راه اندازی کمپین #ماهم_حقوق_نمی‌گیریم

1

برای کارگران اراکی کاری نمی‌کنید؟! لااقل ابراز همدردی کنید و درکمپین #ماهم_حقوق_نمی‌گیریم مشارکت کنید.

کارگران اراکی به‌خاطر چندماه حقوق زیر یک میلیون تومانی که کارفرما پرداخت نکرده، اعتراض کردند و این روزها اراک شاهد اعتراضات بحق کارگران است. کارگران دو کارخانه هپکو و آذرآب در اعتراض به عدم پرداخت ماه‌ها دستمزدشان تجمع کردند.

هنوز خاطره تلخ معدنچیان مظلوم گلستانی از ذهن‌مان پاک نشده است؛ همان‌ها که سال گذشته به عدم دریافت حقوق‌شان معترض بودند و کتک خوردند و امسال ده‌ها نفرشان زیر آوار معدن ناایمن دفن شدند.

یکی از معدنچیان زنده مانده آزادشهر در حضور رییس جمهور از وضعیت بد اقتصادی‌شان چنان درد دل می‌کرد و می‌نالید که جگرمان ریش می‌شد از این همه بدبختی و دلمان خون می‌شد از آن همه بی خیالی مدیران و مسوولان شکم سیر خوشحال.

ای مسوولان و صاحبان کارخانه و …! واقعاً رسیدگی کنید و حل مشکل کنید؛ یک ماه خودتان را جای یک کارگر معدن یا کارگر هپکو اراک بگذارید می‌بینید که حداکثر مساله برای شما عدم توانایی در پرداخت اقساط ماشین شاسی بلند یا خانه دویست متری جدیدتان است ولی آنها در اول مهر، نان شب و پول روپوش مدرسه بچه‌هایشان را ندارند که سر سفره و به خانه ببرند.

و ای دیگر مسوولان! ای نمایندگان مجلس! ای اعضای شورای شهر! ای مدیران سازمان‌های فرهنگی انقلابی! ای مسوولان تبلیغات شهری و غیرشهری سال اشتغال و تولید ملی! ای مدیران خبرگزاری‌های دولتی و غیردولتی دارای بودجه! اگر حل مشکل این کارگران، حتی وظیفه شما و در اختیارتان نیست، لااقل با آنها ابراز همدردی کنید.

پیشنهاد مشخص این است که کمپین #ماهم_حقوق_نمی‌گیریم راه بیفتد و تا حل مشکل این عزیزان از دریافت همه یا بخش قابل توجهی از حقوق‌تان صرفنظر کنید!
مطمئن باشید آن مبالغ در حساب بانکی‌تان خواهد ماند و بعداً برداشت خواهید کرد و از این نظر خطری برای شما وجود ندارد. فقط همدردی کنید و کمی درد بی پولی را بکشید و بچشید.

منبع : الف

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    وَإِلَىٰ مَدْینَ أَخَاهُمْ شُعَیبًا ۗ قَالَ یا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّـهَ مَا لَکُم مِّنْ إِلَـٰهٍ غَیرُ‌هُ ۖ قَدْ جَاءَتْکُم بَینَهٌ مِّن رَّ‌بِّکُمْ ۖ فَأَوْفُوا الْکَیلَ وَالْمِیزَانَ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیاءَهُمْ وَلَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْ‌ضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا ۚ ذَٰلِکُمْ خَیرٌ‌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ ﴿٨۵﴾ «اعراف» و به سوى [مردم‌] مدین، برادرشان شعیب را [فرستادیم‌]؛ گفت: «اى قوم من، خدا را بپرستید که براى شما هیچ معبودى جز او نیست. در حقیقت، شما را از جانب پروردگارتان برهانى روشن آمده است. پس پیمانه و ترازو را تمام نهید، و اموال مردم را کم مدهید، و در زمین، پس از اصلاح آن فساد مکنید. این [رهنمودها] اگر مؤمنید براى شما بهتر است.» (۸۵)
    وَیَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِکْیَالَ وَالْمِیزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِی الْأَرْضِ مُفْسِدِینَ ﴿٨۵﴾ «هود» «و اى قوم من، پیمانه و ترازو را به داد، تمام دهید، و حقوق مردم را کم مدهید، و در زمین به فساد سر برمدارید.» (۸۵)