داوائو، کشته است.

شیوه برخورد دولت دوترته با معتادان و تبهکاران با استقبال بسیاری از مردم فیلیپین مواجه شده که که از گسترش اعتیاد و رواج جرم و جنایت در کشورشان گله دارند.

اما همزمان، انتقادات شدیدی را در داخل و خارج از کشور به همراه داشته است. منقدان می‌گویند که این شیوه برخورد، باعث نهادینه شدن خشونت در جامعه و تضعیف امنیت اجتماعی می‌شود و مفاسد بیشتری را در پی خواهد آورد.

رودریگو دوترته، این منتقدان را “گروهی بیشعور از ناب‌ترین نوع آن” توصیف کرده است.

***

همسر رودریگو دوترته عکس فیلیپین رئیس جمهور فیلیپین بیوگرافی رودریگو دوترته اخبار فیلیپین اخبار آمریکا Rodrigo Duterte

رودریگو دوترته و باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا قرار بود در اجلاس ۲۰۱۶ انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) با یکدیگر دیدار کنند. آمریکا اعلام کرد رئیس جمهور اوباما قصد دارد ۲۴۰۰ فیلیپنی را که به دلیل جنگ دوترته علیه مواد مخدر اعدام شده‌اند را مطرح کند.

دوترته از موضوع طرح شده جلسه انتقاد کرد و گفت «من دست نشانده آمریکا نیستم. من رئیس جمهور کشوری دارای اقتدار ملی هستم و به کسی جز مردم فیلیپین پاسخگو نیستم. سؤال و بیانیه از خود در نکنید. شما باید احترام بگذارید. حرامزاده، من تو را در آن جلسه نفرین می‌کنم.»

آمریکا جلسه را لغو کرد. اوباما طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست گروه ۲۰ ۲۰۱۶ در هانگژو چین در خصوص لغو جلسه گفت «می‌خواهم مطمئن باشم که اگر جلسه‌ای دارم، در عمل سازنده خواهد بود و کاری انجام خواهیم داد.»

رئیس جمهوری فیلیپین پیش از اینکه باراک اوباما را یک «حرامزاده» بخواند به جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که سفیر آمریکا در مانیل یک «همجنسگرا» است.

***

همسر رودریگو دوترته عکس فیلیپین رئیس جمهور فیلیپین بیوگرافی رودریگو دوترته اخبار فیلیپین اخبار آمریکا Rodrigo Duterte

رودریگو دوترته اتحادیه اروپا را به خاطر انتقاد از روش‌های خود، به دورویی متهم کرد. او می‌گوید که “آنها به جای خرده‌گیری از سیاست‌های دولت فیلیپین، بهتر است به وضعیت مهاجرانی که از خشونت در خاورمیانه گریخته و به آنان پناه آورده‌اند رسیدگی کنند.

در ژوئیه ۲۰۱۶، دوترته بریتانیا و ایالات متحده آمریکا را متهم کرد از طریق مداخلات خود تروریسم را وارد خاورمیانه کرده‌اند. او گفت: «آمریکا خاورمیانه را نابود کرد. بریتانیا و آمریکا اعتراف نمی‌کنند که به زور وارد عراق شده و صدام حسین را کشتند. اکنون به عراق بنگرید. ببینید چه بر سر لیبی آمده. ببینید چه بر سر سوریه آمده.»

***

دوترته پیش از ریاست جمهوری، به مدت بیست سال شهردار داوائو سیتی، بزرگترین منطقه میندانائو بود. او در این سمت به فردی شهرت یافت که برای اعمال نظم و قانون، ترس و نگرانی از تخطی از برخی قوانین حقوق بشری آمریکا ندارد.

او در جریان مبارزات انتخاباتی و پس از پیروزی، از برقراری مجدد مجازات اعدام برای جرایم جدی، توصیه به پلیس برای شلیک به افراد مسلح تحت تعقیب، انتقاد از طبقه روشنفکر و وعده پاکسازی تشکیلات دولتی از فساد حمایت کرده است.

رودریگو دوترته تحصیل کرده رشته حقوق است و سال‌ها در سمت وکیل مدافع و سپس در سمت دادستان فعالیت داشت.

همسر رودریگو دوترته عکس فیلیپین رئیس جمهور فیلیپین بیوگرافی رودریگو دوترته اخبار فیلیپین اخبار آمریکا Rodrigo Duterte همسر رودریگو دوترته عکس فیلیپین رئیس جمهور فیلیپین بیوگرافی رودریگو دوترته اخبار فیلیپین اخبار آمریکا Rodrigo Duterteهمسر دوتریته “الیزابت زیمرمن” در سال ۲۰۰۰ درگذشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ