انفجار فاجعه آمیز کوره در کارخانه فولاد بویراحمد

0

انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد سبب سوختگی تعدادی از کارگران این کارخانه شد و اکنون حال ۳نفر به‌علت سوختگی ۱۰۰درصد وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نیمه‌شب گذشته در پی شعله‌ور شدن زبانه‌های آتش در کارخانه فولاد بویراحمد موجب سوختگی برخی از کارگران این کارخانه شد.

پژمان نیک‌اقبال پیرامون این حادثه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: ساعت ۲:۲۵ بامداد امروز انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به اینکه کارگران شیفت شب در آن ساعت مشغول به کار بودند ۹ نفر از کارگران کوره ذوب‌آهن دچار سوختگی و مسمومیت شدید شده و بلافاصله در تماس تلفنی اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی برای کمک به مصدومان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حادثه‌دیدگان به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند، اضافه کرد: کار درمان اولیه مصدومان در این بیمارستان انجام شد و ۶ نفر از کارگران به‌علت جراحات شدید سوختگی بعد از هماهنگی با بیمارستان‌های شیراز و اصفهان به این دو شهر منتقل شدند.

نیک‌اقبال افزود: ۵ نفر از این تعداد با آمبولانس و یک نفر با اورژانس هوایی اعزام شدند.

وی با اعلام اینکه وضعیت ۳ نفر وخیم گزارش شده است، اظهار داشت: علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است و متعاقباً اعلام می‌شود.

نیک‌اقبالی با ابراز اینکه ۲۰۰ نیرو در شیفت‌های متفاوت در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، گفت: اکنون آتش‌سوزی مهار شده و روند تولید متوقف شده است و میزان خسارات وارده به کارخانه نیز در حال بررسی است.

وی افزود: بحث‌های ایمنی توسط کارشناسان اداره کار در حال بررسی است و اطلاعات دقیق‌تر حادثه در ساعات آینده به اطلاع عموم می‌رسد.

کمبود تخت آی‌سی‌یوی سوختگی در یاسوج/ حال ۳ نفر از حادثه‌دیدگان وخیم است

دهراب چمن‌آرا نیز در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: نخستین تماس مبنی بر انفجار در کارخانه فولاد یاسوج در محور یاسوج ــ فیروزآباد با اورژانس ساعت ۲:۴۴ بامداد برقرار شد و بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ نفر از کارگران کارخانه فولاد یاسوج در این حادثه آسیب دیدند، ادامه داد: یک نشست اضطراری در مرکز ستاد مدیریت بحران فوریت‌های پزشکی پیرامون این حادثه در استان تشکیل شد و پس از آن نسبت به اعزام مصدومان به شهرهای شیراز و اصفهان اقدام شد.

وی با اعلام اینکه یک نفر از این حادثه‌دیدگان به‌صورت سرپایی مداوا شد، افزود: ۳ نفر که دچار سوختگی ۱۰۰ درصد درجه ۲ و ۳ شده بودند به شهر شیراز و ۳ نفر دیگر به شهر اصفهان اعزام شدند.

چمن در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه “علت اعزام مصدومان به استان‌های همجوار چه بود؟”، گفت: این افراد به مراقبت‌های ویژه تخصصی نیاز دارند و به‌علت کمبود تخت آسی‌یوی سوختگی به شهرهای شیراز و اصفهان منتقل شدند و اطلاعات تکمیلی پیرامون وضعیت مصدومان متعاقباً اعلام خواهد شد.

هرساله تعدادی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به‌علت کمبود امکانات پزشکی جان خود را به‌هنگام اعزام به سایر استان‌ها از دست می‌دهند که امید است در دولت جدید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ